بهبود درد مفاصل با درمان‌های طبیعی

بهبود درد مفاصل با درمان‌های طبیعی

از درد مفاصل رنج می‌برید؟ درمان‌های طبیعی همیشه بهترین راه حل هستند. موثرترین راه‌ها برای کاهش درد مفاصل با چند ماده طبیعی امکان‌پذیر است.

آیا اغلب از درد مفاصل خود اذیت می‌شوید به‌خصوص وقتی هوا کمی سردتر است؟ شما تنها نیستید، بخش بزرگی از مردم از این بیماری رایج رنج می‌برند. این نه تنها چیزی است که با افزایش سن بیشتر اتفاق می‌افتد، جوانان نیز می‌توانند به آن دچار شوند. درد مفاصل می‌تواند بسیار آزاردهنده و دردناک باشد. باعث درد و سفتی در مفصل می‌شود، به خصوص در هنگام ایستادن. این درد می‌تواند بر راحتی خواب، نشستن یا راه رفتن شما تأثیر بگذارد.

البته همیشه عاقلانه است که در مورد دردهای غیرطبیعی مفاصل با پزشک خود مشورت کنید.

۱) بهبود درد مفاصل با بذر کتان

درمان‌های طبیعی و روش‌های طب سنتی برای درمان بیماری‌های بدن به خصوص درد مفاصل بدن همیشه پاسخگو بوده است. بذر کتان یکی از همین درمان‌های طبیعی است.
فواید بی‌نظیر بذر کتان

محبوبیت بذر کتان به خصوص اخیراً افزایش یافته است. زیرا این دانه‌ها فواید زیادی برای سلامتی شما دارند. بذر کتان تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی شما دارد، کلسترول و فشار خون شما را کاهش می‌دهد، تاثیر مثبتی روی پوست‌ و ناخن‌های شما دارد و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اما برگردیم به موضوع!

آن‌چه مهم است بدانید این است که بذر کتان سرشار از اسید آلفا لینولنیک است، یک اسید چرب مهم امگا ۳ که می‌توانید از آن برای محافظت از مفاصل خود در برابر عفونت‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، دانه کتان را با یک مشت آجیل و مقداری میوه تازه در یک کاسه ماست برای صبحانه بخورید. که این امر یک راه خوب برای شروع روز است.


۲) نوشیدنی سم‌زدایی برای درمان درد مفاصل

علاوه بر صبحانه سالم و خوش طعم در پاراگراف قبل، یک نوشیدنی سم‌زدایی خوشمزه داریم که می‌توانید با آن میل کنید. این را هر روز صبح بنوشید و از نتایج آن شگفت‌زده خواهید شد. ما در مورد آلوئه ورا صحبت می‌کنیم. آلوئه ورا یک گیاه شگفت‌انگیز در مورد درد مفاصل است. این گیاه نه تنها برای زیبایی خانه شما خوب به نظر می‌رسد، بلکه سرشار از فواید بسیاری نیز می‌باشد.

در میان بسیاری از فواید دیگر، آلوئه ورا درد مفاصل و عضلات را تسکین می‌دهد. همه این‌ها به دلیل ژل شفافی است که هنگام جدا کردن یا بریدن برگ از گیاه خارج می‌شود. برای استفاده از مزایای آن، می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی اعمال کنید. یا این ماده را مستقیماً روی پوست بمالید، آن را بنوشید یا کپسول آلوئه ورا مصرف کنید. توصیه می‌کنیم آن را بنوشید، زیرا طعم لذیذی نیز دارد و در شروع روز به شما نشاط خوبی می‌دهد. پس آن فنجان قهوه را دور بریزید و صبح را با یک لیوان نوشیدنی خوشمزه آلوئه ورا شروع کنید.

علاوه بر بذر کتان، یکی دیگر از درمان‌های طبیعی که برای کنترل و درمان درد مفاصل موثر است مصرف نوشیدنی گیاهی آلوئه ورا است. این گیاه مانند یک سم‌زدا در بدن عمل می‌کند.
مزایای مصرف آلوئه ورا

۳) چای کاسیس

کاسیس از توت‌های گیاه Ribes Nigrum (با نام مستعار گیاه Cassis) تهیه می‌شود. این گیاه به جز ساختن کاسیس، برای روماتیسم، آنفولانزا و درد مفاصل مفید است. برای این کار باید از برگ گیاه برای تهیه چای گیاهی استفاده کنید. سپس با دستور زیر به راحتی می‌توانید این را خودتان درست کنید.

کاسیس به عنوان یک درمان و روش طب سنتی برای درد مفاصل شناخته می‌شود. برای این کار از برگ کاسیس به عنوان چای گیاهی استفاده می‌کنند.
فواید کاسیس

مواد لازم

  • – ۴ برگ جوان گیاه کاسیس
  • – یک فنجان آب
  • – یک شاخه نعنا
  • – نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه یا برگ رزماری
  • – چای کیسه‌ای خالی (موجود در سوپرمارکت‌ها یا داروخانه‌ها)

طرز تهیه

بسیار مهم است که ابتدا برگ‌ها را کاملا با آب بشویید. سپس باید برگ‌ها را برش دهید تا عطر آن آزاد شود و در چای کیسه‌ای قرار دهید. سپس آن را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و بگذارید خیس بخورد. در صورت تمایل مقداری برگ نعناع، زردچوبه یا رزماری اضافه کنید. از خواص بی‌نظیر ادویه شگفت‌انگیز زردچوبه آگاه شوید.

۴) معجزه‌ی چای زنجبیلی برای درد مفاصل

وقتی طعم این چای ضدالتهاب را بچشید، بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید. این نوشیدنی حاوی قوی‌ترین ضدالتهابی است که طبیعت به ما داده است. مراحل زیر را دنبال کنید و در کمترین زمان چای زنجبیلی خوشمزه خواهید داشت.

مواد لازم

  • ۲ یا ۳ برش زنجبیل
  • یک فنجان آب

طرز تهیه

۲ یا ۳ ریشه زنجبیل را برش دهید یا بشکنید و بگذارید ۲۰ دقیقه در یک فنجان آب بجوشد. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه خیس بخورد و خنک شود. حالا برش‌ها را بردارید و عسل را اضافه کنید. این نوشیدنی را دو بار در روز بنوشید و در کم‌ترین زمان متوجه نتیجه آن خواهید شد.

۵) گرما یا سرما

علاوه بر چای‌های سم‌زدایی کاملاً طبیعی، پوشیدن یک ژاکت گرم نیز می‌تواند مفید باشد. گرما می‌تواند به انعطاف پذیری بیشتر مفاصل کمک کند، بنابراین اگر درد مفصل دارید لباس گرم زیادی بپوشید. همچنین مهم است که لباس راحت باشد تا بتوانید به راحتی آن را بپوشید و درآورید. اگر درد مفاصل دارید، اغلب صبح‌ها ممکن است درد در مفاصل خود داشته باشید. یک دوش آب گرم می‌تواند نرم شدن مفاصل شما  کمک کند.


مراقب باشید، زیرا اگر درد مفاصل حاد دارید، باید برعکس عمل کنید و به هیچ وجه عضلات خود را گرم نکنید. در صورت کبودی یا درد حاد مفاصل، می‌تواند به خنک شدن ماهیچه‌ها با کیسه آب سرد کمک کند.

۶) ورزش‌های ملایم

برای اطمینان از این‌که عضلات شما سفت نمی‌شوند، مهم است که به اندازه کافی حرکت کنید. همچنین می‌تواند ماهیچه‌های اطراف مفاصل شما را تقویت کند. در صورت درد مفاصل یا التهاب مفصل، فعالیت بدنی می‌تواند آسیب کمی داشته باشد. اشکال خوب ورزش شامل پیاده روی، یوگا، شنا، ایروبیک در آب یا دوچرخه سواری است.

به خاطر داشته باشید که تمرینات سبک انجام دهید تا بدن خود را بیش از حد خسته نکنید. زمانی که درد مفاصل شما کاهش می‌یابد و بدن شما می‌تواند ورزش‌های سنگین را تحمل کند، به طور خودکار متوجه خواهید شد. در آن مرحله می‌توانید ورزش‌های سنگین را انتخاب کنید. ورزش‌هایی را که درد را بدتر کند، انجام ندهید.

برای بهبود درد مفاصل خود می‌توانید از  کلاژن پپتید نیز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاژن پپتید می‌توانید مطلب فواید کلاژن پپتید که ممکن است از آن‌ها ندانید را مطالعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب