چرا نباید بعد از مسواک‌زدن دهان خود را بشویید

چرا نباید بعد از مسواک‌زدن دهان خود را بشویید؟

تمام افراد دوست دارند دندان‌های سالم و بدونه پوسیدگی داشته باشند. برای داشتن دندان‌های سالم باید یک سری نکات لازم را رعایت کنند تا سلامت دهان و دندان خود را تضمین کنند.

با شستشو به دندان‌های خود آسیب نزنید.

آیا همیشه بعد از مسواک‌زدن دهان خود را با آب می‌شویید؟ منطقی است؛ مطمئنا همه‌ی افراد می‌خواهند بعد از مسواک‌زدن از شر تمام خمیردندانی که روی دندان‌ها باقی مانده‌ است خلاص شوند، تا احساس بهتری پیدا کنند. اما آیا می‌دانستید که شستشوی دهان با آب بعد از مسواک‌زدن ‌می‌تواند باعث پوسیدگی دندان شود؟

فلوراید:

خمیردندان شما حاوی فلوراید است. این فلوراید نقش مهمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان دارد. وقتی دندان هایتان را مسواک می‌زنید، فلوراید روی دندان‌هایتان پخش می‌شود. این فلوراید باعث قوی‌تر شدن دندان‌های شما می‌شود. اما اگر پس از مسواک‌زدن دهان و دندان‌های خود را با آب بشویید، تمام آن فلوراید و ماده‌ای که می‌تواند از دندان‌های شما در برابر پلاک و پوسیدگی‌ها محافظت کند پاک می‌شود. ولی همه‌ی افراد خواستار داشتن دندان‌های سالم و بدونه پلاک و پوسیدگی هستند و برای همین امر مسواک می‌زنند.

همچنین شما می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان، مطلب بهداشت و سلامت دهان و دندان را مطالعه کنید.


جایگزین گزینه‌ها:

بهترین کار این است که آبکشی را متوقف کنید. اگر اصرار دارید که بعد از مسواک‌زدن حتما دهان و دندان خود را آب‌کشی کنید، می‌توانید از یک روش جایگزین نیز استفاده کنید. مانند دهانشویه‌ای که حاوی فلوراید است. اگر دهان خود را با دهانشویه‌ای که حاوی فلوراید است بشویید، بدون احساس مزه‌ی خمیر دندان، در دهان خود از مزایای آن برای جلوگیری از ایجاد پلاک و پوسیدگی، بهره‌مند می‌شوید.

در ایران، از فلوراید در آب آشامیدنی هم استفاده می‌شود. یعنی اگر بعد از مسواک‌زدن از آب آشامیدنی برای شستشو دهان خود استفاده کنید، باز هم با فلوراید آبکشی خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید همزمان با شستشو از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کنید.

مسواک برقی یا دستی؟

مسواک‌زدن یک عادت مهم روزانه است. همه‌ی افراد  وقتی که صبح از خواب بیدار می‌شوند باید دندان‌های خود را مسواک بزنند. شب قبل این‌که به  رخت‌خواب بروند هم باید همین کار را تکرار کنند. در اصل مسواک‌ زدن باید سه مرتبه در روز تکرار شود: صبح، ظهر و شب. مسواک‌زدن بهترین راه برای حفظ سلامت و تمیزی دندان‌هایتان تا حد امکان است. اما مسواک‌زدن با مسواک برقی بهتر است یا دستی؟

همه‌ی افراد برای جلوگیری از ایجاد پلاک و پوسیدگی روی دندان باید روزی سه بار دندان‌های خود را مسواک بزنند اما اینکه مسواک برقی بهتر است یا دستی هم در سالم ماندن دندان‌ها نقش دارد
چرا نباید بعد از مسواک‌زدن دهان خود را بشویید

التهاب لثه:

بهداشت مناسب دندان بسیار مهم است. با کمک یک متخصص بهداشت دندان، معمولا التهاب لثه قابل درمان است، اما پیشگیری بهتر از درمان است. برای انجام این کار، باید از دندان‌های خود به درستی مراقبت کنید، به همین دلیل است که دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند دندان‌های خود را دو یا سه بار در روز مسواک بزنید. اما از چه نوع مسواک باید استفاده کرد؟


مسواک برقی:

مایک هفرنان و توبی ادواردز لون، دندان‌پزشکان بریتانیایی در روزنامه دیلی‌تلگراف توضیح می‌دهند: مسواک‌های برقی برای از بین بردن پلاک‌های چسبنده از روی دندان‌ها بسیار تاثیر گذارتر از مسواک دستی است.

مسواک برقی نسبت به مسواک دستی بهتر می‌تواند پلاک‌ها را از سطح دندان‌ها پاک کند و از دندان‌ها در برابر پوسیدگی محافظت کند
چرا نباید بعد از مسواک‌زدن دهان خود را بشویید

تکنیک مسواک‌زدن:

مسواک برقی‌ای که  سر آن می‌تواند به دو طرف بچرخد بهترین گزینه از نظر دندان‌پزشکان است. همجنین پزشکان می‌گویند که باید مسواک را در زاویه ۴۵ درجه نسبت به خط لثه خود نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از سه سطح خارجی دندان‌های خود را رد نکنید. تمام طراف دندان‌های خود را به خوبی و با دقت مسواک بزنید. همچنین مهم است که مطمئن شوید مسواک شما همیشه شارژ کامل دارد. به این ترتیب مسواک شما می‌تواند با سرعت کامل بچرخد. آخرین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که نباید مسواک را خیلی محکم روی دندان‌ها و لثه‌های خود فشار دهید، زیرا این کار می‌تواند باعث آسیب دائمی شود.

 

دندان‌ها نقش مهمی در زیبایی افراد و اعتماد به نفس آن‌ها دارد برای همین سعی کنید همیشه از دندان‌های خود به بهتر شکل ممکن مراقبت کنید برای مراقبت از دندانها و سفید کردن آنها میتوانید مطلب ترفندهای طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها را مطالعه کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب