لیستی پیشنهادی برای تاخیر در پرواز

لیستی پیشنهادی برای تاخیر در پرواز

در هنگام سفر با هواپیما ممکن است برای شما مسائلی مانند لغو شدن یا تاخیر در پرواز پیش بیاید. در این صورت شما کلافه خواهید شد.

هیچ کس دوست ندارد با تاخیر در پرواز مواجه شود. در واقع، بیشتر مردم از تاخیر خوردن هواپیما متنفرند. شاید یکی از بدترین چیزها در مورد تاخیر یا لغو پرواز، به غیر از کار خسته‌کننده‌ی انتظار در فرودگاه برای دریافت اطلاعاتی در مورد هر خط هوایی که با آن سر و کار دارید، این است که تأخیرها و لغو پروازها چقدر غیرقابل پیش بینی هستند. یک دقیقه از یک تعطیلات دو هفته‌ای آرامش‌بخش از یک سفر برمی‌گردید و دقیقه بعد با ده ساعت تاخیر در ترمینال فرودگاه روبرو می‌شوید. اما صرفا تاخیر به این معنی نیست که شما سرگردان هستید. تعدادی گزینه‌ی مختلف برای شما وجود دارد. در زیر تعدادی از کارهایی را که می‌توانید در صورت تاخیر یا لغو پرواز انجام دهید، ارائه شده است.

لیست کارها برای تاخیر در پرواز:

۱. پرواز بعدی را رزرو کنید.

اگر با تاخیر یا کنسلی شدید روبرو هستید، ممکن است واجد شرایط برای رزرو پرواز بعدی باشید، حتی اگر با شرکت هواپیمایی دیگری باشد. با بخش خدمات مشتریان شرکت هواپیمایی خود صحبت کنید و ببینید آیا آن‌ها نمی‌توانند برای شما پرواز بعدی را رزرو کنند. این کار ممکن است به نفع شرکت هواپیمایی باشد که برای یک مسیر سریع‌تر و آسان‌تر به مقصد شما تمام شود. اگر آن‌ها نتوانند، مطمئناً می‌توانند نوعی غرامت برای تاخیر شما به شما بدهند، که ما را به نکته بعدی می‌رساند.


۲. ادعای خسارت

اگر تاخیر یا لغو پرواز شما به اندازه‌ی کافی طولانی باشد، واجد شرایط درخواست غرامت خواهید بود. این چیزی نیست که همه از آن مطلع باشند، اما خطوط هوایی، حتی خطوط هوایی ارزان قیمت، به قانون ملزم هستند و باید به عنوان بخشی از حقوق مسافران هوایی که همه از آن برخوردار هستند، تاخیر شما را به صورت نقدی جبران کنند. با این حال، این غرامت به موقعیت مکانی بستگی دارد و عموما فقط برای پروازهایی که از فرودگاه‌های اروپایی حرکت می‌کنند یا به آن‌جا می‌رسند، اعمال می‌شود. میزان غرامتی که دریافت می‌کنید به مدت تاخیر و همچنین مدت سفری که از دست داده‌اید بستگی دارد.

 

مسافرت با هواپیما برای همه لذت بخش است و افراد به این نوع مسافرت بسیار علاقه مند هستند. اما زمانی که با تاخیر در پرواز مواجه می‌شوند، نمی‌دانند چگونه از وقت خود استفاده کنند.
در هنگام تاخیر پرواز چه کنیم؟

۳. اقامت در یک هتل

پس از درخواست غرامت و سازماندهی یک پرواز جدید به هر کجا که می‌روید، چرا به یک هتل نمی‌روید؟ همچنین با هزینه خط هوایی؟ اگر تاخیر شما به اندازه‌ی کافی طولانی باشد، اکثر خطوط هوایی شما را وادار می کنند که شب را در یک هتل سکونت کنید. به طور کلی هتلی که انتخاب می‌کنید بهتر است که نزدیک فرودگاه باشد و ممکن است مجلل‌ترین اقامتگاه را نداشته باشد. شما به محل اقامت منتقل می‌شوید و از آن خارج می‌شوید و وعده‌های غذایی و هر وسیله دیگری که مسافران خسته نیاز دارند تا پرواز روز بعد در اختیار شما قرار می‌گیرد.

۴. برای سفر یک روزه بروید.

اگر در شهر یا کشور جالبی هستید که خیلی دور از فرودگاه نیست، چرا از این موقعیت بد استفاده نکنید و به یک سفر یک روزه (یا شبانه) نروید؟ ممکن است در طول تاخیر شما، یک تعطیلات کوچک ارزش داشته باشد. حتی اگر به این معنی باشد که فقط برای شام در محله جدیدی بروید که قبلا به آن نرفته‌اید، بیرون رفتن در شهر باعث می‌شود مدت زمان تاخیر شما زودتر سپری شود و حوصله‌ی شما سر نرود. اگر مقداری زمان دارید، به ارزش یک روز کامل،  پس ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یک تور کوچک برای استراحت در شهر داشته باشید.

۵. مقداری غذا بگیرید.

تاخیر و گرسنگی؟ رستوران مورد نظر خود را انتخاب کنید و غذا بخورید، با حسن نیت شرکت هواپیمایی مسئول تاخیر یا از دست دادن پرواز شما. شما باید هزینه آن را خودتان بپردازید، رسیدها و کپی‌های ایمیل آن‌ها را در تاریخ بعدی در بخش خدمات مشتریان شرکت هواپیمایی نگه‌دارید، اما مطمئن باشید که به طور کامل خسارت دریافت خواهید کرد. از طرف دیگر، بروید و با میز خدمات مشتری در فرودگاه صحبت کنید و احتمالا کوپن‌های فرودگاهی دریافت خواهید کرد که در رستوران‌های فرودگاه معتبر هستند. در هر صورت، فقط به این دلیل که پرواز شما تاخیر دارد، گرسنه نمانید.

۶. برخی کارها را انجام دهید.

اگر شما فردی هستید که از راه دور کار می‌کنید و لپ‌تاپ خود را همراه خود دارید، از این فرصت استفاده کنید تا این زمان تاخیر را به چیزی سازنده تبدیل کنید. تقریبا همه‌ی فرودگاه‌های مدرن دارای وای‌فای کاملا قابل اعتماد و رایگان و همچنین پورت‌های برق برای شارژ نگه‌داشتن دستگاه‌های شما هستند. حتی اگر نمی‌توانید آن کتاب را تمام کنید یا معاملات بزرگ را ببندید، حداقل برای پاسخ دادن به برخی از ایمیل‌ها وقت بگذارید تا بتوانید پس از رسیدن به مقصد، در زمان خود صرفه‌جویی کنید.
افراد می‌توانند وقتی با تاخیر در پرواز مواجه شدند، به انجام کارهای روزمره خود با لب‌تاپ یا تبلت بپردازند تا وقت خود را تلف نکنند.
لیستی پیشنهادی برای تاخیر در پرواز

۷. بیمه‌ی مسافرتی خود را چک کنید.

بیمه‌ی مسافرتی گرفتی، درسته؟ ما امیدواریم که چنین باشد، زیرا بیمه شدن مزایای زیادی دارد. یکی از موارد بسیار مهم، پوشش در صورت تاخیر یا لغو پروازها است، به این معنی که اگر در خارج از اروپا تاخیر داشته باشید، همچنان واجد شرایط دریافت غرامت خواهید بود. شما باید فورا با بیمه خود تماس بگیرید تا به آن‌ها اطلاع دهید که تاخیر دارید و تمام اسناد پشتیبانی لازم مانند کارت پرواز خود را نگه‌دارید. ممکن است بعدا برای ارائه‌ی ادعا به آن‌ها نیاز داشته باشید.

۸. از خودتان پذیرایی کنید.

به جای ناامید شدن و استرس، خودتان را با چیزی آرامش بخش و مجلل سرگرم کنید. بسیاری از فرودگاه‌ها دارای تعدادی اسپا، سالن‌های ماساژ و سالن‌های لوکس هستند. اگر پول دارید (و مطمئنا زمان دارید)، به سرگرم کردن خود برای چند ساعتی در فرودگاه فکر کنید. اگر ماساژ و سونا کمی خارج از محدوده قیمت شما هستند،به یک کافی شاپ در فرودگاه بروید و یا یک نوشیدنی سرد بگیرید.
داشتن اطلاعات در مورد مسافرت بسیار امر مهمی است. اگر علاقه مند به دانستن اطلاعاتی در مورد مسافرت هستید، مطالب ما را در بخش مهارت‌های مسافرت از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب