روش‌های سریع کردن سیستم کامپیوتر

۶ مرحله برای سریع کردن کامپیوتر

با انجام کارهای بسیار ساده در 6 مرحله می‌توانید سرعت کامپیوتر خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. انجام این راهکارهای ساده با فوایدی که دارد حتماً ضروری است.

سال جدید میلادی از راه رسیده است و یک سال جدید در پیش است و این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است تا یک کامپیوتر پرقدرت و سریع برای خود داشته باشید. مطمئناً  هیچ کس دوستن ندارد که یک رایانه کُند داشته باشد و با سرعت حلزون حرکت کند! داشتن یک کامپیوتر قوی و سریع باعث افزایش راندمان کاری شما شده و در نتیجه باعث می‌شود که در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. برای سریع کردن کامپیوتر خود با ما همراه باشید.

اگر سرعت سیستم شما کند شده است، در این مطلب از مجله اینترنتی روزساز، شش راه و روش اصولی برای مرتب کردن و کمک به افزایش سرعت کامپیوتر شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید شما هم بدون اضطراب و ناراحتی کارهای خود را به انجام برسانید.

با انجام بعضی روش‌ها می‌توانیم سرعت کامپیوتر خود را زیاد کنیم و عملکرد آن را بهبود ببخشیم
نمایش سرعت عملکرد روی صفحه نمایش لپ تاپ

مرحله ۱: برنامه‌های بلااستفاده را حذف کنید

برنامه‌های مختلف کامپیوتر که در طول زمان نصب کرده‌اید فضای زیادی از کامپیوتر شما را اشغال می‌کنند. بهترین کار این است که از هر برنامه‌ای که در طول شش ماه گذشته استفاده نکرده‌اید، حذف کنید. افزونه‌های غیرضروری مانند نوار ابزار، افزونه‌ها و برنامه‌های افزودنی مختلف را که شاید زمانی از آنها خوشتان می‌آمده ولی الان استفاده‌ای ندارد را حذف کنید. این اولین و راحت‌ترین قدم برای سریع کردن سیستم کامپیوتر شماست.

مرحله ۲: نرم‌افزار آنتی ویروس را نصب کنید

نرم‌افزارهای آنتی ویروس در کامپیوتر، مشکلات اصلی دستگاه کامپیوتر شما را شناسایی و عیب@یابی می‌کند و به بهبود عملکرد رایانه‌تان کمک می‌کند. آنتی‌ویروس‌ها به پاک کردن فایل‌های به درنخور و آشغال‌ از رایانه شما کمک می‌کند، اتصالات WiFi ناپایدار را رفع می‌کند، و فضای ذخیره سازی را آزاد می‌کند تا رایانه شما تقریباً مانند یک سیستم جدید کار کند.


آنتی‌ویروس‌ها همچنین می‌توانند از شما در برابر مجرمان سایبری محافظت کنند. به عنوان مثال، هکرها می‌توانند بدافزاری را که شامل ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، تروجان‌ها و غیره است، را در کامپیوتر شما از طریق ویگردی‌هایی که داشته‌اید، مستقر کنند. و یک نرم‌افزار خوب آنتی‌ویروس در این زمینه به شما کمک می‌کند. کاترین هیلی، کارشناس پهنای باند در Uswitch.com به AOL می‌گوید: «متداول‌ترین روش هک، پیام‌های کلاهبرداری، ایمیل‌ها یا پیام‌های رسانه‌های اجتماعی است که در آن هکرها خود را به‌عنوان یک فرد یا برند مورد اعتماد مبدل می‌کنند تا بتوانند اطلاعات شخصی را بدزدند». “کلیک کردن روی پیوندهای ناآشنا در این پیام‌ها می‌تواند به مجرمان امکان دسترسی به هویت، رمز عبور، و حتی جزئیات بانکی شما را بدهد. و با این اطلاعات، هکرها می‌توانند از قربانیان خود سوء استفاده کنند.»

برنامه‌های آنتی ویروس می‌توانند با اسکن کردن فایل‌ها قبل از باز کردن و شناسایی کدهای مخرب در هنگام اجرا، از شما محافظت کنند. و همچنین این نرم‌افزارها، فایل‌های آلوده را حذف می‌کنند و دسترسی به وب سایت‌های خطرناک را مسدود می‌کنند.

مرحله سوم: رم کامپیوتر خود را افزایش دهید

RAM یک حافظه موقت است که توسط سیستم عامل رایانه شما استفاده می‌شود و به اجرای روان و سریع برنامه‌های شما کمک می‌کند. همانطور که از برنامه‌های بیشتری استفاده می‌کنید، رایانه شما هم به رم بیشتری نیاز دارد. در غیر این صورت، کامپیوتر شما به دلیل کمبود رم، کند می‌شود. یک متخصص علوم کامپیوتری توصیه می‌کند که RAM خود را با حافظه‌های اضافی به عنوان یک راه حل آسان تقویت کنید، یا در صورت لزوم می‌توانید RAM با حجم بالاتر و قویتر را جایگزین RAM موجود در سیستم خود کنید.

با اضافه کردن بعضی از قطعات سخت‌افزاری به کامپیوتر می‌توانیم سرعت آن را بهبود ببخشیم.
فردی در حال نصب سخت‌افزار روی کامپیوتر

مرحله چهارم: در مرورگر خود مدیریت برگه یا bookmark را نصب کنید

باز نگه داشتن چندین برگه به طور همزمان می‌تواند سیستم شما را به میزان قابل توجهی کُند کند. تب بوکمارک در مرورگر خود برای مدیریت صفحات مختلفی که روزانه با آنها سروکار دارید استفاده کنید تا به سازماندهی صفحات وب در گروه‌بندی‌هایی که انجام داده‌اید و برای شما منطقی هستند، کمک کند. داشتن تب بوکمارک و اضافه کردن صفحات و سایت‌های مورد استفاده به آن، به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت هرآنچه را که به دنبالش هستید را بدون کاهش سرعت کامپیوتر خود پیدا کنید.


مرحله پنجم: کوکی‌های سیستم خود را تمیز کنید

کوکی‌ها فایل‌های متنی کوچکی هستند که در هارد دیسک شما ذخیره می‌شوند و حاوی داده‌هایی مانند جزئیات ورود به سیستم، اولویت‌های خرید و سایر اطلاعات شخصی هستند. پاک کردن کوکی ها می‌تواند به افزایش سرعت دستگاه شما کمک کند.

مرحله ششم: نرم افزار و برنامه‌های خود را به روز کنید

سیستم عامل شما برای همگام شدن با تهدیدات جدید نیاز به آپدیت شدن و بروزرسانی منظم دارد. اکثر برنامه‌ها نیز برای ایمن ماندن نیاز به ارتقاء دوره‌ای دارند. بروزرسانی‌های سیستم خود را پیگیری کنید و آنها را به موقع نصب کنید.

اگر از سیستم‌عامل‌های مایکروسافت استفاده می‌کنید و می‌خواهید سیستم خود را بروز کنید اما نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید مطلب چگونگی به‌روزرسانی ویندوز مایکروسافت را مطالعه کنید.

روش دیگری که در بالا بردن سرعت سیستم می‌تواند به شما کمک کنید نصب آنتی ویروس است. ما با مطلب نحوه نصب یک برنامه آنتی ویروس بر روی کامپیوتر می‌توانیم راهنما شما در مراحل نصب آنتی ویروس باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب