6 راه برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها

۶ راه برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها

اگرچه حملات سوسک‌ها در تابستان یک چیز عادی است اما بسیار آزاردهنده هم می‌باشد و خلاص شدن از شر این حشرات موزی آرزوی هر خانم خانه‌داری است.

۱. ترک‌ها و سوراخ‌ها را ببندید.

اگر مشکوک هستید که سوسک‌ها وارد خانه شما می‌شوند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که شکاف‌ها و سوراخ‌های آشکار در دیوارها، درها یا پنجره‌ها را بررسی کنید تا خلاص شدن از شر سوسک‌ها برایتان راحت‌تر شود و بتوانید از ورود فیزیکی آن‌ها جلوگیری کنید. برای پر کردن این ترک‌ها از درزگیری استفاده کنید و اگر شکاف بزرگ‌تری پیدا کردید، با فوم یا پشم آن را بپوشانید.

۲. تخت‌های باغ را از خانه خود دور کنید.

سوسک‌های باغی معمولا در مالچ یافت می‌شوند، بنابراین اگر متوجه شدید که تعداد زیادی از این موجودات وارد خانه شما می‌شوند، یک بررسی سریع از باغ خود انجام دهید. اگر تخت‌های باغچه‌ای مرطوب و پر از مالچ در کنار خانه شما نشسته است، آن‌ها را دورتر ببرید. این کار سوسک‌ها را از استفاده از باغ شما به عنوان نقطه دسترسی مستقیم به خانه شما منع می‌کند.


۳. از شر هر جعبه مقوایی خلاص شوید.

جعبه‌های مقوایی علاوه بر این‌که منبع غذایی قابل اعتمادی هستند، مکان‌های رایجی برای پرورش سوسک‌ها هستند. دلیل این امر این است که سوسک‌ها از طریق فرمون‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و این عطر را می‌توان بهتر در سطوحی مانند چوب، کاغذ یا مقوا تزریق کرد.

بازیافت یا دور انداختن مواد غذایی مقوایی یا جعبه‌های ذخیره‌سازی ساده‌ترین راه برای جلوگیری از استفاده سوسک‌ها به عنوان محل پرورش (یا برای وعده غذایی بعدی) است. همین امر برای هر جعبه متحرک مقوایی استفاده نشده‌ای که در انبار قرار داده‌اید صدق می کند. این‌ها می‌توانند پناهگاهی برای موجودات باشند، بنابراین بهتر است قبل از حرکت بعدی آن‌ها را بازیافت کنید و روی جعبه‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید.

سوسک‌ها حشرات موذی هستند که در سخت‌ترین شرایط هم می‌توانند زندگی کنند و تکثیر شوند
چگونه از شر سوسک‌ها خلاص شویم

۴. به طور منظم و کامل آشپزخانه خود را تمیز کنید.

مهم‌تر از همه، سوسک‌ها جذب منابع غذایی آسانی می‌شوند. بنابراین، ساده‌ترین راه برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها به آشپزخانه این است که آن را تا حد امکان تمیز و بهداشتی نگه‌دارید. علاوه بر پاک کردن آشکار سطوح و شستن ظروف، هر روز چند کار تمیز کردن اضافی انجام دهید تا آن را تمیز و درخشان نگه‌دارید. تعدادی از این کارهای اضافی می‌تواند شامل خالی کردن منظم سطل آشپزخانه، اطمینان از نگه‌داری مواد غذایی باقی‌مانده در ظروف دربسته و پاک کردن چربی از روی اجاق گاز یا سایر وسایل باشد. ماشین ظرف‌شویی همچنین می‌تواند منبع چربی و کثیفی باقی‌مانده باشد، بنابراین حداقل هر چند روز یک بار آن را ضد عفونی کنید.


۵. دسترسی آسان به منابع آب را محدود کنید.

اگر آب قطع شود، سوسک‌ها فقط تا دو هفته زنده می‌مانند. به همین دلیل، بررسی هر گونه منبع آب (از جمله شیرها یا وسایلی مانند کتری) در اطراف خانه شما برای نشتی می‌تواند یک عامل کلیدی در جلوگیری از حملات سوسک‌ها باشد. هر نشتی که پیدا کردید را برطرف کنید.

۶. یک درمان طبیعی را امتحان کنید.

اگر اقدامات پیشگیرانه شما شکست خورده باشد و خانه‌تان پر از سوسک باشد، یک عامل بازدارنده طبیعی سوسک‌ها ممکن است تنها راه حل باشد. برای ایجاد این درمان طبیعی، کمی جوش شیرین را با شکر یا عسل مخلوط کنید. مخلوط را در یک کاسه کوچک در محلی که مرتبا سوسک پیدا می‌کنید قرار دهید و یک شب بگذارید. جوش شیرین سوسک‌ها را می‌کشد. از آن‌جایی که این یک محلول کاملا طبیعی است (بدون هیچ گونه مواد شیمیایی یا مواد سمی)، این مخلوط برای استفاده در اطراف کودکان و حیوانات خانگی بی‌خطر است.

۷. کمک خواستن از یک متخصص سمپاشی.

خلاص شدن از شر سوسک‌ها کار بسیار سختی است. اگر در منزل یا محل کار خود حشرات و جانوران موذی مانند سوسک را مشاهده کردید و تمام اقدامات ذکر شده در بالا را امتحان نمودید ولی موثر واقع نشد، باید از روش‌های سم‌پاشی حرفه‌ای که توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می‌شود کمک بگیرید. پس پیشنهاد می‌شود به متن زیر توجه کنید.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز

اگر در زمینه‌ی خدمات سمپاشی منزل و دفتر کار تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای سمپاشی منزل و سفارشات کار برای سمپاشی دفتر کار از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص سمپاشی منزل و سمپاشی دفتر کار به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی سمپاشی منزل و لیست آگهی‌های خدماتی سمپاشی دفتر کار کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات سمپاشی منزل و دفتر کار خود دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب