8 راه برای صرفه جویی در مصرف بنزین

۸ راه برای صرفه جویی در مصرف بنزین

روش‌هایی که کمک می‌کند تا مقدار زیادی در بنزین صرفه جویی کنید! آیا شما هم در طول روز مقدار زیادی بنزین برای انجام کارهایتان مصرف می‌کنید؟ مواردی مانند روشن کردن کولر در ماشین مقدار زیادی بنزین مصرف می‌کند. ولی راهکارهایی وجود دارد که کمک می‌کند این ماده را کم‌تر هدر دهید.

قیمت بنزین بسیار بالاتر از آن چیزی است که ما انسان‌ها به آن عادت کرده بودیم. بنابراین منطقی است که همه تلاش کنند تا در حد ممکن در مصرف بنزین صرفه جویی کنند. ما در این مطلب از مجله‌ی روزساز، هشت نکته برای شما داریم که قطعا به شما در انجام این کار مهم یعنی صرفه جویی در مصرف بنزین، کمک شایانی می‌کند.

راه‌های صرفه‌جویی در مصرف بنزین

۱) راهکار اول: هوشیاری و حفظ فاصله کافی

با هوشیاری مداوم در ترافیک، مطمئن می‌شوید که باید کم‌تر ترمز بگیرید و کم‌تر سرعت خود را زیاد کنید. انجام این راهکار در دراز مدت باعث صرفه جویی زیادی در مصرف بنزین می‌شود. دنده عقب گرفتن در رانندگی همچنین می‌تواند هزینه بنزین اضافی زیادی داشته باشد، زیرا شما دائما ترمز می‌گیرید. همچنین با حفظ فاصله‌ی کافی از دیگران در جاده، می‌توانید در مصرف بنزین صرفه جویی زیادی کنید.


۲) راهکار دوم: فشار باد لاستیک‌ها را به طور مرتب چک کنید.

زمانی که در حال رانندگی هستید، میزان فشار روی لاستیک‌های ماشین شما افزایش می‌یابد. مهم است که به طور منظم فشار باد لاستیک‌های ماشین خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لاستیک‌ها می‌توانند این فشار را تحمل کنند. این به این دلیل است که اگر لاستیک‌های خودروی شما نتوانند این فشار را تحمل کنند، شما باید سرعت خود را کاهش دهید و بیشتر اوقات شتاب بگیرید (که به نوبه خود هزینه بنزین اضافی دارد).

۳) راهکار سوم: در پشت چراغ قرمز خیلی محکم ترمز نکنید.

در راهکار اول موضوع هوشیاری برای شما مطرح شد. هوشیاری نه تنها برای موقعیت‌هایی است که در بین ماشین‌های دیگر رانندگی می‌کنید، بلکه حتی زمانی که پشت چراغ قرمز هم قرار می‌گیرید و ترمز می‌کنید، صدق می‌کند. با اطمینان از این‌که کمی قبل از چراغ راهنمایی، سرعت خود را کم کرده‌اید، به راحتی و باآرامش می‌توانید ترمز کنید. این باعث صرفه جویی زیادی در مصرف بنزین شما می‌شود و صرفه جویی در مصرف بنزین هم هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

۴) راهکار چهارم: تا حد امکان سرعت را ثابت نگه‌دارید.

اگر در یک جاده اصلی یا اتوبان هستید، این می‌تواند مشکل باشد که سرعت خود را ثابت نگه‌دارید، اما در جاده‌های روستایی، ثابت نگه‌داشتن سرعت قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. سرعت زیاد و بی‌مورد باعث می‌شود در هنگام رانندگی بنزین زیادی را هدر دهید. با رانندگی با سرعت ثابت تا حد امکان می‌توانید تا درصد زیادی در مصرف بنزین صرفه جویی کنید.

سرعت زیاد و بی‌مورد باعث می‌شود در هنگام رانندگی بنزین زیادی را هدر دهید. با رانندگی با سرعت ثابت تا حد امکان می‌توانید تا درصد زیادی در مصرف بنزین صرفه جویی کنید.
۸ راه برای صرفه جویی در مصرف بنزین

۵) راهکار پنجم: تا حد امکان وسایل کم‌تری حمل کنید.

حتی اگر اغلب احساس می‌کنید که وسایل در عقب ماشین شما اهمیت و سنگینی زیادی ندارند، اما همین سنگینی وسایل زیاد، بنزین بسیار بیشتری را مصرف می‌کند. با برداشتن وسایل ضروری و گذاشتن بقیه بارهای غیرضروری در خانه، می‌توانید مقدار زیادی در مصرف بنزین صرفه جویی کنید. به علاوه، باعث صرفه جویی زیادی در یدک‌کشی هم می‌شود. پس هر چه بار ماشین شما سنگین‌تر باشد در عین حال بنزین بیشتری مصرف می‌کنید. برای صرفه جویی بیشتر تا حد امکان بار ماشین خود را سبک کنید.

حتی اگر اغلب احساس می‌کنید که وسایل در عقب ماشین شما اهمیت و سنگینی زیادی ندارند، اما همین سنگینی وسایل زیاد، بنزین بسیار بیشتری را مصرف می‌کند. با برداشتن وسایل ضروری و گذاشتن بقیه بارهای غیرضروری در خانه، می‌توانید مقدار زیادی در مصرف بنزین صرفه جویی کنید.
صرفه جویی در مصرف بنزین با حمل کمتر بار

۶) راهکار ششم: مسافت‌های کوتاه را با یکدیگر ترکیب کنید.

خرید مواد غذایی، رساندن بچه‌ها به مدرسه، انجام کارهای اداری و … ما در طول روز برای مسافت‌های کوتاه از ماشین خود بارها استفاده می‌کنیم. هر چه تعداد این مسافت‌ها در طول روز بیشتر باشد بنزین بیشتری از ماشین ما مصرف می‌شود. سعی کنید مسافت‌های کوتاه را با هم هماهنگ و ترکیب کنید یعنی زمانی که بیرون از منزل با ماشین کاری دارید همه‌ی کارها را انجام دهید تا دیگر احتیاج نباشد بارها ماشین خود را روشن کنید. این کار نه تنها باعث صرفه جویی در زمان شما می‌شود بلکه ماشین شما تعداد دفعات کمتری نسبت به قبل روشن می‌شود.

۷) راهکار هفتم: کولر گازی را تا حد امکان کمتر روشن کنید.

در روزهای گرم خودروها معمولا بنزین کمتری را مصرف می‌کنند. زیرا گرم شدن کامل ماشین‌ها زمان زیادی نمی‌برد با این حال در ماه‌های گرم سال زمانی که کولر ماشین را به علت گرمای زیاد هوا روشن می‌کنید، بنزین زیادی مصرف می‌شود بهتر است انتخاب کنید که شیشه‌های ماشین را کمی بیشتر باز کنید و روشن کردن کولر را فقط برای رانندگی در بزرگراه در نظر بگیرید. بدین ترتیب در مصرف بنزین خود صرفه جویی زیادی می‌کنید.


۸) راهکار هشتم: خاموش کردن بخاری ماشین

این راهکار مانند راهکار قبلی در بهینه سازی بنزین هم صدق می‌کند. در ماه‌های سرد سال روشن کردن بخاری محیطی دلپذیر را در ماشین ایجاد می‌کند. اما باعث مصرف بنزین زیادی می‌شود. سعی کنید تا حد امکان کمتر بخاری ماشین خود را روشن کنید. همچنین می‌توانید بخاری ماشین را فقط زمانی روشن کنید که در حال رانندگی هستید. این باعث صرفه جویی زیادی در زمان گرمایش بخاری و همچنین باعث بهینه سازی بنزین می‌شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب