رازهای نهفته در نقاشی‌های معروف

رازهای نهفته در نقاشی‌های معروف (بخش اول)

نقاشی‌های معروف پر از رمز و رازهایی هستند که می‌خواهند چیزهایی را به ما از این طریق نشان دهند شاید برای شما هم جالب باشد تا به این حقایق پی‌ببرید

یکی از چیزهای مهم در مورد هنر این است که همیشه قابل تفسیر است. می‌توانید بارها و بارها روی نقاشی مورد علاقه‌تان بچرخید و همچنان یک نماد مرموز جدید یا جزئیات پنهان را کشف کنید.
برخی از مشهورترین هنرمندان جهان عمداً پیام‌های مخفیانه‌ای را در نقاشی‌های خود قرار می‌دهند، خواه برای براندازی اقتدار، به چالش کشیدن مخاطبان یا افشای چیزی در مورد خودشان. صدها سال بعد، به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی، بسیاری از این پیام‌های مخفی برای اولین بار کشف می‌شوند. به نظر می‌رسد میکل آنژ، داوینچی، ون گوگ حتی درخشان‌تر از آن چیزی بودند که ما به آنها اعتبار داده‌ایم. دلیلی وجود دارد که نقاشی‌های معروف الهام بخش بسیاری از تئوری‌های توطئه و داستان‌های اسرارآمیز هستند. قدمت آن‌ها به قدری پیش می‌رود که هیچ راهی برای ما وجود ندارد که از سازندگان بپرسیم هنگام ساختن آنها به چه فکر می‌کردند.

این بنا در سقف کلیسای سیستین قرار دارد که توسط میکل آنژ نقاشی شده است، زیرا خداوند اولین جرقه زندگی را به آدم می‌دهد. شنل قرمز مایل به قهوه‌ای در پشت خدا و فرشتگان دقیقاً به شکل مغز انسان است.
نقاشی میکل آنژ دست خدا

دست خدا

یک راز علمی در یکی از نقاشی‌های معروف تمام دوران نهفته است. این بنا در سقف کلیسای سیستین قرار دارد که توسط میکل آنژ نقاشی شده است، زیرا خداوند اولین جرقه زندگی را به آدم می‌دهد. شنل قرمز مایل به قهوه‌ای در پشت خدا و فرشتگان دقیقاً به شکل مغز انسان است. محققان حتی توانسته‌اند قسمت‌های خاصی مانند شریان مهره‌ای (که توسط فرشته درست زیر خدا و روسری سبزش نشان داده می‌شود) و غده هیپوفیز را پیدا کنند. نظریه‌های متعددی وجود دارد که چرا میکل آنژ ممکن است این کار را انجام داده باشد. یکی نشان می‌دهد که مغز نشان دهنده خداست که دانش الهی را به آدم می‌دهد. با این حال، یک نظریه محبوب‌تر نشان می‌دهد که میکل آنژ مغز را در اعتراضی پنهان به رد علم کلیسا نقاشی کرده است.

براون پیشنهاد کرد که شاگرد سمت راست عیسی در واقع مریم مجدلیه است که در لباس یحیی رسول ظاهر شده است. او همچنین پیشنهاد می‌کند که شکل «V» که بین عیسی و «یوحنا» شکل می‌گیرد، نشان‌دهنده یک رحم زن است، که به این معنی است که عیسی و مریم مجدلیه یک فرزند با هم داشتند.
نقاشی داوینچی شام آخر


شام آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب