خطرناک‌ترین مسیرهای راه‌آهن در جهان

خطرناک‌ترین مسیرهای راه‌آهن در جهان

ریل‌ها و مسیرهای خطرناک راه‌آهن در جهان: حتماً در طول زندگی خود بارها با قطار سفر کرده‌اید و با نشستن روی صندلی و کنار پنجره از منظره بیرون لذت برده‌اید. علاوه بر مسیرهای امن قطار، مسیرهایی در سرتاسر جهان وجود دارند که به قدری خطرناک‌اند که ترس و هیجان را با هم در شما ایجاد می‌کنند.

آیا تا به حال در مسیر راه‌آهنی سفر کرده‌اید که شما را در مواجهه مرگ با زندگی قرار دهد؟ حالا حتما فکر می‌کنید که چه کسی نمی‌خواهد در چنین جاده‌های خطرناکی سفر کند، مهندسان در چنین مکان‌های خطرناکی ساختاری از خط راه‌آهن درست کرده‌اند که بر اساس آن راه‌آهن‌ها در مسیرهای دشوار ساخته شده است. مهارت‌ها و علم دنیای پیست در جایی قرار گرفته است که حتی طبیعت نیز دستان خود را بلند کرده است.

بنابراین اجازه دهید شما را با برخی از این خطوط ریلی خطرناک در این مطلب از مجله‌ی روزساز آشنا کنیم که به عنوان خطرناک‌ترین مسیر ریلی جهان شناخته می‌شوند. پس بیایید به تصاویر ارائه شده در این مطلب نگاه کنیم، ما قصد داریم ۵ خط ریلی خطرناک جهان را به شما معرفی کنیم که شما را غافلگیر می‌کند.

۱) مسیرهای راه‌آهن دیدنی کوراندا:

این مسیر راه‌آهن از پارک ملی بارون گرج در استرالیا می‌گذرد. این مسیر راه‌آهن که دو کوه را به هم متصل می‌کند، یک پل بسیار بزرگ را تشکیل می‌دهد که از دو طرف عمیق است. خاص‌ترین مورد در رابطه با مسیر راه‌آهن این است که یک آبشار بزرگ در نزدیکی خود این مسیر وجود دارد. وقتی قطار از این مسیر می‌گذرد، آب آبشار سنگ تمام می‌گذارد تا مسافران در قطار خیس شوند، پشت این سایه شگفت‌انگیز ریل، ترس در دل مردم نیز موج می‌زند. زیرا از این‌جا چشم‌انداز اطراف هیجان‌انگیز و خطرناک است.

این مسیر راه‌آهن از پارک ملی بارون گرج در استرالیا می‌گذرد
مسیر راه‌آهن کوراندا


۲) مسیرهای راه‌آهن اوتنیکوا:

این مسیر راه‌آهن شما را از ایستگاه راه آهن اوتنیکوا  به موزه حمل و نقل اوتنیکوا در کشور آفریقای جنوبی می‌برد. این قطار از میان این پل عظیم می‌گذرد و در دو طرف آن یک خندق بسیار عمیق وجود دارد که رودخانه از زیر آن می‌گذرد و قطاری که از بالا می‌رود از مسیرهای باریک زیادی عبور می‌کند که ذهن مسافران این قطار را پر از هیجان می‌کند و همچنین بارها افراد در سفر در این قطار احساس ترس نیز می‌کنند.

این مسیر راه‌آهن شما را از ایستگاه راه آهن اوتنیکوا  به موزه حمل و نقل اوتنیکوا در کشور آفریقای جنوبی می‌برد.
مسیر راه‌آهن اوتنیکوا

۳) مسیرهای راه‌آهن چنای به رامسوارام:

این مسیر راه‌آهن در سال ۱۹۱۴ افتتاح شد. چنای به رامسوارام جاده بین دریا به طول ۲.۵ کیلومتر از یک ساحل به ساحل دیگر می‌گذرد. مسیر ریلی چنای به رامسوارام از چنای به رامسوارام بر روی پل Pamban که خطرناک‌ترین پل راه‌آهن در جهان است، می‌گذرد. مسافرانی که این مسیر را طی می‌کنند، می‌گویند که بدترین قسمت سفر، برخورد پل ظریف با قطار بر فراز دریای متلاطم است.

این مسیر راه‌آهن در سال 1914 افتتاح شد. چنای به رامسوارام جاده بین دریا به طول 2.5 کیلومتر از یک ساحل به ساحل دیگر می‌گذرد. مسیر ریلی چنای به رامسوارام از چنای به رامسوارام بر روی پل Pamban که خطرناک‌ترین پل راه‌آهن در جهان است، می‌گذرد
مسیر راه‌آهن چنای به رامسوارام

۴) قطار راه‌آهن لاس نوبس:

امسیر راه‌آهن چنای به رامسوارام. در این مسیر ریلی قطار از چنین ارتفاعی عبور می‌کند که ابرها در زیر آن نمایان هستند. اگر بدانید این مسیر در مجموع از ۲۱ تونل و ۱۳ پل عبور می‌کند شگفت‌زده خواهید شد. گاهی اوقات به قدری پیچ‌ها زیاد است که به نظر می‌رسد قطار مانند یک مار روی ریل حرکت می‌کند.

این مسیر راه‌آهن در کلرادو، کوه‌های راکی، ایالات متحده آمریکا ساخته شده است که از ایستگاه راه‌آهن جورج تاون به ایستگاه راه‌آهن Silver Plum حرکت می‌کند
قطار راه‌آهن لاس نوبس


۵) مسیرهای راه‌آهن حلقه جورج تاون:

این مسیر راه‌آهن در کلرادو، کوه‌های راکی، ایالات متحده آمریکا ساخته شده است که از ایستگاه راه‌آهن جورج تاون به ایستگاه راه‌آهن Silver Plum حرکت می‌کند. این مسیر راه‌آهن برای اتصال دو کوه ساخته شده است. هزاران فوت عمق خندق زیر آن و قطاری که در بالای آن می‌رود، همه را به وجد می‌آورد.

این مسیر راه‌آهن در کلرادو، کوه‌های راکی، ایالات متحده آمریکا ساخته شده است که از ایستگاه راه‌آهن جورج تاون به ایستگاه راه‌آهن Silver Plum حرکت می‌کند.
مسیر راه‌آهن حلقه جورج تاون

امیدوارم این اطلاعات برای شما جالب و خوب باشد، پس فراموش نکنید که مطالب روزساز را با دوستان و اقوام خود به اشتراک بگذارید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب