ترفندهای خودرو در تابستان

چند نکته و ترفندهای تابستانی خودرو

ترفندهای خودرو و راهنمایی استفاده از خودرو در تابستان مهم است که ما در این مطلب چند نکته و ترفند تابستانی خودرویی را برایتان آماده کرده‌ایم

دمای هوا می‌تواند به معنای دردسر برای ماشین شما باشد، اما این ترفندهای خودرو می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

نکات مراقبتی و رانندگی در تابستان:

هیچ زمانی بهتر از تابستان برای رفتن به جاده‌های آزاد وجود ندارد، به خصوص اگر پشت فرمان یکی از این بهترین ماشین‌ها برای یک سفر جاده‌ای هستید. ترفندهای خودرو زیاد هستند که ما در این مطلب از مجله روزساز می‌خواهید با چند نکته و ترفندهای خودرو برای رانندگی ایمن و هوشمند در تمام تابستان شما را  آشنا کنیم.

اشعه‌ها را مسدود کنید:

گذراندن زمان در زیر نور خورشید به همان اندازه که برای شما مضر است برای خودروی شما نیز مضر است، زیرا آسیب‌های ناشی از نور خورشید می‌تواند باعث محو شدن رنگ و فضای داخلی ماشین شود. برای جلوگیری از مشکلات، در صورت امکان در گاراژ پارک کنید و روی یک آفتابگیر سرمایه گذاری کنید.


لاستیک‌های خود را تست کنید:

لاستیک‌ها در ماه‌های گرم تابستان بیشتر مستعد باد شدن هستند، زیرا رانندگان اغلب برای مدت طولانی‌تری در جاده‌های شلوغ با بارهای سنگین‌تر هستند. لاستیک‌های کم باد بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا کمبود فشار هوا باعث می‌شود تا اجزای لاستیک تحت فشار بیشتری قرار گیرند. با این حال، لاستیک‌های بیش از حد باد شده، در طوفان تابستانی به احتمال زیاد به حالت هیدروپلن می‌روند.فشار بیش از حد به لاستیک نیز به نوبه خود باعث مصرف بیشتر بنزین می‌شود به طور دوره‌ای آج لاستیک خود را با چسباندن یک سکه به شیار لاستیک در حالی که سر لینکلن به سمت داخل است، بررسی کنید. اگر می‌توانید بالای سر آبه را ببینید، وقت آن است که یک مجموعه جدید داشته باشید.

دست نزنید:

با این ترفند از سوختن دستان خود جلوگیری کنید: قبل از پیاده شدن از ماشین و در هنگامه پارک، چرخ را ۱۸۰ درجه بچرخانید. به این ترتیب، طرفی که لمس می‌کنید، در حالی که خارج از منزل هستید، با خیال راحت در سایه قرار می‌گیرد. فقط به یاد داشته باشید که لاستیک‌های خودرو را قبل از بیرون رفتن از پارک صاف کنید.

یکی از ترفندهای خودرو پارک کردن ماشین در تابستان به صورتی است که وقتی وارد ماشین می‌شوید هنگام رانندگی دستتان به دلیل داغ بودن فرمان نسوزد
ترفندهای خودرو

خارج از جاده بروید:

اگر ماشین شما برای آفرود مجهز است و در منطقه‌ای هستید که مجاز است، چرخیدن در شن‌ها یا مقابله با گل و لای می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، به شرطی که بدانید چه کار کنید. برای شروع، از تنظیمات وسیله نقلیه به نفع خود استفاده کنید – به عنوان مثال، لندروور دیفندر ۱۳۰ دارای یک سیستم واکنش زمین است که کار تنظیم سیستم تعلیق و ارتفاع خودرو را برای شما انجام می‌دهد تا متناسب با سطوح مختلف رانندگی باشد.  از صفحه اطلاعات خودرو استفاده کنید تا ببینید تایرهایتان به کدام سمت می‌رود و اگر به آن مسیر ادامه دهید، وسیله نقلیه به کدام سمت می‌رود.


 

صندلی‌ها را تازه کنید:

ماشین داغ می‌تواند به معنای ماشین بدبو نیز باشد. برای خلاص شدن از شر بوی بد، یک ورق خشک کن را روی تهویه مطبوع بچسبانید. وقتی AC را روشن می‌کنید، هوای سواری شما نیز تازه‌تر می‌شود. جعبه‌ای از ورق‌های خشک کن را زیر صندلی مسافر قرار دهید تا در هنگام سفر حداکثر بوی بد را بگیرید.

علائم داغ شدن بیش از حد موتور را بدانید:

دمای داغ و سطح پایین مایع خنک‌کننده و کارکرد اضافی AC خطر گرم شدن بیش از حد موتور را افزایش می‌دهد. اگر علائمی از داغ شدن بیش از حد موتور مانند افزایش دماسنج، چراغ‌های هشداردهنده، خروج بخار از کاپوت – را مشاهده کردید، به مکانی امن بروید، موتور را خاموش کنید و حداقل نیم ساعت صبر کنید تا کاملاً خنک شود. اگر سطح مایع خنک‌کننده شما پایین است، پر کردن مخزن (که از نوع پلاستیکی شفاف است) می‌تواند به شما در پایین آوردن دما کمک کند ، اما اگر مخزن خالی باشد ممکن است نشتی داشته باشید و به کمک حرفه‌ای نیاز داشته باشید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب