نشانه‌‌های نگران‌کننده در سگ‌ها

نشانه‌های نگران‌کننده در سگ‌ها

اگر شما هم یک سگ را به عنوان حیوان خانگی خود نگه‌داری می‌کنید، این نشانه‌های نگران‌کننده در سگ‌ها را حتما جدی بگیرید و به آن توجه کنید.

اگر شما صاحب یک سگ بامزه و دوست‌داشتنی هستید، پس مطالعه‌ی این مطلب به شما توصیه می‌شود و ضروری است. به این نکات به عنوان یک راه نجات برای آن لحظات غیرمنتظره و نشانه‌های نگران‌کننده در سگ‌ها فکر کنید که سلامتی سگ شما یک چرخش مرموز به خود می‌گیرد.

این مطلب فقط نشانه‌های نگران‌کننده سگ‌ها مانند لنگیدن یا بی‌حالی ناگهانی را پوشش نمی‌دهد. ما به نشانه‌های ظریف‌تر و اغلب نادیده گرفته اشاره می‌کنیم که بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی ممکن است آن‌ها را به عنوان رفتار عجیب و غریب رد کنند. یا اگر وسواس ناگهانی سگ شما به گوشه خاصی از اتاق فقط یک هوس گذرا باشد. هشدار: ممکن است این‌طور نباشد. در دنیای پیچیده سلامت سگ‌ها، آن‌چه ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد در واقع می‌تواند مشکل بزرگ باشد.

وقتی سگ خانگی شما یکی از اعضای محبوب خانواده است، می‌خواهید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا او را سالم و ایمن نگه‌دارید. در حالی که واکسیناسیون و معاینات دامپزشکی مهم هستند، مواردی نیز وجود دارد که باید در بین ویزیت‌های منظم مراقب آن‌ها بود.

نشانه‌های نگران‌کننده در سگ‌ها که باید جدی گرفته شوند.
علائم بیماری در سگ‌ها


۱۰ مورد از نشانه‌های نگران‌کننده در سگ‌ها:

۱. تغییر در عادت‌های غذایی:

هر گونه تغییر در نحوه غذا خوردن سگ خانگی شما، مستلزم مراجعه به دامپزشک است. اگر سگ شما به‌طور ناگهانی هنگام غذا یا غذای معمولی بینی‌اش را بالا می‌برد، می‌تواند نشان‌دهنده هر چیزی از مشکلات گوارشی گرفته تا انسداد جدی در روده باشد که نیاز به جراحی دارد.

۲. نوشیدن زیاد یا خیلی کم:

نخوردن آب کافی یا عدم دفع ادرار نیز می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات گوارشی باشد. اگر سگ شما بیش از حد می‌نوشد و ادرار می‌کند، دامپزشک باید او را از نظر دیابت یا بیماری کلیوی بررسی کند.

۳. تنفس دشوار یا سریع:

هر سگی در یک روز گرم یا بعد از ورزش لباس می‌پوشد، اما پس از استراحت کوتاه یا بازگشت به دمای خنک، نباید دچار مشکل تنفسی شود. در حالی که سگ شما ممکن است فقط سرماخوردگی داشته باشد یا نوعی آلرژی داشته باشد، این می‌تواند تعیین کند که آیا مشکلات جدی‌تری وجود دارد یا خیر.

۴. استفراغ یا تغییر در مدفوع:

اگر این مشکل به سرعت برطرف شود و مزمن نشود، یک بار استفراغ یا یک دوره اسهال، لزوماً دلیلی برای هشدار نیست. با این حال، تغییرات مداوم در مدفوع می‌تواند نشان‌دهنده التهاب گوارشی، انسداد، آلرژی جدی یا بیماری باشد. این و به خصوص استفراغ می‌تواند به این معنی باشد که حیوان خانگی شما چیزی سمی میل کرده است.

اگر حیوان خانگی شما روی فرش استفراغ کرد، با روش‌هایی که ما در مطلب چگونه استفراغ حیوانات خانگی را از فرش پاک کنیم؟ ارائه کرده‌ایم، می‌توانید کثیفی‌های ناشی از استفراغ  را از بین ببرید.

۵. کمبود انرژی یا بی‌حالی:

اگر چه بیشتر نگرانی در سگ‌ها و توله‌سگ‌های جوان است، بی‌حالی و بی‌علاقگی عمومی به سرگرمی‌های فعال‌تر می‌تواند نشانه‌ای از بیماری یا شکایت جسمانی سگ شما باشد که به آن‌ها آسیب می‌زند.

سگ خوشحال که زبونش رو بیرون آورده است.
نشانه‌های بیماری در سگ‌ها

۶. تعادل ضعیف یا مشکل در حرکت منظم:

هر گاه تغییراتی در راه رفتن، حرکت یا تعادل در سگ خانگی شما مشاهده شد، باید فوراً با دامپزشک قرار ملاقات بگذارید. در حالی که لنگ زدنش ممکن است به خاطر آسیب یک تاندون باشد، مشکلات تعادلی و حرکات ناخوشایند می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات عصبی باشد.

۷. چشم‌های تحریک‌شده، گریان یا قرمز:

عفونت و محرک‌ها می‌توانند ظاهر سگ شما را تغییر دهند. اگر قرمز هستند، پاره می‌کنند یا مخاط اضافی تولید می‌کنند، احتمالاً باید آن‌ها را در کلینیک معاینه کنید. سایر احتمالات شامل خراش یا آسیب دیگر به قرنیه است.


۸. بثورات یا تغییرات پوست و مو:

در حالی که بسیاری از بثورات پوستی، خشکی پوست و پوشش‌های کدر ناشی از غذا و سایر آلرژی‌ها هستند، هیچ‌کس نباید اجازه دهد سگ‌های خود همراه با تحریکات و خارش‌هایی که هرگز از بین نمی‌روند، رنج ببرند. دامپزشکان می‌توانند به تعیین علت مشکلات پوست و مو کمک کنند و راه حلی برای راحت‌تر کردن سگ شما بیابند.

۹. بی‌قراری، ناله یا گریه کردن:

هر سه این اقدامات نشان‌دهنده آسیب یا نوعی درد است که سگ شما تجربه می‌کند. اگر شروع به نوازش سگ خود کردید و او از دست شما دوری کرد یا ناله کرد، می‌دانید که مشکلی وجود دارد. حیوان خانگی شما ممکن است نیاز به عکس‌برداری با اشعه ایکس و معاینه کامل برای تعیین علت داشته باشد.

۱۰. رفتار پرخاشگرانه یا غیرمعمول:

هر زمان که رفتار سگ شما به سمت بدتر شدن تغییر کند، نشان‌دهنده این است که چیزی درست نیست. درست مانند افرادی که در هنگام بیماری یا درد، بداخلاق می‌شوند، سگ شما نیز می‌تواند واکنش مشابهی داشته باشد. تصور نکنید که افزایش ناگهانی پارس کردن، غرغر کردن، لنگیدن یا سایر اقدامات تهاجمی یا ناآرام یک مشکل رفتاری است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک قرار ملاقات با دامپزشک بگیرید تا سگ از نظر بیماری و آسیب بررسی شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب