مشاور مالی کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

مشاور مالی کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

یک مشاور مالی خدمات برنامه ریزی مالیاتی را ارائه می‌دهد و به مشتریان برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مالی خود کمک می‌کند.

مشاور مالی کیست؟

یک مشاور مالی به افراد کمک می‌کند تا استراتژی‌های بلندمدتی برای ایجاد ثروت و مدیریت ریسک ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند به شما در پیگیری، مدیریت و تعادل سبد سرمایه گذاری کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در مورد بسیاری از مسائل و تصمیمات مالی دیگر مشاوره مفیدی ارائه دهند. مشاوران مالی تقریبا در همه نوع برنامه ریزی مالی به شما کمک می‌کنند. این یعنی آن‌ها می‌توانند در انواع امور مالی راهنمای شما باشند از پس انداز برای بازنشستگی گرفته تا رسیدگی به ارث. بهترین مشاوران اصطلاحات گیج کننده مالی را به روش‌هایی که شما می‌‍توانید درک کنید تجزیه و تحلیل می‌کنند.  آن‌ها با شما به عنوان یک شریک برای ایجاد یک برنامه‌ریزی که شما را در مسیر دستیابی به اهداف مالی و رویاهایتان قرار می‌دهد همکاری خواهند کرد.

مشاوره‌ی مالی چیست؟

مشاور مالی حرفه‌ای است که مشتریان را در زمینه اهداف مالی، وام مسکن، بیمه، بازنشستگی، سرمایه گذاری و مدیریت مالی کلی راهنمایی می‌کند. در حالی که برخی از مشاوران مالی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند، بسیاری از آن‌ها فقط در انجام و مدیریت سرمایه گذاری تخصص دارند. اگر اهداف مالی دارید که می‌خواهید به آن‌ها برسید، اما نمی‌دانید که چگونه می‌توانید اهداف خود را محقق کنید، یک مشاور مالی می‌تواند به شما کمک زیادی کند.


مشاور مالی کیست

انواع مشاور مالی:

انواع مختلفی از مشاوره مالی برای انتخاب وجود دارد. برخی از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • Robo-Avisor: یک پلتفرم دیجیتال است که توصیه‌های سرمایه گذاری را بر اساس اطلاعاتی که شما وارد سیستم می‌کنید ارائه می‌کند. این پلتفرم از الگوریتم‌ها و اغلب هوش مصنوعی برای تعیین میزان تحمل ریسک شما و اینکه چه سرمایه‌گذاری‌هایی ممکن است خوب باشد، استفاده می‌کند. این نوع خدمات عموماً کم هزینه هستند، اما ممکن است ارائه خدمات آن‌ها محدود باشد.
  • خدمات برنامه‌ریزی مالی آنلاین: این خدمات یک گام فراتر از مشاوران روبو پیش می‌روند و اغلب دامنه وسیع‌تری از گزینه‌ها را ارائه می‌دهند. این مشاوران می‌توانند به شما در ساخت برنامه‌ها و بودجه‌های مالی، علاوه بر سبد‌سازی، تعیین هدف و گزارش‌دهی کمک کنند.
  • مشاوران مالی سنتی: اینها شامل برنامه ریزان مالی معتبر (CFPs)، کارگزاران، مشاوران سرمایه گذاری ثبت شده (RIA)  هستند. مشاوران مالی سنتی معمولاً توصیه‌های جامع و شخصی را در مورد زندگی مالی شما ارائه می‌دهند. آن‌ها می‌توانند توصیه‌هایی را بر اساس موقعیت و اهداف خاص شما ارائه دهند، از طرف شما سرمایه گذاری کنند و به شما کمک کنند تا در مسیر خود بمانید.


مشاور مالی چه می‌کند؟

مشاوران مالی می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه دهند. برخی هم فقط بر سبد سرمایه گذاری تمرکز می‌کنند. مری لیون، مشاور مالی و موسس گروه بنچمارک درآمد می‌گوید: «در دنیای ایده آل، یک مشاور مالی باید به تصویر کلی مالی شما نگاه کند و به شما کمک کند تا برنامه‌ای برای رسیدن به دوران بازنشستگی و پس از آن بسازید. “این شامل مدیریت پرتفوی سرمایه گذاری می‌شود، اما همچنین شامل بررسی پوشش بیمه شما، کار با وکیل املاک، ارتباط با CPA، کمک به شما در تعیین ساختار وام مسکن و بودجه‌بندی می‌شود. یک مشاور مالی خوب باید بتواند به هر سوالی پاسخ دهد. تقریباً هر کسی می‌تواند از همکاری با یک مشاور مالی سود ببرد. برخی از خدمات متداولی که ارائه می‌دهند شامل موارد زیر است:

برنامه ریزی مالیاتی:

بسیاری از مشاوران مالی خدمات برنامه ریزی مالیاتی را ارائه می‌دهند. این بدان معنا نیست که آن‌ها به شما کمک خواهند کرد اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنید. یا مانند یک حسابدار رسمی در قوانین مالیاتی آموزش کامل دیده باشید. آن‌ها می‌توانند به شما در مدیریت بدهی مالیاتی که ناشی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری شما است کمک کنند و با استفاده از قوانینی که می‌توانند بدهی مالیاتی شما را کاهش دهند، به شما در سود بیشتر کمک کنند. هر مشاور مالی این نوع خدمات را ارائه نمی‌دهد یا صلاحیت ارائه این خدمات را ندارد، اما برخی از آن‌ها نیز CPA هستند. یک مشاور مالی باید مایل باشد که با حسابدار یا وکیل مالیاتی شما کار کند. همچنین مطمئن شود که برنامه مالی و بدهی مالیاتی شما را به حداقل می‌رساند.

برنامه ریزی مالی بلند مدت و کوتاه مدت:

مشاوران مالی با مشتریان برای ایجاد و اجرای برنامه‌هایی که طراحی کرده‌اند جهت دستیابی به اهداف در کوتاه مدت و یک دوره زمانی طولانی کار می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است شما با یک مشاور مالی برای بررسی بدهی خود و ایجاد برنامه‌ای برای کاهش میزان بدهی در سال جاری همکاری کنید.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز:

اگر در زمینه‌ی مشاوره مالی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای مشاوره مالی از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص مشاوره مالی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی مشاوره مالی کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات مشاوره مالی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب