رازهای پنهان قرآن کریم

رازهای پنهان قرآن کریم

رازهای پنهان قرآن کریم، اسراری هستند که تعداد کمی از آن‌ها کشف شده است. قرآن کریم در مورد مسائل علمی زیادی حتی برای ماقبل تاریخ سخن گفته است.

اعتقاد بر این است که قرآن کریم برای اولین بار در سال ۶۰۹ میلادی بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شد. علی‌رغم ظهور در زمانی که علم ارزش کمی داشت، می‌توان چندین حقیقت علمی را در قرآن یافت. این کتاب مقدس اطلاعاتی در مورد نظریه نسبیت، تئوری انفجار بزرگ، ژنتیک، سیاهچاله‌ها و موارد دیگر ارائه می‌دهد. وجود برخی از جستارهای علمی در قرآن کریم که در ۱۴ قرن پیش حتی شناخته شده هم نبود، قابل توجه فراوانی است. در این مطلب ما به بررسی رازهای پنهان قرآن کریم با موضوع مسائل علمی می‌پردازیم.

رازهای پنهان قرآن کریم:

۱. نظریه بیگ‌بنگ (انفجار بزرگ) در قرآن

نظریه پیدایش جهان یکی از قابل توجه‌ترین مطالب علمی است که در قرآن آمده است. تا ۱۰۰ سال پیش اعتقاد بر این بود که جهان خالقی نداشته و همیشه وجود داشته است. اما آلبرت انیشتین، در طول مطالعه معادلات میدانی خود، با ارائه این نظریه که جهان یک نیروی در حال انبساط است که مانند یک بالن در حال رشد است، این باور را به چالش کشید. بعدها، یک ریاضیدان و کشیش بلژیکی پیشنهاد کردند که این گسترش باید از یک نقطه اولیه و متراکم آغاز شده باشد. خداوند در قرآن کریم بیان می‌کند:

آیا کافران ندیدند که آسمان‌ها و زمین، توده‌ای سربسته (رتقان) بودند، سپس آن‌ها را گشودیم؟ (سوره‌ی الانبیا، آیه‌ی ۳۱). کلمه رتقان به کار رفته در متن به تاریکی و توده بسته اشاره دارد. این دقیقاً همان چیزی است که جهان باید قبل از وقوع انفجار بزرگ باشد.

۲. از رازهای پنهان قرآن کریم: ملاقات دو اقیانوس

به ملاقات دو اقیانوس به هم پیوستگی می‌گویند. هنگامی که دو دریا به هم می‌رسند، آب آن‌ها ویژگی‌های فردی مانند دما، رنگ و چگالی را حفظ می‌کند. در یک نقطه به هم ریختگی، می‌توان دو توده آبی متفاوت را دید که در کنار هم حرکت می‌کنند. اگر چه این کشف اخیر است، اما قرآن کریم در سوره‌ی الرحمن، آیه‌ی ۱۹ و ۲۰، خوانندگان را از این پدیده آگاه کرده است:

او دو دریا را آزاد کرد، ملاقات [در کنار یکدیگر] در میان آن‌ها مانعی است [پس] هیچ یک از آن‌ها تجاوز نمی‌کنند. (سوره‌ی الرحمن، آیه‌ی ۱۹ و ۲۰)


۳. از رازهای پنهان قرآن کریم: جنین‌شناسی

جنین‌شناسی شاخه‌ای از زیست‌شناسی است که به مطالعه لقاح و رشد جنین می‌پردازد. قرآن کریم در یک نقطه از جنین‌شناسی صحبت می‌کند و یک واقعیت علمی قابل توجه در قرآن را بیان می‌کند. می‌گوید:

ما انسان را از عصاره‌ای از گل آفریدیم. سپس او را به صورت قطره‌ای در محل استقرار قرار دادیم که ثابت بود. سپس قطره را علقه (لخته خون) قرار دادیم، سپس علقه را مضغه ساختیم… (سوره‌ی مومنون، آیات ۱۲ تا ۱۴). در این‌جا کلمه «علقه» را می‌توان به عنوان زالو، لخته خون یا چیزی معلق در هوا تعریف کرد. طبق علم، جنین مواد مغذی و اکسیژن را از مادر دریافت می‌کند. از این نظر بی‌شباهت به زالو نیست که خون می‌مکد. همچنین در مراحل اولیه، جنین ثابت می‌ماند و خون جریان نمی‌یابد که آن را شبیه به لخته خون می‌کند. در نهایت، در رحم، نوزاد از دیواره رحم توسط جفت آویزان می‌شود و به حالت آویزان دراز می‌کشد.

رازهای پنهان قرآن کریم
رازهای قرآن کریم

۴. شکل‌گیری ابرها

قرآن هنوز هم به درستی فرآیند تشکیل ابرها را توصیف می‌کند. این کتاب می‌گوید:

آیا ندیدی که چگونه خداوند ابرها را به نرمی به حرکت در می‌آورد، سپس آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد، سپس آن‌ها را پشته‌ای می‌سازد و می‌بینی که باران از آن خارج می‌شود؟ (سوره‌ی نور، آیه‌ی ۴۳)

این یک توصیف دقیق از آن چه اتفاق می‌افتد است. ابرهای کوچک توسط بادها رانده می‌شوند (به آرامی حرکت می‌کنند)، و ابرهای نزدیک به هم آمیخته می‌شوند. در این مرحله، یک جریان صعودی عمودی اتفاق می‌افتد و قسمت بالایی ابر در آسمان منبسط می‌شود. در نتیجه قسمت‌های مختلف ابر تا نقاط واگرا بالا می‌آیند و به نظر می‌رسد که ابرهای زیادی روی هم انباشته شده‌اند (انباشته شدن).


۵. گیرنده‌های درد در قرآن

برای مدت طولانی اعتقاد بر این بود که احساس درد ناشی از مغز است. اما، اخیراً یک مطالعه علمی نشان داد که پوست ما دارای گیرنده‌های درد است که به دلیل آن احساس درد و عذاب می‌کنیم. با کمال تعجب، متن مقدس قرآن از مدت‌ها قبل به این اتفاق اشاره کرد. بیان می‌کند:

کسانی را که آیات ما را تکذیب کردند به آتش (جهنم) می‌فرستیم. وقتی پوستشان سوخت، پوست‌های جدیدی را جایگزین می‌کنیم تا همچنان درد را احساس کنند. (سوره‌ی نساء، آیه‌ی ۵۶)

این قسمت به وضوح نشان می‌دهد که ما به دلیل پوست خود احساس درد می‌کنیم. نکته قابل توجه این است که متن مقدس قرآن که قرن‌ها پیش نازل شد، اشاره‌ای به اکتشافات متعددی پیش از زمان خود دارد. حقایق علمی بسیاری در قرآن آورده شده است که پیامبر اسلام (ص) که در قرن هفتم هجری به دنیا آمد و خواندن و نوشتن نمی‌دانست نمی‌توانست بداند. این در واقع دلیلی بر الهی بودن متن اصلی اسلام است.

یک پیشنهاد برای شما مدرس گرامی:

اگر در زمینه‌ی آموزش کتاب مقدس قرآن تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای آموزش قرآن از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص آموزش قرآن به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی آموزش قرآن کلیک کنید.

اگر به یادگیری قرآن علاقه دارید، می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب