پاک کردن لکه‌های قرمز آب لبو از روی دست‌ها

پاک کردن لکه‌های قرمز آب چغندر از روی دست‌ها

شما هم عاشق خوردن چغندر قرمز هستید، اما از خورد کردن و پوست کندن به خاطر لکه‌های قرمز آب چغندر امتناع می‌کنید. پس این مطلب را بخوانید تا بیشتر بدانید.

سوال مطرح می‌شود: چگونه لکه‌های قرمز آب چغندر را از روی دست‌ها پاک کنیم؟ پاسخ این سوال خیلی ساده است. با روش‌ها و راه‌هایی که ما در این مطلب از مجله‌ی روزساز برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

چه کسی چغندر قرمز را دوست ندارد؟ اما ما قطعاً عاشق بریدن این سبزیجات خوشمزه نیستیم. هر بار که چغندر را می‌برید، دست‌های شما لکه می‌شود و قطعاً نمی‌خواهید تمام روز را با دست‌های قرمز رنگ در اطراف قدم بزنید، به نظر می‌رسد که در جنایتی خونین شریک جرم بوده‌اید. پس چگونه چغندر قرمز را بدون لکه‌دار کردن دستانتان می‌برید؟

لکه‌های قرمز آب چغندر بر روی دست‌ها
پاک کردن لکه‌های قرمز آب چغندر بر روی دست‌ها


با رعایت این نکات دیگر دست‌های شما در هنگام بریدن چغندر قرمز رنگی نمی‌شود.

۱) استفاده از دستکش قبل از بریدن چغندر قرمز:

اولین و واضح‌ترین راه برای جلوگیری از لکه شدن دست‌ها، پوشیدن و استفاده از دستکش است. اگر هنگام بریدن چغندر دستکش‌های آشپزخانه خود را بپوشید، آب قرمزی که معمولاً دستان شما را لکه‌دار می‌کند، دیگر نمی‌تواند به پوست شما برسد. اگر چه ممکن است دستکش‌های شما را لکه‌دار کند، بنابراین جفتی را انتخاب کنید که لزوماً زیاد از آن استفاده نمی‌کنید و برای موارد غیرکاربردی است. هنگام برداشتن دستکش مراقب باشید. اگر دستکش‌های لکه شده‌ی خود را با پوست برهنه لمس کنید، ممکن است همچنان باعث لکه‌دار شدن دست‌های شما شوند.

یک مزیت اضافی برای پوشیدن و استفاده از دستکش: این مزیت به شما کمک می‌کند تا چغندر را در حین بریدن آن نگه‌دارید. زیرا چغندر ممکن است لیز باشد و از دست‌های شما سر بخورد و باعث آسیب شما شود.

۲) استفاده از روغن زیتون برای پاک کردن لکه‌های قرمز آب چغندر:

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از ایجاد لکه‌ها، استفاده از مقداری روغن زیتون روی دست‌ها قبل از شروع برش چغندر قرمز است. کافی است مقداری روغن زیتون روی دست‌های خود بریزید و آن‌ها را به هم بمالید. مطمئن شوید که تمام دست‌های خود را با روغن زیتون می‌پوشانید. به این ترتیب، لکه‌های قرمز آب چغندر دیگر باعث رنگ شدن دست‌های شما نمی‌شود.

نکته منفی این روش: این است که چون دستهای شما دارای روغن زیتون است، روغن باعث لغزنده‌تر شدن چغندر قرمز می‌شود و ممکن است چغندر از دست شما لیز بخورد و چاقو دست شما را ببرد پس در نگه داشتن چغندر با دستهای روغنی مراقب باشید.


۳) استفاده از لیمو و سیب‌زمینی برای جلوگیری از لکه شدن دست‌ها:

اگر چغندرهای قرمز خود را بدون انجام اقدامات احتیاطی مناسب بریده‌اید، احتمالاً مقداری دست‌های شما رنگ قرمز دارد. اما خوشبختانه راه‌هایی برای پاک کردن لکه‌های قرمز آب چغندر وجود دارد. می‌توانید کمی آب‌لیمو روی دستان خود بریزید. این روش باعث می‌شود آب چغندر از بین برود و رنگ طبیعی دست‌های شما را بازگرداند. اگر پوست خشکی دارید یا زخم‌های کوچک زیادی روی دست‌های شما وجود دارد، ممکن است بخواهید از این روش آب‌لیمو اجتناب کنید، زیرا پوست شما را می‌سوزاند.
روش دیگر مالیدن سیب‌زمینی به دست‌هایتان زیر آب جاری است. سیب‌زمینی آب چغندر را جذب می‌کند و دستان شما بعد از بریدن چغندر قرمز دیگر رنگی نمی‌شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب