چگونه از آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون استفاده کنیم؟

چگونه از آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون استفاده کنیم؟

چگونه می‌توان از آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون استفاده کرد و خانه‌ای جذاب ایجاد کرد؟ ما چند ایده انتخاب کردیم تا به شما کمک کنیم یک خانه‌ی زیبا داشته باشید.

به طور کلی آینه‌ها می‌توانند ظاهر هر اتاقی را به طرز چشم‌گیری تغییر دهند و به آن نور، حجم و عمق ببخشند. آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون را می‌توان به راحتی با سبک‌های تزئینی مختلف ایجاد کرد و با سایر موارد تکمیلی مانند وسایل چوبی، تزئینات سنگی، کاشی‌های سرامیک، مبلمان چرم، مبل با روکش‌های پارچه‌ای و … ترکیب کرد. گزینه‌های موجود در صنعت طراحی دکوراسیون به سلایق مختلف اجازه می‌دهد تا به راحتی فضای خانه‌ی خود را تغییر دهند و یک خانه با دکوراسیون زیبا و جذاب داشته باشند.

آینه‌کاری چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

آینه‌کاری، مجموعه‌ای از کاشی‌های آینه‌‌ای است که به شکل‌های خاصی بریده می‌شود که لبه‌های این تکه‌ها پردازش می‌شود و جلوه‌ی زیبایی می‌گیرند. این پردازش به آینه ظاهر زیبایی می‌بخشد و ایمنی کار را افزایش می‌دهد. آینه‌کاری می‌تواند به رنگ نقره‌ای یا برنزی باشد. آینه‌کاری به روش مدرن می‌تواند اشکال بسیار متفاوتی داشته باشند. می‌توانید مربع‌های بزرگ به اندازه‌ی موزاییک، لوزی‌ها (الماس شکل)، مثلث‌ها، هلال‌ها و غیره را انتخاب کنید.

آینه‌های تزئینی داخلی برای تکمیل کارها با سطح بازتابنده معمولاً یا از شیشه یا از پلاستیک بادوام مانند پلی‌استایرن ساخته می‌شوند. اما سطح بازتابنده را می‌توان بر روی آینه اعمال کرد. تقریبا با هر ماده‌ای، علاوه بر آن فلز را می‌توان به گونه‌ای پردازش کرد که بدون پوشش اضافی، جلوه آینه‌ای داشته باشد. این روش تکمیلی فوق‌العاده در گزینه‌های تولید بسیار متنوعی وجود دارد و می‌توان آن را به چند نوع اصلی تقسیم کرد.

انواع اصلی آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون

  • آینه‌کاری با سطح صاف و بدون برجستگی: پس از چیدمان، درزها عملاً نامرئی هستند که باعث می‌شود سطح آینه‌ای جامد به هر شکلی ایجاد شود.
  • آینه‌کاری با شیارهای کوچک: این نوع با شیارهای کوچک مشخص می‌شوند و برای نصب آسان بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، امکان ایجاد یک سطح با پیچیدگی را فراهم می‌کند که پتانسیل کامل فضای داخلی را نشان می‌دهد. این کاشی‌های تزئینی گران‌قیمت و شیک به نظر می‌رسند و نور شکسته شده در لبه‌ها باعث ایجاد تابش خیره‌کننده‌ای می‌شود که به آن‌ها ظاهری مجلل می‌دهد.
  • آینه‌کاری رنگی با جلوه فلزی: این روش آینه‌کاری رنگی مانند طلا، نقره، مس، کروم یا برنز مانند سطح فلزی است. گاهی اوقات ممکن است سطح دارای یک پتینه خفیف یا سایر سطوح که آن‌ها را فوق‌العاده زیبا می‌کند باشد. آینه‌کاری رنگی می‌تواند هر سایه‌ای داشته باشد، از خاکستری دودی یا بژ گرفته تا صورتی پررنگ یا سیاه.
  • آینه‌کاری تزئین شده: این روش دارای طرحی است که با سندبلاست یا استفاده از لیزر به دست می‌آید. این الگوها را می‌توان برای افزودن فردیت و شخصیت به طراحی داخلی شما انتخاب کرد.
  • آینه‌کاری با سطح بافت: این روش‌ها نیز متفاوت هستند و می‌توانند دارای برجستگی غیرمعمول، تصاویر سه‌بعدی یا نقاشی‌هایی باشند که سبک خانه شما را بهبود می‌بخشد و دکوراسیون زیبایی ایجاد می‌کنند.
تاثیر آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون خانه زیبایی به خانه هدیه می‌دهد.
دکوراسیون خانه با آینه‌کاری


نکات و ترفندهای آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون

هنگام استفاده از آینه‌کاری تزئینی در طراحی دکوراسیون باید قوانینی را رعایت کرد تا نتیجه شیک و هماهنگ به نظر برسد. در صورت استفاده نادرست، ظاهر کلی کار ممکن است خراب به نظر برسد. بهتر است ترکیب را روی یکی از دیوارها یا سقف، یک ستون یا دیوار متمرکز کنید. عناصر منعکس‌کننده می‌توانند کل منطقه یا بخش‌های جداگانه را اشغال کنند.

آینه‌کاری روی دیوار

این روش می‌تواند به شما کمک کند فضا را به صورت بصری گسترش دهید و یک توهم نوری ایجاد کنید که اتاق بسیار بزرگ‌تر است. این روش به ویژه برای اتاق‌های کوچک یا مستطیل شکل مهم است. علاوه بر این، می‌توانید نسبت‌های اتاق را بررسی کنید و آینه را بلندتر و بزرگ‌تر در نظر بگیرید. معمولاً این جلوه با چینش کاشی‌های آینه‌ای به صورت مورب یا استفاده از کاشی‌های آینه‌ای به شکل الماسی ایجاد می‌شود.

آینه‌کاری روی سقف

با کمک آینه‌کاری روی سقف، می‌توانید سقف اتاق را بلندتر کنید. با این حال، بهتر است خود را به محیط یا مرکز سقف محدود کنید و نور محیط مرئی را اضافه کنید. هدف جلوگیری از تأثیر فضای معکوس هنگام ورود به اتاق است. نصب آینه بر روی سقف در اتاق‌های بزرگ توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث ایجاد اثر خالی و سردی شود.

آینه‌کاری نزدیک پنجره

هنگامی که آینه‌کاری در مقابل و یا نزدیک پنجره نصب می‌شود، سطح بازتابنده نور بیشتری را وارد می‌کند. در اتاق‌هایی که نور ضعیفی دارند، لامپ‌های جلوی دیوار آینه‌ای میزان نور را دو برابر می‌کنند. چنین کاشی‌هایی را روی دیوارهای مخالف نصب نکنید. در غیر این صورت یک دکوراسیون با راهروهای بی‌پایان خواهید داشت.

استفاده از آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون منزل باعث زیبایی خانه می‌شود.
ترفندهای آینه‌کاری

نکات قبل از ایجاد آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون

  1. قبل از نصب آینه‌کاری، تمام کاشی‌های آینه‌ای را روی یک سطح افقی صاف قرار دهید تا بررسی کنید ظاهر آن‌ها چگونه باشد.
  2. به خاطر داشته باشید که مانند همه کاشی‌ها، این کاشی‌های آینه‌ای نیز دارای اندازه مجاز در ابعاد هستند. بنابراین ممکن است لازم باشد آن‌ها را جابه‌جا کنید و مکانی را برای هر کاشی انتخاب کنید تا محکم به یکدیگر بچسبند.
  3. به دقت در نظر بگیرید که سطح بازتابنده کجا، چگونه و در چه مقداری قرار خواهد گرفت و این کار را با ذوق و سلیقه انجام دهید.
  4. یکی از رایج‌ترین اشتباهات هنگام استفاده از آینه‌کاری، زیاده‌روی است. بهتر است آن‌ها را با تزئینات دیگری مانند وسایل چوبی، تزئینات سنگی، کاشی‌های سرامیک، مبلمان چرم، مبل با روکش‌های پارچه‌ای و … ترکیب کنید.
  5. کاشی‌های آینه را نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. دمای بالا و گرمایش بر ظاهر آن‌ها تأثیر می‌گذارد و با گذشت زمان ممکن است سطح بازتابنده محو شود.
  6. مراقبت و نگه‌داری از سطوح آینه‌کاری شده ساده است. آن‌ها را به طور دوره‌ای، حدود دو بار در ماه، با یک پارچه مرطوب شده با سرکه یا پاک کننده‌های شیشه پاک کنید.
  7. هنگام برنامه‌ریزی برای آینه‌کاری باید در نظر داشته باشید که تعداد اشیاء منعکس شده باید کم باشد. اگر وسایل زیادی منعکس شده باشند، به جای این که فضا را از نظر بصری گسترش و آن را سبک‌تر نشان دهید، درهم‌ریختگی بصری ایجاد می‌کنید.

در چه اتاق‌هایی می‌توان از آینه‌کاری استفاده کرد؟

با توجه به توانایی بازتابی بالا، این نوع پوشش به لحاظ بصری فضای اتاق را بزرگ‌تر می‌کند و آن را سبک‌تر نشان می‌دهد. کارشناسان استفاده از این روش را در اتاق‌های کوچک که نور طبیعی کمی دارد و در اتاق‌هایی با سقف کوتاه توصیه می‌کنند. آینه‌کاری تزئینی هم در فضاهای تجاری و هم در فضای نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید دکورهای زیبا و طرح‌های بدیع را در کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، ادارات، مراکز خرید و … مشاهده کنید. روی سقف‌ها، دیوارها، ستون‌ها، طاقچه‌ها و درها.

یکی از مزیت‌های اصلی آینه‌کاری کاربردی بودن و دوام آن‌هاست. اگر یک آینه بزرگ داشته باشید و آن را بشکنید غیر قابل استفاده می‌شود و باید آن را دور بیندازید. آینه‌کاری را می‌توان بدون آسیب رساندن به آینه جایگزین کرد. مزیت دیگر این است که کاشی‌های آینه‌ای همه کاره هستند. شما می‌توانید با اشکال بازی کنید و از اشکال مربع یا مثلثی برای افزودن جذابیت بصری به فضای خانه‌ی خود استفاده کنید.

آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

آینه‌کاری در فضای داخلی اتاق نشیمن به شما کمک می‌کند تا فضا را به درستی تقسیم‌بندی کنید و اتاق را به بخشی ایده‌آل از دکوراسیون تبدیل کنید. نصب کاشی انعکاسی بر روی سقف یا قسمت‌های جداگانه با درج کاشی باعث افزایش ارتفاع و حجم اتاق می‌شود. آینه‌کاری بر روی یکی از دیوارها پیچیدگی اتاق را زیاد می‌کند، فضا را گسترش می‌دهد و به عمق اتاق می‌افزاید. این روش بهترین راه برای بیشتر کردن جذابیت بصری اتاق همراه با قرار دادن گلدان‌های زیبا، مبلمان، گیاهان داخلی، درخشش شمع‌ها، نور لامپ‌ها، دیوارکوب‌ها و … است.

آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن
تاثیر آینه‌کاری در زیبایی اتاق نشیمن

آینه‌کاری در دکوراسیون اتاق خواب

آینه‌کاری در طراحی اتاق خواب باید به گونه‌ای ایجاد شوند که تخت خواب را منعکس نکنند. بهتر است از آن‌ها برای تزئین دیوار پشت سر تخت استفاده کنید و از نصب آن‌ها بر روی سقف یا دیوار روبه‌روی تخت خودداری کنید. مکان‌های مناسب دیگر مناطق نزدیک پنجره، در و همچنین طاقچه‌های دیوار، قسمت کنار کمد لباس و میز آرایش است. با توجه به سبک طراحی، می‌توانید آینه‌های صاف، آینه با شیارهای کوچک، آینه رنگی یا تزئینی را انتخاب کنید. بهتر است یک آینه بزرگ را در محلی که قصد نصب کاشی‌های انعکاسی تزئینی را دارید قرار دهید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که این نوع دکور برای اتاق خواب شما مناسب است و احساس ناراحتی در شما ایجاد نمی‌کند.

آینه‌کاری در دکوراسیون آشپزخانه

کاشی‌های آینه‌ای در فضای داخلی آشپزخانه خیره‌کننده به نظر می‌رسند. آن‌ها هنگام نصب در کنار سطوح با رنگ‌های تیره جذابیت زیادی ایجاد می‌کنند. این کاشی‌ها با سطوح دیگر مانند سرامیک، سنگ طبیعی و مصنوعی، شیشه، فلز و … کاملاً ترکیب می‌شوند. می‌توانید از کاشی‌های بازتابنده به عنوان پشتی یا برای پوشش پشت قفسه‌ها و کابینت‌های درب شیشه‌ای استفاده کنید. در مناطق با پلان باز می‌توانید یک عنصر تزئینی عالی به اتاق غذاخوری اضافه کنید. اگر دو یا سه راه‌راه عمودی یا مستطیل بزرگ از کاشی آینه‌ای روی یکی از دیوارهای اتاق غذاخوری به تقلید از پنجره درست کنید، جلوه جالبی ایجاد می‌شود.


استفاده از آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون حمام خانه
تاثیر آینه‌کاری در زیبایی حمام

آینه‌کاری در دکوراسیون حمام

آینه‌کاری تزئینی در حمام بهترین راه برای ایجاد ظاهری مدرن و شیک به فضای داخلی است. در بسیاری از خانه‌ها حمام‌ها کوچک هستند و سطوح انعکاسی برای این حمام‌ها ضروری هستند. به هر حال وجود آینه در این اتاق یک ضرورت است و با کمک کاشی‌ها می‌توانید جزئیات جالبی را اضافه کنید. کاشی آینه‌ای بازتابنده را روی یکی از دیوارها، بالای حمام یا وان، برای زیبایی در قسمت دوش قرار دهید و در بقیه دیوارها از کاشی‌های سرامیکی استفاده کنید. راه‌های زیادی برای ایجاد الگوهای جذاب وجود دارد. می‌توانید کاشی‌های جداگانه را به صورت تصادفی روی دیوار قرار دهید. می‌توانید کاشی‌های مربعی با اندازه بزرگ یا متوسط را به صورت مورب در سراسر سطح دیوار قرار دهید. راه‌راه های آینه‌ای عمودی از کف تا سقف و راه‌راه هایی با ارتفاع‌های مختلف نیز گزینه خوبی هستند.

آینه‌کاری در زیبایی راه‌روهای خانه

ایده‌های تزئین راه‌رو و فضاهای عبوری با کاشی‌های آینه‌ای می‌تواند ورودی خانه را کاملا متحول کند. این‌ها احتمالاً بهترین مناطق برای استفاده از آینه‌کاری هستند. زیرا معمولاً نور کمی دارند. سطوح انعکاسی با نور مناسب باعث ایجاد آرامش و راحتی در فضا می‌شود. در راه‌رو می‌توان کاشی‌های آینه‌ای را با گچ تزئینی، چوب، سنگ، چینی و … ترکیب کرد. کاشی‌های معرق آینه‌ای یا کاشی‌های الماسی شکل با شیار در راه‌رو بسیار جالب خواهند بود. کسانی که فضای داخلی را با پیروی از قوانین فنگ‌شویی ترجیح می‌دهند باید توجه داشته باشند که نباید سطح بازتابنده در مقابل ورودی داشته باشند. زیرا این روی جریان انرژی تأثیر می‌گذارد. بهتر است دکور کاشی آینه‌ای را روی دیوار سمت چپ یا راست ورودی قرار دهید.

یک پیشنهاد:

اگر در زمینه‌ی آینه‌کاری تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای آینه‌کاری از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص آینه‌کاری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی آینه‌کاری کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات آینه‌کاری در دکوراسیون منزل خود دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب