8 نوع سیستم خنک کننده مناسب برای خانه

۸ نوع سیستم خنک کننده مناسب برای خانه

در این مطلب انواع سیستم خنک کننده مناسب برای خانه‌ها آورده شده است که با مطالعه آن می‌توانید بهترین سیستم سرمایشی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

پنکه‌ها و تهویه مطبوع تنها دو نوع سیستم خنک کننده هستند، درست است؟ خوب، نه کاملا. گزینه‌های خنک کننده غیر سنتی زیادی وجود دارد که ممکن است با آن‌ها آشنا نباشید. در حالی که ممکن است به دلیل منطقه خود با برخی از این موارد آشنا نباشید، سیستم‌های خنک کننده‌ای که می‌خواهیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم در بسیاری از کاربردها قابل اجرا و کاربردی هستند.

۸ نوع سیستم خنک کننده:

  • تهویه مطبوع مرکزی
  • پمپ حرارتی
  • مینی اسپلیت بدون کانال
  • کولر تبخیری (کولر مردابی) یا کولر آبی
  • کولر گازی
  • پنکه سقفی
  • خنک کننده تابشی


۱. تهویه مطبوع مرکزی:

به احتمال زیاد همه با این سیستم آشنا هستید. تهویه مطبوع مرکزی در آب و هوای گرم که خنک نگه داشتن خانه برای محافظت از کودکان و حیوانات خانگی در برابر گرما ضروری است، محبوب است. این سیستم خنک کننده از یک کویل اواپراتور، کویل کندانسور و موتور فن استفاده می‌کند تا هوای سرد را در سراسر خانه به حرکت درآورد. تهویه مطبوع مرکزی می‌تواند خانه را تا ۲۰ درجه فارنهایت خنک کند. تهویه مطبوع مرکزی از برق استفاده می‌کند، اما کل سیستم HVAC می‌تواند از چندین منبع انرژی مانند برق، گاز یا نفت استفاده کند.

8 نوع سیستم خنک کننده مناسب برای خانه

۲. پمپ حرارتی:

برای کسانی که تمایل به جایگزین یک سیستم کم مصرف‌تر بجای تهویه مطبوع مرکزی دارند، پمپ‌های حرارتی یک گزینه منحصر به فرد است. این سیستم هم توانایی گرم  کردن محیط و هم خنک کردن محیط را دارد. پمپ‌های حرارتی با استخراج گرما از داخل و پمپاژ به بیرون کار می‌کنند. معکوس کردن فرآیند جذب گرما از خارج به این صورت است که پمپ‌های حرارتی گرمایش را فراهم می‌کنند. یکی دیگر از جنبه‌های پمپ‌های حرارتی که آن‌ها را خاص می‌کند این است که می‌توانند یک سیستم بدون کانال برای انعطاف‌پذیری بیشتر باشند. انعطاف‌پذیری افزوده تضمین می‌کند که صاحبان خانه می‌توانند از یک پمپ حرارتی با سیستم تهویه موجود یا هواگیرهای جداگانه در سراسر خانه استفاده کنند. پمپ‌های حرارتی از برق برای تامین انرژی فرآیند انتقال حرارت استفاده می‌کنند.

پمپ‌های حرارتی در فصول سرد و فصول گرم سال کاربرد دارند. پمپ حرارتی را می‌توان به عنوان یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی هم در نظر گرفت. برای کسب اطلاعات در مورد سایر سیستم‌های گرمایشی برای فصول سرد سال مطلب انواع سیستم گرمایشی برای خانه را مطالعه کنید.

۳. مینی اسپلیت بدون داکت:

اگر می‌خواهید از دردسر نصب تهویه کل خانه جلوگیری کنید، مینی اسپلیت بدون کانال ممکن است جایگزینی برای شما باشد. مینی اسپلیت‌های بدون داکت یک نوع تهویه مطبوع بدون کانال هستند که از پمپ‌های حرارتی برای تولید هوای سرد استفاده می‌کنند. آن‌ها با بیرون کشیدن هوای گرم از خانه و استفاده از یک یا چند دستگاه هواگیر داخلی با کویل‌های مبرد برای خنک کردن خانه‌ها کار می‌کنند. پمپ‌های حرارتی در سیستم‌های مینی اسپلیت بدون کانال استفاده می‌شوند و همچنین می‌توانند در سیستم‌هایی که فقط خنک‌کننده هستند ارائه شوند. این بدان معنی است که بخش بدون کانال بیرون از خانه قرار می‌گیرد و بخش‌های هواگیر متصل، فضای داخلی را خنک می‌کنند.

۴. کولر تبخیری یا کولر آبی:

اگر در آب و هوای خشک زندگی می‌کنید، کولرهای تبخیری که بیشتر به عنوان کولرهای آبی شناخته می‌شوند، یک راه حل خنک کننده مناسب هستند. مشکل اصلی کولرهای تبخیری این است که آن‌ها فقط در آب و هوای خشک موثر هستند و نسبت به سیستم‌های خنک کننده مبتنی بر تبرید می‌توانند به نگهداری بیشتری نیاز داشته باشند. یکی دیگر از معایبی که کولر آبی دارد این است که برای استفاده از آن و تهویه هوا نیاز به کانال کشی است. در ضمن اگر کولرهای آبی در مکان‌هایی قرار گیرند که در معرض نور خورشید و گرما باشند کارایی آن‌ها کاهش می‌یابد و خنک‌سازی محیط به طور موثر انجام نمی‌شود که در این صورت نیاز به نصب سایبان کولر هم دارید.

اگر در زمینه‌ی ایجاد کانال کولر تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب کانال کولر از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب کانال کولر به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب کانال کولر کلیک کنید. اگر نیاز به دریافت خدمات ایجاد کانال کولر دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.


پیشنهادی برای نصابان سایبان کولر:

اگر شما فردی هستید که در زمینه نصب سایبان کولر تخصص و مهارت دارید، بصورت رایگان در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب سایبان کولر از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب کانال کولر به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب سایبان کولر کلیک کنید.

۵. کولر گازی و داکت اسپیلت:

برخی از محبوب‌ترین سیستم‌های خنک کننده در بازار سیستم‌های خنک کننده گازی هستند. احتمالاً این کولرها را دیده‌اید که روی پنجره‌ها نصب شده‌اند یا در گوشه‌ای از اتاق در زمانی که استفاده نمی‌شوند، جمع شده‌اند. سیستم‌های تهویه مطبوع گازی یا همان کولرهای گازی مانند خنک کننده مرکزی عمل می‌کنند،اما در مقیاس کوچک‌تر هستند. این سیستم‌های خنک‌کننده در اشکال و اندازه‌های متفاوتی وجود دارند برای همین نسبت به سایز پنجره‌ی خود می‌توانید یکی از انواع آن‌ها را تهیه کنید.

اگر شما فردی هستید که در زمینه نصب و تعمیر داکت اسپیلت و کولر گازی تخصص و مهارت دارید، بصورت رایگان در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب و تعمیر داکت اسپیلت و کولر گازی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب و تعمیر داکت اسپیلت و کولر گازی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب و تعمیر داکت اسپیلت و کولر گازی کلیک کنید.

8 نوع سیستم خنک کننده مناسب برای خانه

۶. پنکه سقفی:

شاید قبلا در مورد این یکی نشنیده باشید. پنکه سقفی، پنکه بزرگی است که در مرکز سقف خانه قرار دارد. در صورت نصب نادرست یا بدون واشر این سیستم خنک کننده، خطر عملکرد پر سر و صدا وجود دارد.

۷. خنک کننده تابشی (کف یا سقف):

در اینجا یکی دیگر از مواردی است که ممکن است با آن آشنا نباشید زیرا این یک فناوری نسبتاً جدید است. خنک کننده تابشی فرآیندی است که کف و سقف را از طریق جذب گرما در یک اتاق خنک می‌کند. در سقف‌ها و کف‌هایی که با تابش خنک می‌شوند، پانل‌های آلومینیومی در داخل سقف معلق هستند. آب سرد در نزدیکی نقطه شبنم خانه از پانل‌ها پمپاژ می‌کند. علاوه بر این که باید در نزدیکی نقطه شبنم سرد شود، خنک کننده تابشی نیاز به رطوبت زدایی دارد.

۸. فن‌های نوسانی:

در نهایت، و ساده‌ترین، فن‌های نوسانی هستند. این پنکه‌ها، پنکه‌های معمولی هستند. فن‌های نوسانی با ایجاد سرمای باد کار می‌کنند. تفاوت اینجاست این سیستم با بیقه این است که هیچ‌گونه مخزنی ندارد، این دستگاه فقط با تیغه‌های فن و یک موتور محیط را خنک می‌کند. در آب و هوای گرم، اثرات یک فن نوسانی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از آنجایی که تبرید یا انتقال گرمای فعال وجود ندارد، فن‌ها تحت تأثیر دمای اتاق هستند. در حالی که به اندازه گزینه‌های دیگر موثر نیستند، اما یک راه مقرون به صرفه برای خنک سازی در صورت نیاز ارائه می‌دهند.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب گرامی:

اگر در زمینه‌ی نصب و تعمیر کولر آبی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب و تعمیر کولر آبی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب و تعمیر کولر آبی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی کولر آبی کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات نصب و تعمیر کولر آبی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب