تفاوت بین پولیش خودرو و واکس چیست؟

تفاوت بین واکس و پولیش خودرو چیست؟

واکس و پولیش خودرو هر دو برای حفظ ظاهر کلی خودرو شما ضروری هستند و می‌توانند تا چند ماه ظاهر زیبای خودروی شما را حفظ کنند اما اتفاوت‌هایی با هم دارند. برای اطلاع از تفاوت این دو به ادامه مطلب مراجعه کنید.

وقتی صحبت از حفظ ظاهر بیرونی خودروی شما می‌شود، متوجه شدن اینکه چه چیزی می‌تواند ظاهری زیبا به خودروی شما بدهد، همیشه آسان نیست. بسیاری از ما می‌دانیم که شستشوی منظم ماشین مهم است، اما شستشو برای محافظت از سطح خودرو و براق کردن آن گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد. اینجاست که نیاز شما به واکس و پولیش ماشین پررنگ می‌شود. اما آیا بین پولیش ماشین و واکس تفاوتی وجود دارد یا اینها هدف یکسانی دارند؟ اکثر افراد فکر می‌کنند که واکس و پولیش خدمات یکسانی را ارائه می‌دهند. آیا به نظر شما هم، اینطور است؟ واکس ماشین و پولیش ماشین یکسان نیستند و تفاوت‌هایی با هم دارند. بیایید یک بار برای همیشه تفاوت بین این دو را بیاموزیم. در این مطلب، ما در مورد تفاوت‌های بین این دو و نحوه کار آن‌ها صحبت خواهیم کرد.


واکس خودرو و پولیش خودرو چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

استفاده از پولیش و واکس خودرو از مراحل حیاتی برای زیبایی و کم کردن عیوب سطحی خودرو شما هستند. قبل از این‌که عمیق‌تر به تفاوت بین پولیش و واکس ماشین بپردازیم، اجازه دهید نگاهی اجمالی به چیستی هر محصول و نقش خاص آن بیندازیم:

پولیش ماشین چیست؟

پولیش یک ترکیب مایع با مواد ساینده ملایم، برای جلا دادن، صاف کردن و بهبود ظاهر رنگ خودرو شما است. درواقع پولیش، خراش‌های کوچک و اکسیداسیون را از روی رنگ خودروی شما پاک می‌کند و با بازگرداندن درخشش و رنگ اولیه، آن را جدیدتر و درخشان‌تر نشان می‌دهد. با صیقل دادن ماشین خود، به براق شدن دوباره رنگ قدیمی و کسل کننده کمک می‌کنید.

واکس ماشین چیست؟

واکس ماشین یک پوشش محافظ و شفاف برای خودرو ایجاد می‌کند. واکس‌ها می‌تواند از مواد طبیعی یا مواد مصنوعی ساخته شوند. این محصول با ایجاد مانعی بین رنگ خودرو و عناصر جارجی از خودرو محافظت می‌کند. هنگامی که واکس روی ماشین شما اعمال می‌شود، به طور موثری به عنوان یک سپر در برابر کثیفی، گرد و غبار، مواد شیمیایی و اشعه ماوراء بنفش عمل می‌کند که همگی می‌توانند باعث آسیب به رنگ شوند. واکس ماشین باعث می‌شود که لکه آب روی سطح ماشین ایجاد نشود. این اثر آبگریز نه تنها تمیز کردن و محافظت از رنگ ماشین را آسان‌تر می‌کند، بلکه ظاهری جذاب و براق به آن می‌دهد.

تفاوت پولیش خودرو با واکس چیست؟

بدون شک پولیش و واکس خودرو هر دو برای حفظ ظاهر کلی خودرو شما ضروری هستند و می‌توانند تا چند ماه ظاهر زیبای خودروی شما را حفظ کنند. یکی از چیزهای باید مد نظر داشته باشید این است که  این دو محصول هم می‌توانند باهم استفاده شوند و هم می‌توانند بصورت تکی روی خودروی شما اعمال شوند که این کاملا به نیازهای خودرو بستگی دارد. به عنوان مثال، قبل از استفاده از واکس ماشین برای محافظت از رنگ، می‌توان از پولیش خودرو برای رفع هرگونه ایراد از روی رنگ استفاده کرد. با این که این دو محصول مکمل یکدیگر هستند و علیرغم شباهت‌هایی که با هم دارند تفاوت‌های کلیدی نیز بین این دو محصول وجود دارد.

این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • پولیش خودرو با از بین بردن ایرادات سطح خارجی خودرو، ظاهر خودروی شما را بهبود می‌بخشد. از طرف دیگر، واکس خودرو به طور موثری از رنگ خودرو محافظت می‌کند. این کار را با ایجاد مانعی بین رنگ و عناصر بیرونی انجام می‌دهد.
  • پولیش خودرو به بازیابی درخشش و رنگ اصلی ماشین کمک می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود خودروی شما روشن‌تر و تازه‌تر به نظر برسد. واکس خودرو با ایجاد یک روکش براق ظاهر خودرو را بهبود می‌بخشد.
  • پولیش خودرو از مواد میکرو ساینده تشکیل شده است که رنگ ماشین شما را جلا می‌دهد و سطح صافی ایجاد می‌کند. با این حال واکس خودرو حاوی موادی است که باعث جلوگیری از جمع‌آوری قطرات آب و آلاینده‌ها از سطح خودرو می‌شود.
  • پولیش خودرو باید به مقدار کم استفاده شود، زیرا استفاده بیش از حد از آن می‌تواند به رنگ خودرو آسیب برساند. اما واکس ماشین می‌تواند ماه‌ها از رنگ ماشین شما محافظت کند.
  • در نهایت، استفاده از واکس ماشین به طور کلی آسان‌تر از پولیش ماشین است، زیرا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خودشان این کار را انجام دهند. این می‌تواند واکس خودرو را برای حفظ ظاهر کلی خودرو مقرون به صرفه‌تر از پولیش کند.

تفاوت بین پولیش خودرو و واکس چیست؟

چه زمانی باید از پولیش یا واکس استفاده کرد؟

برای این‌که بیشترین استفاده را از پولیش و واکس ماشین خود ببرید و ظاهر ماشین خود را برای سال‌های آینده حفظ کنید، مهم است که بدانید چه زمانی از هر محصول استفاده کنید. در زیرچند دستورالعمل اساسی برای شما قرار داده شده است:

چه زمانی از پولیش ماشین استفاده کنیم:

  • هنگامی که رنگ خودرو کدر یا دارای خط و خش است. پولیش خودرو می‌تواند به بازیابی درخشندگی رنگ ماشین و همچنین به از بین بردن خراش آن کمک کند.
  • قبل از استفاده از واکس. هنگامی که قبل از استفاده از واکس ماشین استفاده می‌شود، پولیش ماشین می‌تواند به اطمینان از صاف و یکنواخت بودن سطح رنگ کمک کند، که باعث می‌شود موم محکم روی سطح بماند.
  • شما بطور کل می‌توانید یک یا دو بار در سال از پولیش خودرو استفاده کنید.
  • استفاده از پولیش ماشین قبل از واکس. این به شما اطمینان می‌دهد که تمام خط و خش‌های ریز خودروی شما را از بین رفته است. زمانی که ماشین شما به حالت ابده‌آل رسید می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد مجدد خط و خش از واکس کمک بگیرید.


چه زمانی از واکس ماشین استفاده کنیم:

  • پس از شستشوی ماشین، برای بهترین نتیجه، می‌توانید واکس را روی وسیله نقلیه خود بزنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از واکس، ماشین حتما باید خشک باشد.
  • در طول زمستان، خودروی شما به طور طبیعی در ماه‌های سردتر و سخت‌تر زمستان بیشتر در معرض آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرد.  واکس ماشین می‌تواند به جبران این امر کمک کند.
  • قبل از سفر جاده‌ای، واکس ماشین می‌تواند به محافظت از رنگ خودروی شما در برابر اشعه ماوراء بنفش و سایر آلاینده‌ها در یک سفر جاده‌ای طولانی کمک کند.
  • هر سه ماه یکبار، استفاده از واکس خودرو هر سه ماه یا بیشتر به محافظت از رنگ خودرو و بهترین ظاهر آن کمک می‌کند.

اگر در زمینه‌ی خدمات واکس و پولیش تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای واکس و پولیش از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص واکس و پولیش به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی واکس و پولیش کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات واکس و پولیش دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب