انواع سیستم گرمایشی برای خانه

انواع سیستم گرمایشی برای خانه

وقتی سرمای زمستان فرا می‌رسد، هیچ چیز مانند راحتی یک خانه گرم نیست. سیستم گرمایشی برای خانه نقش مهمی در دنج نگه داشتن فضای زندگی شما دارند.

سیستم‌ گرمایشی با استفاده از انرژی حرارتی از یک منبع سوخت مانند گاز یا برق و توزیع آن در سراسر خانه کار می‌کند. انواع مختلفی از سیستم‌های گرمایشی موجود است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود هستند. همچنین به نیاز شما بستگی دارد که می‌توانید بیش از یک سیستم گرمایشی برای خانه خود داشته باشید. شاید شما یک خانه در یک زیرزمین سرد دارید که نیاز به گرمایش اضافی دارد، یا می‌خواهید یک بخاری در کارگاه خود داشته باشید که لوله‌کشی زیادی برای نصب نیاز نداشته باشد.

در این مطلب از مجله‌ی روزساز به بررسی انواع سیستم‌های گرمایشی می‌پردازیم که ممکن است یک نوع از آن‌ها را در منزل خود داشته باشید. پس درست است که از مزایای آن‌ها مطلع باشید.

لیستی از انواع سیستم گرمایشی

۱) سیستم گرمایشی شومینه و هیتر

شومینه‌های داخلی نه تنها به فضای زندگی شما گرما می‌بخشند، بلکه محیطی آرام و آرامش‌بخش را نیز ارائه می‌دهند. علاوه بر شومینه‌های چوبی کلاسیک، می‌توانید از شومینه‌های گازی یا برقی نیز استفاده کنید. شومینه گازی از گاز طبیعی یا پروپان استفاده می‌کند. بدون باقی ماندن خاکستر و به صورت تمیز می‌سوزد. شومینه‌های برقی جایگزینی مدرن برای شومینه‌های چوبی یا گازی هستند. آن‌ها در یک جعبه محصور شده‌اند و دارای سیم پیچ‌هایی هستند که با عبور برق از آن‌ها گرم می‌شوند.

در حالی که شومینه‌ها در خانه شما عالی به نظر می‌رسند، اما کارآمدترین سیستم گرمایش خانه نیستند. زیرا گرمای زیادی را از طریق دودکش‌ها از دست می‌دهند. همچنین، شومینه‌های چوب‌سوز می‌توانند مواد شیمیایی مضر را در هوا آزاد کنند که می‌تواند بر کیفیت هوای داخل خانه شما تأثیر بگذارد.

در این عکس یک دختر بر روی صندلی در حال گرم کردن خود با سیستم گرمایشی شومینه است.
مزایای سیستم گرمایشی شومینه

اگر در زمینه‌ی خدمات نصب و تعمیر شومینه و هیتر تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب و تعمیر شومینه و هیتر از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب و تعمیر شومینه و هیتر به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب و تعمیر شومینه و هیتر کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات نصب و تعمیر شومینه و هیتر دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.


۲) سیستم گرمایشی بخاری‌های برقی

بخاری‌های برقی یک انتخاب مقرون به صرفه برای گرم نگه داشتن شما در طول ماه‌های سرد هستند. این بخاری‌ها که به عنوان بخاری‌های پلاگین یا قابل حمل نیز شناخته می‌شوند، الکتریسیته را به گرما تبدیل می‌کنند و زمانی که آن‌ها را به برق متصل می‌کنید، فوراً شروع به کار می‌کنند. نصب آن‌ها آسان است و نیازی به گاز یا تهویه ندارد و برای کسانی که می‌خواهند انتخاب مناسبی هستند. برای جلوگیری از دردسر برخورد با سیستم‌های گرمایش پیچیده. ایمنی می‌تواند یک نگرانی در مورد این نوع سیستم گرمایشی باشد. بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که به‌طور خودکار در اثر واژگونی خاموش می‌شوند و از گرمای بیش از حد محافظت می‌کنند.

مزایا:

  • منبع حرارت فوری
  • نصب آسان
  • سیستم گرمایش قابل حمل برای خانه شما
  • گزینه‌ای عالی برای فضاهای کوچک

معایب:

  • کل خانه شما را گرم نمی‌کند.
  • اگر دستگاه به طور تصادفی واژگون شود، از نظر ایمنی می‌تواند مشکل‌ساز شود.

۳) سیستم گرمایشی پمپ‌های حرارتی

پمپ‌های حرارتی در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب برای صاحبان خانه هستند. آن‌ها مزایای گرمایش و سرمایش کارآمد را ارائه می‌دهند، بنابراین شما را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه‌می‌دارند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند مصرف برق گرمایشی را در مقایسه با گزینه‌های دیگر تا ۵۰٪ کاهش دهند. در محیط‌های مسکونی معمولاً از پمپ‌های حرارتی منبع هوا استفاده می‌شود. آن‌ها با استخراج گرما از هوای بیرون با استفاده از مبرد و انتقال آن به داخل خانه کار می‌کنند. در تابستان، آن‌ها روند را معکوس می‌کنند و گرما را از خانه شما خارج می‌کنند. این سیستم‌های گرمایشی معمولاً از برق استفاده می‌کنند، اما می‌توانید برخی از مدل‌هایی که با گاز طبیعی کار می‌کنند نیز تهیه کنید.

پمپ‌های حرارتی از یک شبکه مجرای برای پخش هوا در اطراف خانه شما استفاده می‌کنند. اگر به دنبال دستگاهی هستید که نیازی به کانال کشی نداشته باشد، می‌توانید یک پمپ حرارتی مینی اسپلیت بدون کانال را انتخاب کنید. آن‌ها هوا را مستقیماً در جایی که مورد نیاز است از طریق هواگیرهای داخلی تحویل می‌دهند. مزیت اصلی آن‌ها این است که آن‌ها در مصرف انرژی کارآمدتر هستند زیرا هیچ اتلاف حرارتی معمولاً با کانال‌های واحدهای مرکزی مرتبط نیست.

نوعی از سیستم گرمایشی به نام پمپ حرارتی که در فضای باز قرار دارد.
مزایای سیستم گرمایشی پمپ حرارتی

پمپ‌های حرارتی به دلیل کارایی خود شناخته می‌شوند، زیرا به جای تولید گرما، گرما را انتقال می‌دهند. آن‌ها برای آب و هوای معتدل مناسب هستند، زیرا دمای کم‌تر از ۴۰ درجه می‌تواند مانع از تبادل گرما مناسب شود. در چنین مواردی، یک سیستم گرمایش ثانویه مانند یک بخاری ممکن است برای راحتی مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

پمپ‌های حرارتی هم در فصول سرد سال و هم در فصول گرم سال کاربرد دارند. پمپ حرارتی را می‌توان به عنوان یکی از انواع سیستم‌های خنک‌کننده هم در نظر گرفت. برای کسب اطلاعات در مورد سایر سیستم‌های خنک‌کننده برای فصول گرم سال مطلب ۸ نوع سیستم خنک کننده مناسب برای خانه را مطالعه کنید.

۴) بخاری‌های گازی

بخاری‌های گازی دارای مزایای متعددی از جمله بهره‌وری انرژی، منبع قابل اعتماد گرما و هزینه‌های جاری پایین هستند. با گزینه بخاری‌های گاز طبیعی یا بخاری‌های LPG قابل حمل، مزایای زیادی برای استفاده از گاز برای گرم کردن خانه شما وجود دارد. این بخاری‌ها مقرون به صرفه هستند و از نظر محیطی آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند. این بخاری‌ها یک سبک عالی برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن هستند. این سیستم‌های گرمایشی در اندازه‌ها و مدل‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارند.

اگر در زمینه‌ی خدمات نصب و تعمیرات بخاری تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب و تعمیرات بخاری از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب و تعمیرات بخاری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب و تعمیرات بخاری کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات نصب و تعمیرات بخاری دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

سیستم گرمایشی بخاری گازی مدرن و جدید که در یک اتاق قرار دارد.
مزایای بخاری گازی


۵) رادیاتورها و شوفاژها

رادیاتورها و شوفاژها بزرگ‌تر و قدرتمندتر از بخاری‌های برقی و گازی هستند. آن‌ها برای گرم کردن یک فضای بزرگ مانند یک اتاق کامل یا چندین اتاق طراحی شده‌اند. رادیاتورها و شوفاژها به یک پکیج متصل و از طریق آن پکیج کنترل می‌شوند که پکیج نیز با برق کار می‌کند. همچنین نصب آن‌ها گران‌تر است زیرا باید به سیستم برقی خانه و پکیج متصل شوند. رادیاتورهای برقی معمولاً دارای ترموستات داخلی، تایمر و تنظیمات صرفه جویی در انرژی هستند.

مزایا:

  1. بهره‌وری انرژی: رادیاتورهای برقی بسیار کارآمد هستند. رادیاتورهای برقی برق کم‌تری برای گرم کردن اتاق مصرف می‌کنند. رادیاتورهای برقی همچنین از فناوری پیشرفته برای گرم کردن سریع اتاق‌ها استفاده می‌کنند.
  2. سلامت و ایمنی: رادیاتورهای الکتریکی بسیار ایمن‌تر هستند. رادیاتورهای الکتریکی محصور هستند، به این معنی که هیچ خطری در اثر لمس عنصر گرمایش وجود ندارد.
  3. هزینه: رادیاتورهای برقی معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستند، زیرا برای کارکردن به انرژی کم‌تری نیاز دارند. این می‌تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در قبض برق شما شود.
  4. راحتی: رادیاتورهای برقی بسیار بی‌صدا هستند و برای اتاق خواب و سایر فضاهای آرام ایده‌آل می‌باشند. علاوه بر این، رادیاتورهای الکتریکی سطح ثابت‌تری از گرما را ارائه می‌دهند.

اگر در زمینه‌ی خدمات نصب و تعمیر رادیاتور و شوفاژ تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب و تعمیر رادیاتور و شوفاژ از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب و تعمیر رادیاتور و شوفاژ به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب و تعمیر رادیاتور و شوفاژ کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات نصب و تعمیر رادیاتور و شوفاژ دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب