8 دلیل که پکیج و آبگرمکن شما نیاز به سرویس دارد.

۸ دلیل که پکیج و آبگرمکن شما نیاز به سرویس دارد.

پکیج و آبگرمکن در هر خانه‌ای روزانه استفاده می‌شود. در صورت بروز برخی از مشکلات برای این وسیله باارزش، تعمیر و سرویس آن بسیار امر ضروری است.

برخلاف دیگر لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی، استفاده از پکیج و آبگرمکن در خانه به صورت روزانه کاربرد دارد. این دو دستگاه جهت تامین آب گرم برای کارهای روزانه از جمله شستن ظروف، حمام کردن، لباسشویی و شستن دست‌ها و کلی کارهای دیگر استفاده می‌شوند. از آن‌جایی که اهالی خانواده به طور روزانه از این دستگاه کاربردی استفاده می‌کنند، بروز مشکل در صورت استفاده زیاد غیر ممکن نیست. در این مطلب از مجله‌ی روزساز به بررسی مشکلاتی می‌پردازیم که در صورت مشاهده آن‌ها باید با یک تعمیرکار در این زمینه تماس بگیرید.

نشانه‌های خرابی پکیج و آبگرمکن

  1. سستی یا آسیب‌دیدگی سوپاپ درونی
  2. آسیب به شیر تخلیه فشار
  3. عدم ارائه آب گرم
  4. تامین آب گرم کم
  5. سردی یا گرمی زیاد آب
  6. آب با فشار کم
  7. تغییر رنگ آب
  8. گرم کردن آب در طی زمان زیاد

۱) سستی یا آسیب‌دیدگی سوپاپ درونی

برخلاف نشت آب در نزدیکی پایین مخزن آب، نشت آب در بالای سیستم شما به راحتی قابل رفع است. یکی از دلایل رایج نشتی مخزن آب، سستی و آسیب‌دیدگی سوپاپ درونی است. این قطعه دسته‌ای است که در بالای مخزن آب قرار دارد که برای فعال یا غیرفعال کردن جریان آب ایجاد شده است. برای رفع این مشکل، باید مهره‌ای را که توپی یا شیر ورودی را در محل خود نگه می‌دارد محکم کنید. اگر پس از سفت کردن نشتی شدیدتر شد، باید به فروشگاه مورد نظر مراجعه کنید تا یک شیر جدید برای آبگرمکن خود خریداری کنید. در صورت سستی می‌توان این مهره را سفت کرد اما در صورت آسیب‌دیدگی باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

۲) آسیب به شیر تخلیه فشار

اکثر انواع آبگرمکن‌ها مجهز به یک شیر فشارشکن هستند که برای تخلیه فشار از مخزن آب در زمان زیادی فشار آب طراحی و ایجاد می‌شود. اگر این شیر بالای آبگرمکن شما شروع به نشتی کرد، می‌توانید یک شیر جدید را فروشگاه خریداری کنید. فرآیند تعویض شیرهای فشارشکن سخت نیست. اما اگر در این زمینه مهارتی ندارید و برای جلوگیری از آسیب یک تعمیرکار آبگرمکن و پکیج می‌تواند به شما کمک کند.


۳) عدم ارائه آب گرم توسط پکیج و آبگرمکن

اگر یک آبگرمکن برقی یا پکیج در خانه خود دارید، معمول‌ترین دلیل کمبود آب گرم، خرابی المنت گرمایشی است. آبگرمکن شما مجهز به دو عنصر گرمایشی است که وظیفه گرم کردن آب ورودی در مخزن آب را دارند. هنگامی که یک المنت گرمایشی آسیب ببیند و دچار خرابی شود، آب گرم کمی برای استفاده جهت استحمام، تمیز کردن و لباسشویی خواهید داشت.

از سوی دیگر، مشکلات مختلفی وجود دارد که ممکن است تولید آب گرم را در آبگرمکن گازی متوقف کند. این مشکل ممکن است در اثر خاموش شدن چراغ پیلوت یا خرابی دریچه گاز ایجاد شود. کمبود آب گرم در خانه شما نیز ممکن است ناشی از خرابی ترموکوپل باشد. هر یک از این قطعات با خرید قطعات جدید به راحتی قابل تعویض هستند. اگر آبگرمکن شما کار نمی‌کند، باید قطعات جدید بخرید یا از یک تعمیرکار مجاز کمک بگیرید تا آبگرمکن شما را تعمیر کند.

اگر در زمینه‌ی خدمات نصب و تعمیرات پکیج و آبگرمکن تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب و تعمیرات پکیج و آبگرمکن از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب و تعمیرات پکیج و آبگرمکن به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب و تعمیرات پکیج و آبگرمکن کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات نصب و تعمیرات پکیج و آبگرمکن دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

یک مرد در حال تعمیر پکیج و آبگرمکن
نشانه‌های خرابی پکیج و آبگرمکن

۴) تامین آب گرم کم

آیا به طور مداوم آب گرم تمام می‌شود؟ این مشکل ممکن است نتیجه‌ی جانبی شکاف و ترک در لوله غوطه‌وری باشد. این لوله طوری طراحی شده است که آب سرد را به پایه مخزن آب شما با فشار می‌فرستد تا گرم شود. هنگامی که یک شکاف یا سوراخ در این لوله ایجاد می‌شود، منبع آب سرد ورودی ممکن است در نزدیکی بالا یا وسط مخزن شما آزاد شود. در نتیجه، آب سرد بالای مخزن به شیرآلات و دوش‌های خانه شما فرستاده می‌شود. این مشکل آبگرمکن تنها با تعویض دیپ تیوب سیستم شما قابل حل است. از آن‌جایی که فرآیند نصب یک لوله شیب جدید سخت است، توصیه می‌کنیم برای کمک با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

منبع کم آب گرم نیز ممکن است نشانی از رسوب بیش از حد در مخزن آب شما باشد. همان‌طور که آبگرمکن شما به اواسط طول عمر خود می‌رسد، مواد معدنی موجود در آب از جمله منیزیم و کلسیم در پایه مخزن آب شروع به جمع شدن می‌کنند. با ادامه رشد مواد معدنی، فضای کم‌تری در مخزن آب برای ذخیره آب گرم وجود خواهد داشت. برای رفع این مشکل، آبگرمکن خود را جرم‌گیری کنید تا مواد معدنی اضافی از بین برود.

۵) سردی یا گرمی زیاد آب

اگر گرمی یا سردی زیاد آب باعث آزار شما در حمام می‌شود، می‌توانید دمای آب خود را با تغییر تنظیمات روی ترموستات خود تنظیم کنید. تنظیم دما روی ۱۲۰ درجه فارنهایت ممکن است به شما در صرفه جویی در هزینه در قبوض آب و برق کمک کند. اگر نگران جوش یا تحریک پوست هستید، این یک دمای عالی برای استفاده است. در صورتی که این دما برای شما خیلی سرد است می‌توانید ترموستات را روی ۱۴۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا حمامتان دلپذیرتر شود. اگر هنگام تغییر دما سیستم گرمایشی شما کار نمی‌کند، این نشانگر خرابی ترموستات است. فوراً باید از یک تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

۶) آب با فشار کم

فشار کم آب همیشه ناشی از خرابی آبگرمکن نیست. اگر در خانه‌ای قدیمی با لوله‌های آب کوچک‌تر زندگی می‌کنید، جریان آب قبل از رسیدن به لوله‌های آشپزخانه یا حمام محدود می‌شود. تنها راه رفع این مشکل آبگرمکن این است که لوله‌های آب ¾ اینچی جدید را به سیستم خود وصل کنید. نوع دیگری از مشکلاتی که ممکن است بر فشار آب شما تأثیر منفی بگذارد، رسوبات آب در لوله‌های آب است. با شروع تشکیل جرم در لوله‌های شما، قطر لوله‌های آب شما کوچک‌تر می‌شود. در نتیجه، آب گرم آبگرمکن شما نمی‌تواند به روشی کارآمد به سینک یا سایر موارد در منزل شما منتقل شود. از آن‌جایی که فرآیند تعویض لوله‌های آب در منزل شما سخت و دارای پیچیدگی زیاد است. در این زمینه حتما باید از یک متخصص برای کار کمک بگیرید.

۷) تغییر رنگ آب

آبی که از سینک خانه شما بیرون می‌آید باید شفاف باشد. آیا متوجه تغییر رنگ آب در خانه خود می‌شوید؟ این یک نشانه از خرابی مخزن آب یا روی میله آند آبگرمکن شما است. خوشبختانه، اگر این مشکل در مراحل اولیه خود باشد، قابل رفع است. اگر تاسیسات گرمایشی خانه شما به درستی کار نمی‌کند، با یک فرد متخصص تماس بگیرید تا تعمیرات یا تنظیم را انجام دهد.

همان‌طور که زنگ‌زدگی شروع به پخش در داخل مخزن آب شما می‌کند، ممکن است ترک‌های کوچکی شروع به ایجاد کنند. این کار باعث نشت آب به کف و مبلمان خانه شما می‌شود. متاسفانه اکثر انواع نشتی مخزن آب قابل رفع نیستند. در عوض، شما ملزم به خرید یک سیستم کاملاً جدید برای رفع این مشکل آبگرمکن خواهید بود. برای صرفه جویی در هزینه، بهتر است علائم اولیه زنگ‌زدگی را به یک متخصص گزارش دهید تا از رفع آن‌ها مطمئن شوید.

۸) گرم کردن آب در طی زمان زیاد

پس از خالی شدن مخزن آب، بازیابی آب گرم نباید بیش از چند دقیقه طول بکشد. اگر دریافت آب گرم از آبگرمکن شما یک ساعت طول می‌کشد، این نشان دهنده دهانه مشعل آلوده است. از طرف دیگر، کمبود آب گرم را می‌توان با افزایش فشار گاز بر روی آبگرمکن خود برطرف کرد. برای دریافت کمک در مورد تمیز کردن دهانه مشعل یا تنظیم فشار گاز، با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا این مشکل آبگرمکن خود را برطرف کنید.


عکسی از موتورخانه که شامل تجهیزات لازم برای دمای آب و محیط می‌باشد.
تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه

موتورخانه ساختمان چیست؟

موتورخانه ساختمان به اتاقی گفته می‌شود که انواع تاسیسات گرمایشی و سرمایشی به ویژه تجهیزاتی که برای کنترل دمای آب و محیط در یک ساختمان استفاده می‌شود، در آن قرار دارد. گاهی اوقات به عنوان اتاق دیگ بخار هم شناخته می‌شود. تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در ارتباط با این موارد و همچنین تجهیزات ایمنی نیز معمولاً در این اتاق قرار می‎‌گیرند. علاوه بر نشانه‌های خرابی پکیج و آبگرمکن، مواردی که برای خرابی در این مطلب ارائه شد ممکن است از ایراداتی در تاسیسات موتورخانه‌ی مجتمع شما باشد. از آن‌جایی که این تاسیسات به صورت تخصصی هستند، در صورت بروز خرابی و مشکل باید از یک متخصص و کارشناس فنی برای تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه‌ی ساختمان استفاده کنید.

اگر در زمینه‌ی خدمات تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز:

اگر در زمینه‌ی خدمات تاسیسات گرمایشی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تاسیسات گرمایشی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تاسیسات گرمایشی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تاسیسات گرمایشی کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات تاسیسات گرمایشی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب