8 نشانه این که سرویس بهداشتی نیاز به تعویض دارد.

۸ نشانه این که سرویس بهداشتی نیاز به تعویض دارد.

همان‌طور که می‌دانید سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است و باید به نشانه‌هایی که خبر از خرابی و مشکلات آن می‌دهد توجه کرد. پس ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با این نشانه‌ها آشنا شوید.

افراد تلاش زیادی برای حفظ خانه خود انجام می‌دهند و مطمئن می‌شوند که همه چیز به خوبی کار می‌کند. یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی که افراد باید از آن نگه‌داری کنند سیستم سرویس بهداشتی خانه است. هنگامی که سرویس بهداشتی به درستی کار نمی‌کند یا به نظر می‌رسد که دارای آسیب است، این آسیب می‌تواند ناامیدکننده باشد، و تصمیم‌گیری برای تعویض کامل سرویس بهداشتی می‌تواند دشوار باشد. در این مطلب از مجله‌ی روزساز، ما هشت نشانه را مورد بحث قرار خواهیم داد که نشان می‌دهد ممکن است زمان تعویض سرویس بهداشتی خانه‌ی شما فرا رسیده باشد.

۸ نشانه از خرابی سرویس بهداشتی

۱) گرفتگی مداوم:

هیچ کس دوست ندارد با گرفتگی سرویس بهداشتی روبرو شود. این مشکلات غیر معمول نیستند، گرفتگی‌های تصادفی یا تکرار شونده می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل باشد. اگر یک توالت قدیمی و کم آب دارید، ممکن است به دفعات دچار توقف شود. همچنین اگر بیش از یک بار در هفته گرفتگی سرویس بهداشتی را تجربه می‌کنید یا گرفتگی‌ها تصادفی و عجیب به نظر می‌رسند، احتمالاً باید این سیستم در خانه خود را تعویض کنید. اگر نمی‌خواهید مزایای صرفه جویی در مصرف آب را از دست بدهید، به سادگی سرویس بهداشتی فعلی خود را با یک دستشویی کارآمدتر و موثرتر جایگزین کنید. فناوری‌های مدرن راه درازی را پیموده‌اند و توالت‌های کم آب بسیار بهتر از گذشته هستند.

۲) ترک خوردگی:

هنگامی که متوجه سوراخ‌های آب در اطراف توالت خود می‌شوید، ممکن است بخواهید ترک‌های چینی توالت را بررسی کنید. در حالی که توالت ممکن است خوب کار کند، نشتی می‌تواند آب زیادی را هدر دهد و قرار گرفتن در معرض آب می‌تواند به مرور زمان به سرامیک‌های کف سرویس شما آسیب برساند. همچنین می‌تواند منجر به رشد کپک یا قارچ شود. به دنبال ترک در کاسه یا مخزن توالت باشید. اگر متوجه آن شدید، یا اگر مدام صدای دویدن از توالت خود شنیدید، قبل از بدتر شدن وضعیت، فوراً آن را تعویض کنید. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که شکافی وجود دارد یا خیر، رنگ را در آب مخزن یا کاسه قرار دهید و ببینید آیا آب رنگی به کف می‌رسد یا خیر.


۳) تعمیرات فراوان:

توالت‌ها نباید به طور مداوم نیاز به تعمیر داشته باشند. اگر متوجه شدید که مرتباً برای تعمیر توالت از یک متخصص در این کار کمک می‌گیرید، آن را تعویض کنید. تعمیرات مکرر می‌تواند افزایش پیدا کند و اگر یک توالت جدید انتخاب و جایگزین کنید، می‌توانید در طول سال‌ها مقداری پول برای خود ذخیره کنید. همچنین اگر توالت شما نیاز به تعمیرات متعدد به یکباره دارد، ممکن است به جای آن، تعویض توالت فرنگی ارزان‌تر باشد. وضعیت را با متخصص خود در این زمینه در میان بگذارید و او می‌تواند به شما کمک کند تا مزایا و معایب هر گزینه را بسنجید.

۴) طول عمر بیش از حد:

حتی اگر توالت شما کمی قدیمی باشد، ممکن است به خوبی کار کند. اما توالت‌های قدیمی اغلب نسبت به مدل‌های جدید ناکارآمدتر هستند، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که توالت خود را تعویض کنید و در هزینه و آب صرفه جویی کنید. توالتی را در نظر بگیرید که دارای قابلیت شستشوی دوگانه است. این به شما امکان می‌دهد تا قسمتی از زباله‌های مایع و به طور کامل برای زباله‌های جامد شستشو دهید. به این ترتیب، می‌توانید پس‌انداز خود را هم در مصرف آب و هم در هزینه‌های آب و برق به حداکثر برسانید.

تصویری از یک سرویس بهداشتی زیبا همرا با دیوارهای سبز رنگ و وان حمام.
نشانه‌های خرابی سرویس بهداشتی

۵) تکان و لرزش زیاد سرویس بهداشتی:

اگر توالت فرنگی شما تکان می‌خورد، ممکن است یک مشکل ساده از شل شدن پیچ‌ها باشد. یک متخصص در این زمینه می‌تواند به راحتی پیچ‌ها را محکم کند و مطمئن شود که همه چیز به درستی در جای خود قرار می‌گیرد. اما تلو تلو خوردن می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل بزرگ‌تر نیز باشد. ممکن است کف زیر توالت در حال پوسیدگی باشد یا با آب دچار آسیب شود، بنابراین اگر متوجه لرزش شدید، با یک متخصص تماس بگیرید تا آن را بررسی کند.

۶) شستشو یا فلاشینگ ناکارآمد:

وقتی متوجه شدید که مبلغ قبض آب شما بالاست. سرمایه‌گذاری برای یک توالت جدید و کم مصرف می‌تواند به شما کمک کند مبلغ قبض‌های خود را پایین بیاورید. توالت‌های معمولی با هر بار شستشو از ۳ تا ۵ گالن آب استفاده می‌کنند، در حالی که توالت‌هایی با فلاش کم حدود دو گالن آب برای هر بار شستشو مصرف می‌کنند. اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا از محیط زیست آگاه هستید، چنین تغییری می‌تواند به کاهش قبض آب و مصرف آب شما کمک کند.


۷) آسیب‌های سطحی روی سرویس بهداشتی:

اگر خراش‌های زیادی روی سطح توالت خود دارید، ممکن است به دلایل زیبایی بخواهید توالت فرنگی خود را تعویض کنید. خراش‌های بیش از حد می‌تواند تمیز نگه داشتن فیکسچر را دشوار کند. این آسیب بیشتر در توالت‌های قدیمی‌تر ایجاد می‌شود که در طول سال‌ها بارها شسته شده‌اند. بنابراین اگر متوجه شدید که توالت خود را بیشتر از آن‌چه که باید تمیز می‌کنید، پس زمان تعویض آن فرا رسیده است.

۸) رسوب آب در سوراخ‌ها و سیفون:

در مناطقی با آب سخت، مواد معدنی موجود در آب می‌توانند در سوراخ‌های ورودی و لوله سیفون جمع شوند. چنین تجمعی می‌تواند از جریان موثر آب جلوگیری کند و توالت را ناکارآمد کند. در برخی موارد، ممکن است بتوانید برخی از رسوبات را با بریدگی در محل تجمع پاک کنید، اما این مرحله همیشه موفقیت‌آمیز نیست. اگر تجمع به اندازه کافی بد شود، ممکن است توالت شما نیاز به تعویض داشته باشد.

اگر در زمینه‌ی خدمات تعمیر و نصب سرویس بهداشتی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعمیر و نصب سرویس بهداشتی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعمیر و نصب سرویس بهداشتی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعمیر و نصب سرویس بهداشتی کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات تعمیر و نصب سرویس بهداشتی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب