تعمیر یا تعویض: برای شیشه ماشین شکسته چه چیزی لازم است؟

تعمیر یا تعویض: برای شیشه ماشین شکسته چه چیزی لازم است؟

شیشه جلو ماشین نیز یکی از اجزا ماشین است که نیاز به نگهداری و مراقبت دارد و در صورت ترک داشتن می‌تواند باعث آسیب به راننده و همچنین سرنشینان شود.

شیشه جلو یا شیشه عقب خودرو یکی از اجزای ایمنی جدایی ناپذیر وسیله نقلیه شما است که اغلب صاحبان خودرو از آن غافل می‌شوند. شیشه‌های ماشین مسئولیت محافظت از شما و فضای داخلی خودرو در برابر عوامل خارجی را بر عهده دارد. در کنار آن، ثبات ساختاری را برای وسیله نقلیه شما فراهم می‌کند. با این حال، علیرغم این‌که ساختاری مستحکم است، آسیب دیدن شیشه جلوی خودرو غیر معمول نیست. از تصادف تاسف‌آور جاده‌ای گرفته تا آوارهای کنار جاده یا برخورد سنگریزه‌ها به شیشه، بسیاری از عوامل می‌توانند باعث ایجاد آسیب به شیشه‌های ماشین شما شوند.

انواع خرابی شیشه ماشین:

شکستگی جزئی:

شکستگی‌های جزئی رایج‌ترین انواع آسیب‌های شیشه جلو خودرو هستند. این شکستگی‌ها معمولاً وقتی به وجود می‌آیند که سنگ‌ریزه‌ها به شیشه جلوی اتومبیل شما برخورد کنند. شما می‌توانید آن‌ها را بیشتر روی لایه بیرونی شیشه جلوی خودروتان پیدا کنید. وقتی سنگریزه به شیشه جلو شما برخورد می‌کند، باعث ایجاد ترک‌های ریزی روی شیشه اتومبیل می‌شود.

ترک‌ها:

پیدا کردن ترک روی شیشه جلوی خودرو نیز بسیار رایج است. بر خلاف شکستگی‌های جزئی، ترک‌ها نه تنها در اثر ضربه شدید، بلکه به دلیل نوسانات دما، تغییرات فشار، عیوب ساختاری و غیره نیز ایجاد می‌شوند.


تعمیر یا جایگزینی: چه چیزی مورد نیاز است؟

اندازه، مکان و شدت آسیب شیشه جلو خودرو تعیین می‌کند که آیا شیشه ماشین شما به تعمیر نیاز دارد یا تعویض. شکستگی‌های جزئی روی شیشه جلوی خودرو که قطر آن‌ها از ۴۰ میلی‌متر بیشتر نمی‌شود به راحتی توسط دستان ماهر قابل تعمیر است. اگر آسیب به لایه بیرونی شیشه محدود شود، می‌توان به راحتی با یک تعمیر ساده آن را از بین برد. اگر تعمیر به موقع انجام شود، اکثر شکستگی‌های جزئی به راحتی قابل تعمیر هستند. اما در صورت عدم درمان، این شکستگی‌ها می‌توانند به راحتی تشدید و بدتر شوند که در این صورت تعویض شیشه جلو خودرو اجباری می‌شود. اما نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که شکستگی‌های جزئی، حداکثر تا دو بار فقط قابل تعمیر هستند.

علاوه بر این، اگر آسیب شکستگی‌های جزئی به هر دو لایه شیشه جلوی خودرو نفوذ کرده باشد، تعویض آن اجباری می‌شود. علاوه بر این، اگر آسیب دیدگی شیشه سمت راننده باشد، تعمیر شیشه گزینه مناسبی نیست . در این شرایط، تعمیر باعث می‌شود شیشه جلوی خودرو از نظر ساختاری ضعیف باشد. بنابراین، بهتر است آن را تعویض کنید. همچنین اگر شیشه جلوی خودرو پر از شکستگی‌های جزئی متعدد باشد، تعویض آن توصیه می‌شود.

اگر ترک از لبه شیشه جلوی خودرو به پایان برسد یا شروع شود، تعمیر تصمیم درستی نیست. این می‌تواند یکپارچگی شیشه را به خطر بیندازد و آن را کاملا شکننده کند. اگر لایه پلی وینیل بوتیرال (PVB) شیشه جلو خودرو آسیب دیده باشد، تعمیر ترک نیز کار خوبی نیست. به بیان ساده، صرف نظر از این‌که ترک چقدر کوچک یا ناچیز به نظر می‌رسد، تعمیر را انتخاب نکنید زیرا ممکن است به طور قابل توجهی یکپارچگی ساختاری خودرو شما را به خطر بیندازد.

تعویض یا تعمیر شیشه ماشین

تصورات نادرست در مورد شیشه ماشین:

شیشه جلو یکی از مهم ترین اجزای خودروی شماست، اما متأسفانه اکثر صاحبان خودرو آن را بدیهی می دانند. در نتیجه، بسیاری فکر می‌کنند که رانندگی با شیشه جلوی ماشین شکسته یا ترک‌خورده کار مهمی نیست. در حقیقت، تعمیر شیشه جلوی آسیب دیده در زمان کوتاه برای ایمنی سرنشینان بسیار مهم است. با این حال، هنگامی که تصمیم می‌گیرید شیشه جلوی آسیب دیده خود را تعمیر کنید، با اطلاعات زیادی مواجه می‌شوید که نمی‌توانید به اکثر آنها اعتماد کنید. این به این دلیل است که بسیاری از افسانه‌ها یا تصورات نادرست که به عنوان حقایق پنهان شده‌اند، در اینترنت شناور هستند. باور به تصورات می‌تواند برای شما و وسیله نقلیه شما خطرناک باشد.

برای کاهش چنین وضعیتی، در مورد رایج‌ترین تصورات نادرست مربوط به تعمیر شیشه جلو در مقابل حقایق واقعی بخوانید

تصور ۱: شکستگی‌های جزئی ایمن هستند:

بسیاری از مردم بر این باورند که شکستگی‌ جزئی روی شیشه جلو یک موضوع بی‌اهمیت است و ارزش چندانی برای فکر کردن ندارد. اما، ظاهرا می‌تواند فریبنده باشد! در حقیقت، یک تراشه روی شیشه جلوی شما می‌تواند ساختار شیشه را ضعیف کند. ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما این شکستگی‌جزئی می‌تواند از نظر اندازه بزرگ شود و گسترش یابد و در نهایت به یک ترک تبدیل شود. اکثر تراشه‌های جزئی را می‌توان به راحتی با یک تعمیر ساده که توسط تکنسین‌های آموزش دیده انجام می‌شود تعمیر کرد و لزوماً نیاز به تعویض ندارد. اگر آنها را کنترل نکنید، می‌توانند به سرعت به یک آسیب بزرگ‌تر تبدیل شوند، جایی که تعویض شیشه جلو تنها گزینه ممکن است.

تصور ۲: یک تعمیر ساده می‌تواند ترک‌ها را برطرف کند:

پیدا کردن ترک در شیشه جلوی خودرو یک اتفاق بسیار رایج است. بسیاری از صاحبان خودرو بر این باورند که ترک‌ها به راحتی با یک تعمیر ساده برطرف می‌شوند. این باور، باور درستی نیست. اگر ترک از لبه شیشه جلو ختم شود یا از لبه شیشه جلو شروع شود، تعمیر ترک در شیشه جلو عاقلانه نیست. این می‌تواند یکپارچگی شیشه را به خطر بیندازد و آن را آسیب پذیر کند.

شیشه جلو ممکن است با کوچک‌ترین ضربه‌ای کاملا فرور بریزد. اگر لایه پلی وینیل بوتیرال شیشه آسیب دیده باشد، ترمیم ترک در شیشه جلو نیز توصیه نمی‌شود. به طور خلاصه، وقتی صحبت از ترک می‌شود، باید بدانید که صرف نظر از این‌که ترک چقدر کوچک یا بی‌اهمیت به نظر می‌رسد، فقط انجام تعمیر کافی نیست زیرا ممکن است به طور قابل توجهی یکپارچگی ساختاری خودرو را به خطر بیندازد. بنابراین، زمانی که شیشه خودروی شما ترک دارد بهترین گزینه برای شما تعویض شیشه است.

نکات تعمیر و نگهداری شیشه ماشین شما:

“پیشگیری بهتر از درمان است” – این در مورد شیشه جلو ماشین شما نیز صدق می‌‍کند. شیشه جلو، درست مانند سایر اجزای خودرو، نیاز به مراقبت و نگهداری منظم دارد. خدمات روتین، همراه با خودنگهداری، می‌تواند به شما کمک فراوانی کند. در زیر نکاتی در مورد نگهداری و تعمیرات ارائه شده است که به شما کمک می‌کند شیشه جلو اتومبیل خود را در حالت عالی نگه دارید.

نکته شماره ۱: محل پارک را با دقت انتخاب کنید:

مکانی که تصمیم می‌گیرید ماشین خود را پارک کنید بسیار مهم است بی‌دقتی به این موضوع می‌تواند باعث آسیب به شیشه ماشین شما شود. اگر شیشه جلوی اتومبیل شما برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، روشن کردن AC بلافاصله بعد از آن می‌تواند باعث ایجاد ترک بر روی شیشه شیشه جلو شود. علاوه بر این، اگر شیشه جلوی شما از قبل دارای شکستگی جزئی یا ترک است، تغییر شدید دمای ناگهانی می‌تواند باعث گسترش سریع این تراشه‌ها یا ترک‌ها شود. بنابراین، وسیله نقلیه خود را در سایه پارک کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. همچنین مراقب پارک کردن ماشین خود زیر درخت باشید، به خصوص اگر احتمال طوفان وجود دارد. افتادن شاخه‌های درخت می‌تواند باعث آسیب شدید شیشه جلو شما شود.

تعمیر یا تعویض: برای شیشه ماشین شکسته چه چیزی لازم است؟


نکته شماره ۲: برف پاک کن‌ها را بررسی کنید:

تیغه‌های برف پاک کن خودروی شما از یک ساختار فلزی تشکیل شده است که روی آن یک پوشش یا روکش لاستیکی وجود دارد. هنگامی که پوشش لاستیکی برف پاک کن‌ها فرسوده می‌شود، شیشه شیشه جلو در معرض ساختار فلزی قرار می‌گیرد. در چنین حالتی، هر زمان که برف پاک کن را روسن می‌کنید، انگار فلز را روی شیشه ماشین خود می‌کشید و خراش‌های شدیدی روی سطح آن ایجاد می‌کند.

پوشش لاستیکی روی برف پاک کن به مرور زمان به دلیل، نور خورشید، رطوبت و فرسودگی روزانه تخریب می‌شود. بنابراین، برای جلوگیری از آسیب دیدن شیشه جلو، باید برف پاک کن خودرو خود را چک کنید. بهتر است هر زمان که متوجه رگه‌هایی روی شیشه یا شل شدن روکش لاستیکی می‌شوید، برف پاک کن‌های خود را نیز تعویض کنید.

اگر در زمینه‌ی ترمیم یا تعویض شیشه اتومبیل تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای ترمیم یا تعویض شیشه اتومبیل از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص ترمیم یا تعویض شیشه اتومبیل به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی ترمیم یا تعویض شیشه اتومبیل کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات ترمیم یا تعویض شیشه اتومبیل دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب