قالیشویی چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

قالیشویی چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

هر آن چه که لازم است در مورد قالیشویی و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند را بدانید می‌توانید در این مطلب به صورت کامل و جامع مطالعه کنید.

قالیشویی نوعی از روش‌های تمیزی فرش‌ها به صورت حرفه‌ای است. همه لکه‌ها، کثیفی‌ها، خراش‌ها و پارگی‌های فرش را نمی‌توان با یک روش تمیز کردن عادی در خانه برطرف کرد. ممکن است با خود بگویید که می‌توانید فرش‌های خود را بشویید. اما گاهی اوقات یک فرش ممکن است نیاز به دو یا چند نوع مختلف از خدمات شستشو داشته باشد تا به درستی تمیز شود و به فرش آسیبی وارد نشود. علم قالیشویی بسیار فراتر از انواع روش‌های نظافت خانگی است. برای این که فرشی درخشان و زیبا داشته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که نوع و جنس فرش خود را بشناسید.

عواملی مانند ساختار، رنگ، طول عمر، طرح‌های فرش و میزان کثیفی فرش را شناسایی کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید یک روش تمیز کردن ایده‌آل را انتخاب کنید که شامل جنبه‌های مختلفی مانند شیمی، دما، شرایط فرش، جریان آب، سرعت حرکات ابزار شستشو و تعداد تکرار شستشوی فرش است. در ابتدای مطلب به بررسی انواع مختلف فرش و سپس به بررسی دلایلی که باید برای شستشوی فرش باید از قالیشویی کمک بگیریم می‌پردازیم.

انواع مدل‌های فرش

تولیدکنندگان فرش در سال‌های اخیر با نوآوری‌ها و گزینه‌های زیادی به تمایل صاحبان خانه برای ظاهر عالی، ارزش و نگه‌داری آسان پاسخ داده‌اند. نوع الیاف مورد استفاده در فرش عملکرد و ظاهر اولیه فرش را تعیین می‌کند. بزرگ‌ترین ترند فرش امروزه از جنس الیاف نرم است. صاحبان خانه به دنبال راحتی هستند و فرش نرم را زیر پای خود ترجیح می‌دهند. همچنین این فرش سر و صدا را سرکوب می‌کند.

۵ نوع الیاف فرش

۱) فرش با الیاف پشمی (دستبافت):

فرش با الیاف پشمی، ز نظر قدمت بسیار قدیمی است و یک میراث لوکسی می‌باشد که از گذشته باقی مانده است. این فرش طبیعی است و از بافت الیاف نرم و پشمی ایجاد می‌شود و طیف وسیعی از طرح‌ها، جزئیات و رنگ را نسبت به یک فرش پرزدار سنتی ارائه می‌دهد. این فرش مقاومت خوب در برابر لکه دارد تا زمانی که به محض ایجاد لکه روی آن، محل لکه را تمیز کنید. همچنین دارای ویژگی‌های ذاتی بازدارنده شعله است.

یک فرش دستبافت با رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق نشیمن. فرش دستبافت به دلیل داشتن الیاف طبیعی باید برای شستشو به قالیشویی فرستاده شود.
قالیشویی فرش دستبافت

۲) فرش با الیاف نایلونی:

فرش نایلونی از نظر عملکرد و لمس در رتبه دوم پس از الیاف پشمی قرار دارد، اما به طور متوسط هزینه کم‌تری دارد. این الیاف همه کاره تنوع زیادی در سبک و ساخت ارائه می‌دهد: حاشیه‌ی زینتی، بافت‌دار، کرک‌دار و … همه را می‌توان از نایلون ساخت. این دارای مقاومت عالی در برابر خاک، ثبات رنگ و انعطاف‌پذیری است که به آن اجازه می‌دهد تا محبوب شوند و تقریباً در هر مکانی مناسب باشد. در صورت صلاح‌دید سازنده، مقداری از آن را می‌توان یک بار در فرش نایلونی دیگری بازیافت کرد.


اگر در زمینه‌ی طراحی نقش فرش تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای طراحی نقش فرش از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص طراحی نقش فرش به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی طراحی نقش فرش کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات طراحی نقش فرش دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۳) فرش با الیاف پلی‌پروپیلن:

پلی‌پروپیلن که قبلاً الفین نامیده می‌شد، یک ماده مصنوعی رنگ‌آمیزی شده با محلول است که هم در برابر آب و هم در برابر لکه مقاوم است و آن را به انتخاب خوبی برای فرش‌های خانگی و بیرونی تبدیل می‌کند. به دلیل رنگ‌آمیزی محلول، محو نمی‌شود و برای اتاق‌هایی که از بیرون یا از استخرهای کلردار نور یا رفت و آمد زیادی دارد، مناسب است. از آن‌جایی که نسبت به الیاف نایلونی انعطاف‌پذیری کم‌تری دارد، بهتر است در فرش‌های کم‌پرز مانند berber (فرش‌های کم‌پرز با لکه‌های رنگ‌های مختلف) استفاده شود.

۴) فرش با الیاف پلی‌استر (فرش ماشینی):

پلی‌استر به دلیل دست یا بافت نرم آن، به ویژه هنگامی که در آن یک پایه‌ی ضخیم مجلل استفاده می‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرد. این یک انتخاب با ارزش است، زیرا ویژگی‌های ظاهری آن قابل رقابت با الیاف نایلونی است.  اما آن‌قدر مقاوم نیست. مقاوم در برابر خاک و مراقبت از آن آسان است، برای اتاق خواب و همچنین اتاق بازی مناسب است.

۵) موکت با الیاف تریکستا (موکت):

یکی از جدیدترین الیافی که وارد بازار شده است، تریکستا می‌باشد. ویژگی‌های عملکردی پلی‌استر و نایلون را ترکیب می‌کند: بادوام، مقاوم در برابر لکه و خاک، تمیز کردن آسان، رنگ ثابت، مقاوم در برابر محو شدن و نرم. این محصول از یک پلیمر ساخته می‌شود که ۳۷ درصد آن از ذرت که یک منبع تجدیدپذیر است، ایجاد می‌گردد.

اگر در زمینه‌ی خدمات شستشوی موکت و نصب موکت تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای شستشوی موکت و سفارشات کار برای نصب موکت از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص شستشوی موکت و نصب موکت به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی شستشوی موکت و لیست آگهی‌های خدماتی نصب موکت کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات شستشوی موکت و نصب موکت دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

چرا باید از قالیشویی حرفه‌ای کمک بگیریم؟

وارد هر خانه یا کسب و کاری شوید و به احتمال زیاد در جایی در محل با فرش روبرو خواهید شد. ایده‌آل برای افزودن سبک، گرما و علاقه زیبایی‌شناختی، به راحتی می‌توان فهمید که چرا فرش‌ها چنین گزینه‌ای محبوب برای کفپوش هستند. با این حال، یکی از ملاحظات کلیدی برای صاحبان فرش، حفظ تمیزی فرش است. فرش‌ها می‌توانند به راحتی کثیف شوند، بنابراین اختصاص زمان و توجه به مراقبت از آن‌ها ضروری است. در این‌جا ۱۰ دلیل وجود دارد که چرا باید فرش‌های خود را برای تمیز کردن به قالیشویی بسپارید.

۱. از بین بردن لکه‌های سخت فرش با قالیشویی:

تمیز کردن لکه‌های سخت فرش همیشه در خانه امکان‌پذیر نیست. یکی از بزرگ‌ترین مزایای قالیشویی حرفه‌ای این است که می‌توانند سخت‌ترین لکه‌ها را بدون آسیب‌رسانی به سطح تمیز کنند. پاک کردن لکه‌های قهوه، لکه‌های جوهر یا نوشیدنی، لکه‌های حیوانات خانگی، کثیفی و گل و لای از روی فرش شما آسان نیست. متخصصان از راه حل‌های موثر، آخرین تکنیک‌ها و ابزارهای پیشرفته استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرش‌های شما به درستی تمیز می‌شوند. انواع مختلف فرش نیاز به روش‌های تمیزی متفاوتی دارند و متخصصان قالیشویی از آن آگاه هستند.

۲. حذف درست میکروب‌ها و باکتری‌ها با قالیشویی:

یک فرش کثیف نه تنها از زیبایی اتاق شما می‌کاهد بلکه به میکروب‌ها و باکتری‌ها نیز اجازه رشد می‌دهد. از آن‌جایی که سطح فرش بسیار بزرگ است، تمیز کردن گرد و غبار و زباله‌ها آسان نیست. بنابراین، شما نیاز به تمیز کردن حرفه‌ای دارید. ممکن است از جاروبرقی برای پاک کردن بالاترین لایه کثیفی استفاده کنید، اما کثیفی‌های اصلی همچنان در داخل فرش باقی می‌مانند. علاوه بر این، میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین نمی‌برد.

متخصصان قالیشویی حرفه‌ای از ابزارهای پیشرفته استفاده می‌کنند و می‌دانند که چگونه فرش‌ها را ضدعفونی کنند. آن‌ها باکتری‌های موجود در فرش‌ها را که می‌توانند باعث مشکلات سلامتی در میان سالمندان و کودکان شوند، از بین می‌برند.

۳. افزایش طول عمر فرش با قالیشویی:

یکی دیگر از مزایای قالیشویی حرفه‌ای این است که به افزایش طول عمر فرش کمک می‌کند. کثیف شدن فرش‌های تمیز زمان زیادی نمی‌برد. گرد و غبار، مواد آلرژی‌زا و سایر زباله‌ها به سرعت در آن‌ها جمع می‌شوند و در داخل الیاف گیر می‌کنند که در نهایت آن‌ها را شکافته و خراب می‌کند. از بین بردن این کثیفی و زباله به افزایش طول عمر فرش شما کمک می‌کند. پاک‌کننده‌های حرفه‌ای از جدیدترین روش‌های تمیز کردن و ابزارهای پیشرفته مانند بخارشوی استفاده می‌کنند تا به طور موثر زباله‌ها را از اعماق خارج کرده و فرش شما را ضدعفونی کنند.

۴. صرفه جویی در زمان و تلاش:

اگر زمان کافی برای تمیز کردن فرش‌ها ندارید، اما فرش‌های شما نیاز به تمیز کردن عمیق دارند، از قالیشویی کمک بگیرید تا فرش‌های شما را به صورت عمیق تمیز کنند. آن‌ها تضمین می‌کنند که فرش‌های شما به درستی تمیز می‌شوند و می‌توانید در زمان و تلاش گرانبهای خود برای کارهای مهم دیگر صرفه جویی کنید. از آن‌جایی که سطح فرش با کف‌ها متفاوت است، زمان بیشتری برای تمیز کردن صحیح آن نیاز است.

علاوه بر این، شما به ابزارهای پیشرفته برای خلاص شدن از گرد و غبار و آلودگی از سطح نیاز دارید. تمیزکننده‌های حرفه‌ای فرش‌های شما را در حالی که در خانه‌ی خود آرام نشسته‌اید به درستی تمیز می‌کنند.

۵. بهبود ظاهر کلی اتاق:

مردم برای حفظ زیبایی اتاق از فرش استفاده می‌کنند. اما به مرور زمان فرش‌ها کثیف و کدر به نظر می‌رسند و این نیز بر ظاهر اتاق تأثیر می‌گذارد. فرش یکی از اولین چیزهایی است که مهمانان هنگام ورود به اتاق متوجه آن می‌شوند. بنابراین، شما به متخصصانی نیاز دارید که نظافت فرش شما را به درستی انجام دهند. آن‌ها از جدیدترین تکنیک‌ها و ابزارهای پیشرفته برای تمیز کردن کامل فرش‌ها و بهبود ظاهر اتاق استفاده می‌کنند. برای حفظ تمیزی فرش و زیبایی اتاق خود باید هر چند وقت یکبار با متخصصین قالیشویی تماس بگیرید.

اگر در زمینه‌ی قالیشویی فرش ماشینی و دستبافت تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای قالیشویی فرش ماشینی و سفارشات کار برای قالیشویی فرش دستبافت از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص قالیشویی فرش ماشینی و دستبافت به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی قالیشویی فرش ماشینی و لیست آگهی‌های خدماتی قالیشویی فرش دستبافت کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات قالیشویی فرش ماشینی و دستبافت دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

یک فرد در حال شستن و تمیز کردن فرش در محیط قالیشویی
قالیشویی فرش ماشینی


خدمات که قالیشویی ارائه می‌دهد.

۱) تعمیر و رفوگری فرش:

تمام قالیشویی‌ها همه‌ی خدماتی که مربوط به فرش می‌شوند از جمله رفوگری فرش و خدمات کامل تعمیر فرش را ارائه می‌دهند. تعمیر و رفوگری فرش از خدمات قالیشویان است که به مشتریان ارائه می‌دهند. این روش به خدماتی گفته می‌شود که در آن معایب و خرابی‌های فرش درست و تعمیر می‌شوند.

تعمیرات فرش به دو دسته تقسیم می‌شود. نوعی از تعمیرات فرش هستند که به صورت جزئی می‌باشند و در منزل مشتری نیز انجام می‌شوند. این تعمیرات شامل شیرازه‌دوزی (برطرف نمودن ساییدگی‌ها و استهلاک اطراف فرش)، ریشه‌بافی (ترمیم ریشه‌های کناری فرش) هستند. برخی دیگر از تعمیرات فرش هستند که به صورت تخصصی در محل قالیشویی انجام می‌شوند، مانند رفوگری و رفع چروکیدگی‌های فرش.

اگر در زمینه‌ی تعمیر و رفوگری فرش تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعمیر و رفوگری فرش از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعمیر و رفوگری فرش به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعمیر و رفوگری فرش کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات تعمیر و رفوگری فرش دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۲) خدمات مبل شویی:

خدمات مبل شویی نوعی از خدمات قالیشویان است که به مشتریان ارائه می‌شود. این کار باید توسط یک فرد متخصص در این زمینه انجام شود. زیرا اگر یک فرد بی‌تجربه این کار را انجام دهد ممکن است باعث آسیب به مبلمان منزل شما شود. خدمات مبل شویی نوعی از خدمات است که برای تمیز کردن انواع مبلمان در جنس‌های مختلف پارچه و همچنین کوسن‌های مبل توسط متخصصان مبل شویی انجام می‎شود. این کار تخصصی با دستگاه مخصوص مبل شویی انجام می‌شود تا به بافت پارچه و اسفنج‌های مبل آسیبی وارد نشود.

اگر علاقه مند هستید در مورد مدل‌های جدید مبلمان که در سال ۲۰۲۳ ترند شده‌اند، اطلاعات کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب جدیدترین ترندهای مبلمان در سال ۲۰۲۳ را مطالعه کنید تا یک دکوراسیون اتاق نشیمن عالی داشته باشید.

اگر در زمینه‌ی خدمات مبل شویی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای مبل شویی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص مبل شویی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی مبل شویی کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات مبل شویی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب