پرداخت حق تمبر دارایی

روش پرداخت حق تمبر دارایی

پرداخت حق تمبر دارایی به دو روش حضوری و آنلاین قابل انجام است. ما در این مطلب روش پرداخت آنلاین را مرحله به مرحله برای شما عزیزان توضیح داده‌ایم.

تمامی دولت‌ها بخشی از درآمد خود را از طریق دریافت مالیات بدست می‌آورند. مالیات‌ها انواع مختلفی دارند و به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم، تقسیم می‌شوند. پرداخت حق تمبر دارایی نیز یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که مربوط به است که مربوط به اسنادی مانند چک و سفته و برات و اسناد بانکی می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم سامانه پرداخت حق تمبر مالیاتی و روش پرداخت آن را مورد بررسی قرار دهیم.


حق تمبر دارایی یا حق تمبر مالیاتی چیست؟

همانطور که در بالا بررسی شد حق تمبر مالیاتی یکی از انواع و جزئی از مالیات‌های مستقیم است که برای پرداخت مالیات اسناد و مدارک و هچنین چک و سفته باید پرداخت شود. از این نوع مالیات بیشتر در معاملات تجاری و همچنین غیر تجاری استفاده می‌شود. تمامی افرادی که در معاملات خود از اسناد و مداک استفاده می‌کنند باید مالیات مربوط به آن‌ها را پرداخت کنند. در صورت پردات نکردن این مالیات مشمولین باید جریمه‌ی زیادی را متحمل شوند و پرداخت کنند. درواقع افرادی که تمایل به دریافت برخی از اسناد و اوراق را دارند موظف به پرداخت این مالیات هستند.

سامانه پرداخت حق تمبر دارایی:

پرداخت تمبر دارایی بصورت آنلاین و از طریق سامانه payments.tax.gov.ir انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید از طریق نصب اپلیکیشن مالیات من بر روی موبایل خود نیز از خدمات این سامانه بهرمند شوید. بطور کلی این سامانه به دو بش تقسیم می‌شود:

  1. خدمات اصلی مالیاتی
  2. سایر خدمات مالیاتی

مراحل پرداخت آنلاین:

در بالا توضیحاتی در مورد چیستی حق تمبر و سامانه پرداخت به شما عزیزان داده شد. در این بخش مطلب می‌خواهیم نحوه پرداخت آنلاین را با هم بررسی کنیم. مانند اکثر خدمات پرداخت هزینه تمبر نیز هم بصورت انلاین و هم بصورت حضوری قابل انجام است. شما عزیزان برای پرداخت هزینه تمبر مالیاتی خود بصورت آنلاین می‌توانید از دو وش استفاده کنید.

  1. پرداخت از طریق اپلیکیشن مالیات من
  2. پرداخت از طریق سایت سازمان امور  مالیاتی

برای برداخت از طریق سامانه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا وارد سایت به آدرس  tax.gov.ir شوید.
  • در مرحله دوم لازم است بر روی گزینه پرداخت الکترونیک مالیات کلیک کنید.
  • در مرحله سوم و بعد از کلیک برو روی پرداخت الکترونیک مالیات به صفحه پرداخت قبوض مالیاتی هدایت می‌شوید.(صفحه‌ای مانند عکس زیر)

پرداخت حق تمبر دارایی

 

  • در این مرحله وارد تب شناسه سی رقمی نسیم شوید. سپس شناسه سی رقمی قبض خود و کلمه امنیتی را وارد کنید و بر روی گزینه بررسی  قبض نسیم کلیک کنید.
  • در مرحله پنجم شما وارد صفحه جدیدی خواهید شد که در این صفحه، از منوی سمت راست باید بر روی گزینه ایجاد قبض جدید کلیک کنید و فرم باز شده را پر کنید. بعد از پر کردن فرم یک منبع مالیاتی در همان صفحه برای شما باز خواهد شد که باید گزینه حق تمبر سرمایه و تغییرات سرمایه را انتخاب نمایید و سپس در همان کادر بر روی دکمه پرداخت حق تمبر سرمایه کلیک فرمایید تا به صفحه پرداخت هدایت شوید.


  • در مرحله ششم به صفحه‌ی پرداخت هدایت خواهید شد. در این صفحه کلمه امنیتی، شناسه‌ی یکتا اداره کل ثبت شرکت‌ها و همچنین شناسه ملی را باید وارد کنید.
  • در مرحله آخر نیز فقط کافی‌ست بر روی پرداخت آنلاین شتابی کلیک فرمایید تا پرداخت خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب