اشتباهات رایج در دکوراسیون

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل که باید از آن‌ها پرهیز کنید

دکوراسیون فضای زندگی یک فرآیند سرگرم کننده و خلاقانه است، اما مهم است که از اشتباهات رایج در دکوراسیون که بر سبک خانه تأثیر منفی می‌گذارد، اجتناب کنید.

تزیین و دکوراسیون منزل و فضای زندگی شما می‌تواند یک فرآیند هیجان انگیز و خلاقانه باشد، اما مهم است که از اشتباهات رایج در دکوراسیون که می‌تواند بر عملکرد و سبک خانه شما تأثیر منفی بگذارد، اجتناب کنید. در این مطلب، چند اشتباه رایج در دکوراسیون را بررسی خواهیم کرد که باید از آن اجتناب کنید تا مطمئن شوید که فضای زندگی شما هم کاربردی و هم شیک است.

درواقع هیچ چیز رضایت بخش‌تر از یک طراحی رویایی برای خانه نیست. طراحی فضای منزل نشان دهنده سلیقه و شخصیت شما باشد. شما برای طراحی فضای منزل خود و ایجاد یک فضای شیک و آرامش‌بخش حتما نیاز به بازسازی نخواهید داشت. بنابر این با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین دام‌های دکوراسیون خانه که ممکن است با آن‌ها برخورد کنید آشنا شوید.


انتخاب مبلمان با اندازه اشتباه:

یکی از بزرگ‌‍ترین اشتباهات دکوراسیون انتخاب اندازه اشتباه مبلمان است. مبلمان بزرگ یا کوچک می‌تواند اتاق را نامتعادل و نامناسب جلوه دهد. قبل از خرید مبلمان، فضای زندگی خود را اندازه بگیرید و مقیاس و نسبت هر قطعه را در نظر بگیرید. اگر فضای منزل شما هنوز مشخص نیست مهم نیست. یک مبلمان با قطعات حجیم یا زینتی را می‌توان در خانه‌های بزرگ ادغام کرد اما این کار در خانه‌های کوچک و جمع و جور امکان پذیر نیست. پس اگر فضای خانه شما مشخص نیست بهتر است با توجه به بودجه خود برای خرید خانه، مبلمان خود را انتخاب کنید.

یکی از بزرگ‌‍ترین اشتباهات رایج در دکوراسیون انتخاب اندازه اشتباه مبلمان است.

نور طبیعی را نادیده نگیرید:

نور طبیعی یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد یک فضای نشیمن کاربردی و شیک است. بی‌توجهی به نور طبیعی می‌تواند فضای زندگی شما را تاریک و ناخوشایند کند. سعی کنید در زمان انتخاب خانه، خانه‌ای را خریداری فرمایید که نورگیر باشد. در چنین شرایطی سعی کنید مبلمان خود را برای به حداکثر رساندن استفاده از نور طبیعی رو به روی پنجره قرار دهید.

استفاده مناسب از فضا:

هنگام تزئین خانه، مهم است که روی عملکرد تمرکز کنید و فقط مبلمانی را خریداری کنید که کاملا ضروری است. برای خانه‌های جمع و جور، حتما یک دست مبلمان چند منظوره را در نظر بگیرید که بتواند دو هدف را پوشش دهد.

عدم افزودن لایه‌های کافی:

افزودن لایه‌ها به فضای زندگی شما می‌تواند عمق و بافت ایجاد کند و از نظر بصری جذاب‌تر شود. استفاده از بافت‌ها، الگوها و رنگ‌های مختلف را از طریق بالش‌ها، فرش‌ها، پرده‌ها و دیگر عناصر دکوری در نظر بگیرید تا به فضای زندگی‌تان جذابیت بصری اضافه کنید.

 اجتناب از فضای شلوغ یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون:

شلوغی یکی از بزرگ‌ترین دشمنان یک فضای نشیمن کاربردی و شیک است. یک فضای بهم شلوغ می‌تواند آرامش و لذت بردن از فضای زندگی شما را دشوار کند. با تمیز کردن مرتب اقلامی که استفاده نمی‌کنید، سازماندهی فضاهای ذخیره سازی، و تمیز و شفاف نگه داشتن سطوح، از بهم ریختگی اجتناب کنید.

شلوغی بیش از حد منزل یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون

انتخاب رنگ‌های اشتباه رنگ:

رنگ می‌تواند تا حد زیادی بر ظاهر و احساس کلی فضای زندگی شما تأثیر بگذارد. انتخاب نادرست رنگ می‌تواند اتاق را خیلی تاریک، خیلی روشن یا خیلی کوچک کند. نور طبیعی را در فضای زندگی خود جای دهید و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مکمل مبلمان و دکوراسیون شما باشد.

بی‌توجهی به سقف یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون:

وقتی صحبت از ارتقای زیبایی شناسی اتاق می‌شود، اغلب سقف که جنبه‌ای از دکوراسیون خانه است نادیده گرفته می‌شود. با این حال، می‌تواند نقشی مهمی در سبک کلی فضای نشیمن داشته باشد. با افزودن برخی از عناصر خلاقانه به سقف، می‌توانید تأثیر قابل توجهی بر فضای اتاق بگذارید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای زیباسازی سقف، رنگ‌آمیزی آن با رنگ‌های متفاوت است. این کار نه تنها رنگی به اتاق اضافه می‌کند، بلکه تضاد قابل توجهی را در مقابل دیوارها ایجاد می‌کند. گزینه دیگر اضافه کردن قالب تزئینی به سقف است. این می‌تواند علاقه بصری ایجاد کند و تمام توجه‌ها را به سمت بالا جلب کند و باعث شود اتاق جادارتر و دلباز‌تر به نظر برسد.

فراموش کردن مقیاس:

مقیاس عامل مهمی در هنگام تزئین فضای نشیمن است. مبلمان بزرگ در یک اتاق کوچک می‌تواند فضا را تنگ کند، در حالی که مبلمان کوچک در یک اتاق بزرگ می‌تواند فضا را خالی کند. مقیاس و نسبت هر قطعه را هنگام تزئین فضای زندگی خود در نظر بگیرید.

چیدمان فضای زندگی شما می‌تواند یک فرآیند سرگرم کننده و خلاقانه باشد، اما مهم است که از اشتباهات رایج در دکوراسیون که می‌تواند بر عملکرد و سبک خانه شما تأثیر منفی بگذارد، اجتناب کنید. با اجتناب از این نکات، می‌توانید یک فضای نشیمن کاربردی و شیک ایجاد کنید که دوست دارید در آن زندگی کنید.

فراموش کردن مقیاس یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون که می‌تواند بر عملکرد و سبک خانه شما تأثیر منفی بگذارد

 خرید مبلمان با کیفیت پایین:

هیچ گاه مبهوت مبلمان بد ساخت هر چقدر هم که جذاب باشد، نشوید. به قطعات محکم و راحت که نگهداری آنها آسان است و چندین سال دوام خواهند داشت فکر کنید. انتخاب یک مبلمان بی‌کیفیت می‌تواند برای شما درد سر ایجاد کند زیرا به راحتی کثیف یا دچار شکستگی می‌شود که در این صورت شما مجبور به پرداخت هزینه برای تهیه مجدد مبلمان می‌شوید.


 استفاده از تعداد زیادی عکس یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون:

مجموعه‌ای از تصاویر می‌تواند خانه را شلوغ نشان دهد. یک دیوار اختصاصی برای نمایش عکس‌ها انتخاب کنید و به محل قرارگیری آن دقت کنید.

 تزئین بیش از حد:

اگر سعی کنید هر گوشه و دیوار خانه خود را تزئین کنید، فضایی ایجاد خواهید کرد که احساس تنگناهراسی می‌کند. به جای چیدمان چند قطعه کوچک برجسته، یک نقطه کانونی با لوازم جانبی بزرگ ایجاد کنید.

اگر شما نیز قصد تغییر دکوراسیون دارید و نیاز به ایده برای تغییر دکوراسیون منزل خود دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب از چیدمان خانه خود خسته شده‌اید؟ ۶ ایده جذاب و ساده برای شما را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب