ازدواج شاد و موفق

چند قانون برای یک ازدواج شاد و موفق

در این مطلب قوانینی مطح شده است که برای داشتن یک خانه‌ شاد، حفظ یک رابطه سالم و داشتن یک ازدواج شاد و موفق و باید رعایت کنید.

زندگی زناشویی همیشه آسان نیست، اما اگر شما و شریک زندگیتان در یک مسیر باشید یا حداقل همدیگر را درک کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد. یکی از رایج‌ترین سوالاتی که می‌شنویم این است که “چگونه رابطه خود را به نتیجه برسانیم؟” پاسخ‌ها به این سئوال همیشه پیچیده و متنوع هستند اما اگر بتوانید به عنوان یک زوج بپذیرید که به عنوان قوانین ازدواج از آن‌ها پیروی کنید، شانس داشتن یک ازدواج شاد و موفق در طول زمان برای شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

اگر خواستار یک زندگی پر از آرامش و خوشبختی هستید حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید و به نکات زیر توجه کنید.


۱. برای داشتن یک ازدواج شاد و موفق، ببخشید:

بخشش یکی از عناصر اصلی یک ازدواج شاد و موفق است. منظور از بخشش فقط رها کردن دلخوری‌های کوچک نیست. منظور از بخشش درک و پذیرش این‌که شریک زندگی شما انسان است و مستعد اشتباه است. همه مرتکب اشتباه می‌شوند.

شریک زندگی شما نیز به ناچار کارهایی انجام می‌دهد که شما را ناراحت یا ناامید می‌کند. با این حال، عمل بخشش قدرتمند است. بخشش به معنای فراموش کردن آنچه اتفاق افتاده یا توجیه رفتار غیرقابل قبول نیست بلکه به معنای رهایی خود از چنگال رنجش و عصبانیت است. این به هر دوی شما امکان می‌دهد بدون اینکه تحت تأثیر مسائل گذشته قرار بگیرید، به جلو بروید.

برای داشتن یک ازدواج شاد و موفق، ببخشید

۲. عذرخواهی کنید:

عذرخواهی سنگ بنای یک ازدواج سالم و شاد است. این به معنای مسئولیت‌پذیری در قبال اعمال خود است برای زمانی که به شریک زندگی خود صدمه زده‌‌اید، حتی در مواردی که نیت شما خوب بوده است. گاهی اوقات، عذرخواهی حتی زمانی که احساس می‌کنید کاملاً مقصر نیستید هم ضروری است. با این کار بیشتر به رابطه خود ارزش خواهید داد و ارزش واقعی رابطه خود را تعیین خواهید کرد.

درواقع یک عذرخواهی صمیمانه نشان می‌دهد که شما احساسات شریک زندگی خود و سلامت ازدواج خود را در اولویت قرار می‌دهید. این فضایی را برای درک متقابل فراهم می‌کند و به هر دو شریک اجازه می‌دهد تا در مورد احساسات و دیدگاه‌های خود صحبت کنند.

۳. از بحث کردن نترسید:

یکی از  افسانه‌های یک رابطه سالم این است که شما بحث نمی‌کنید اما این درست نیست. همه زوج‌ها هر از گاهی با هم دعوا می‌کنند و انتظار می‌رود که تنش‌ها هرازگاهی بالا برود. مشاجره بخشی از یک رابطه است. اگر می‌توانید به درستی با مشاجرات کنار بیایید و بهتر از آن‌ها را کنا بگذارید. زمانی که رابطه شما در صلح آرامش است شریک زندگی‌تان  نسبت به شما رو راست‌تر خواهد بود و احساس راحتی بیشتری می‌کند تا وقتی ناراضی است در نتیجه تمام مشکلات خود را در آرامش بیان می‌کند. در این صورت، شما می‌توانید از بسیاری از مشاجره‌های آینده جلوگیری کنید.

۴.برای داشتن یک ازدواج شاد و موفق همیشه به همسر خود گوش کنید:

همیشه برای گوش دادن به همسرتان وقت بگذارید و با دقت به حرف‌هایش گوش دهید. این کار در مواقعی که در مورد علایق مشترک صحبت می‌کنید بسیار ساده و آسان است. اما همچنین باید وقتی شریک زندگی شما در مورد چیزی صحبت می‌کند که ممکن است برای شما جالب نباشد، به آن گوش دادن ادامه دهید. این می‌تواند برای شریک زندگی‌تان اهمیت زیادی داشته باشد. حتی چیزهای کوچک، مانند پرسیدن اینکه روزشان چگونه می‌گذرد، همه چیز را تغییر می‌دهد.

اگر شریک زندگی شما احساس نمی کند که شما به آن توجه می‌کنید، ممکن است احساس تنهایی و جدایی از شما کند.

برای داشتن یک ازدواج شاد و موفق همیشه به همسر خود گوش کنید

۵. قدردانی کنید:

پس از گذشت چند ماه بعد از این‌که به شریک زندگی خود عادت کردید، خیلی آسان است که شریک زندگی خود را بدیهی بدانید. اگر از آن‌ها قدردانی نکنند، ممکن است فکر کنند که شما به او نیاز ندارید یا او  را نمی‌خواهید، و حتی ممکن است وسوسه شوند که از شما دور شوند. به همین دلیل است که نشان دادن قدردانی یکی از مهم‌ترین قوانین برای یک ازدواج شاد و موفق است. ضروری است که شریک زندگی شما بداند که شما او را دوست دارید و برای او ارزش قائل هستید.

نشان دادن قدردانی نسبت به کارهایی که شریک زندگی شما انجام می‌دهد، او را تشویق می‌کند که به آن رفتارها ادامه دهد. اگر آن‌ها احساس کنند که دوستشان دارید، شریک بهتری برای شما خواهند بود.

۶. تغییر را در آغوش بگیرید:

وقتی از افرادی که در آستانه طلاق هستند می‌پرسید چه چیزی آن‌ها را به سمت طلاق سوق داد، اغلب می‌شنوید که “او فردی نیست که من با او ازدواج کردم”. سرگرمی‌های شما، سبک زندگی و حتی نظرات شما در مورد برخی موضوعات، به ناچار تغییر خواهند کرد. هیچ کس برای همیشه یکسان نمی‌ماند. چیزهایی که در زندگی ما اتفاق می‌افتد، ما را شکل می‌دهند و گاهی اوقات باعث تغییر ما می‌شوند.

زیاد درگیر نوستالژی نباشید و در مورد اینکه قبلا چطور بوده خیال پردازی نکنید. در عوض، آنچه را که در حال حاضر وجود دارد، بپذیرید. شما باید تغییراتی را که در شما و شریک زندگیتان اتفاق می‌افتد بپذیرید و مهم است که این کار را با هم انجام دهید. تغییر با هم یک چیز فوق العاده است و شما را بیشتر از همیشه به هم نزدیک می‌کند.

۷. برای داشتن یک ازدواج شاد و موفق یک تیم باشید:

خوشبخت‌ترین زوج‌ها اغلب خود را «یک تیم» می‌نامند، زیرا در واقع ازدواج موفق همین است. هنگامی که در زندگی خود با چالش‌ها یا مشکلاتی مواجه می‌شوید، با هم با آن‌ها روبرو شوید. اگر تیم خوبی شوید، در کنار هم بسیار قوی‌تر از هر زمانی خواهید شد. بخش مهمی از این امر این است که وقتی در حال گذر از مشکلات هستید، نیمه دیگر خود را بیرون نگذارید. تلاش برای رویارویی با مشکلات به تنهایی می‌تواند شریک زندگی‌تان را از شما دور کند و باعث ایجاد مشکلاتی در روابط شما شود.

در واقع در ازدواج شما باید فردیت خود را از دست بدهید.مهم است که برای خود و چیزهایی که از آن لذت می‌برید و شریک زندگی تان را درگیر نمی‌کند، وقت بگذارید.

برای داشتن یک ازدواج شاد و موفق یک تیم باشید

۸. به یکدیگر احترام بگذارید:

یکی از بزرگ‌ترین قوانین یک ازدواج شاد و موفق، احترام است. حتی زمانی که در حال دعوا هستید، باید احترام یکدیگر را حفظ کنید تا همه چیز درست شود. مهم است که هنگام اختلاف نظر، آرامش خود را حفظ کنید. عصبانی شدن اشکالی ندارد، اما هرگز به نام بردن یا اظهار نظرهای کینه توزانه متوسل نشوید.


۹. اشتباهات گذشته را مطرح نکنید:

این به ارتباط خوب و بخشش برمی‌گردد. اگر در گذشته مشکلی را با شریک زندگی خود مطرح کرده‌ و حل کرده‌اید، دیگر نیازی به بیان آن نیست و باید اجازه دهید در گذشته بماند. شما نمی‌توانید آن مشکل را دوباره مطرح کنید تا به عنوان مهمات در دعواهای دیگر از آن استفاده کنید. این فقط باعث ایجاد خشم می‌شود.

۱۰. اشکالی ندارد که عصبانی به رختخواب بروید:

این یکی ممکن است برخلاف آنچه قبلاً میلیون‌ها بار شنیده‌اید به نظر برسد، اما یکی از ترفندهای مهم برای داشتن یک رابطه سالم است. این مفهوم که تعارضات باید قبل از خواب حل شود، همیشه عملی نیست. پا فشاری برای حل و فصل مشکل زمانی که یکی از شما یا هر دوی شما آماده نیستید می‌تواند موضوع را تشدید کند. اولویت دادن به ارتباطات باز و سازنده مهم‌تر از پایبندی به یک چارچوب زمانی خاص برای حل و فصل اختلافات است.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطالب ۱۹ راز کلیدی برای یک ازدواج موفق و ۱۰ راه برای دستیابی به یک ازدواج موفق را مطالعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب