مشاهده ابلاغیه در ثنا

نحوه‌ی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

سامانه ثنا سامانه‌ای جهت انجام کارهای قضایی می‌باشد و شما را قادر می‌ساز تا تمامی امور قضایی مانند مشاهده ابلاغیه را به صورت آنلاین انجام دهید.

سامانه ثنا سامانه‌ای جهت انجام کارهای قضایی می‌باشد. این سامانه توسط قوه‌ی قضاییه طراحی و راه‌اندازی شده است. هدف اصلی این سامانه سهولت هر چه بیشتر در پیگیری انواع ابلاغیه‌های قضایی و دادخواست‌ها می‌باشد. همانطور که می‌دانید در گذشته برای اطلاع رسانی‌های لازم از ابلاغیه‌های کاغذی استفاده می‌شد که این نوع ابلاغیه به طبع مشکلاتی مانند تغییر نشانی فرد خوانده شده، عدم حضور و… را به همراه داشت. امروزه با راه‌اندازی سامانه‌ی ثنا تمامی این مشکلات رفع، و دسترسی افراد به ابلاغیه‌ها بسیار آسان می‌باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه‌ی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا آشنا شوید.


ابلاغیه الکترونیکی چیست؟

ابلاغیه همان پیام یا اطلاع‌رسانی است که توسط قوه‌ی قضاییه برای در جریان قرارگیری افراد از شکایات خود برای یک یا چند نفر ارسال می‌گردد. در واقع ابلاغیه بیشتر برای در جریان بودن فرد از روال کامل پرونده است. ابلاغیه الکترونیکی نیز به ابلاغیه‌ای گفته می‌شود که از طریق اینترنت و همچنین سامانه ثنا بصورت آنلاین جهت اطلاع‌رسانی به افراد ارسال می‌گردد. پس نتیجه می‌گیریم که ابلاغیه الکترونیکی همان ابلاغیه‌ی کاغذی است اما از طریق اینترنت و بصورت آنلاین در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

نحوه‌ی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا:

لازم به ذکر است که هر فردی جهت مشاهده ابلاغیه‌های خود می‌بایست ابتدا در سامانه ثنا ثبت‌نام کند. افراد بعد از انجام ثبت‌نام و دریافت کد شخصی ثنا قادر به ورود به سامانه ثنا و دریافت و مشاهده ابلاغیه‌های خود خواهند بود. بعد از دعوی قضایی و شکایت یک فرد قوه‌ی قضاییه می‌بایست متشاکی را از چنین شکایتی با خبر کند تا فرد متشاکی فرصت دفاع از خود را پیدا کند.

اطلاع‌رسانی‌های لازم برای این امر توسط ارسال ابلاغیه انجام می‌شود. در صورتی که فرد دارای کد شخصی در سامانه ثنا نباشد امکان دریافت ابلاغیه‌ را نیز ندارد. با ما همراه باشید تا از روند ثبت‌نام در سامانه ثنا آگاه شوید.

نحوه‌ثبت‌نام در سامانه ثنا:

همانطور که در بالا بیان شد برای استفاده از امکانات سامانه ثنا و دریافت ابلاغیه‌ها نیاز به ثبت‌نام در سامانه ثنا است. ثبت‌نام در این سامانه شامل دو مرحله می‌باشد.

  • ثبت‌نام اولیه
  • ثبت‌نام نهایی و دریافت کد شخصی

ثبت اطلاعات در سامانه و انجام ثبت‌نام اولیه نیازمند مدارک هویتی می‌باشد. برای اطلاع کامل از مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام می‌توانید به مطلب مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در سامانه ثنا مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است که تمامی افراد برای انجام ثبت‌نام می‌توانند هم بصورت حضوری از طریق مراجعه به دفاتر قضایی و هم بصورت آنلاین بسته به ترجیح خود ثبت‌نام در سامانه ثنا را انجام دهند. پس از انجام ثبت‌نام و تکمیل تمامی مراحل کدی از طرف عدل ایران برای شما ارسال خواهد شد. شما از طریق این کد قادر به ورود به حساب کاربری و مشاهده تمامی ابلاغیه‌ها خواهید شد.

برای این منظور لازم است آدرس adliran.ir را در مرورگر خود جستجو کنید. با وارد کردن نام کاربری و رمز شخصی وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا:

برای ورود به سایت نیاز است در مرحله اول فرد آدرس eblagh.adliran.ir را در مرورگر خود جستجود کند. بعد از جستجو و کلیک بر روی اولین نتیجه گوگل وارد صفحه‌ای مانند تصوریر زیر خواهید شد که می‌بایست کد ملی و رمز شخصی خود را در فیلدهای مربطه وارد کنید و بر روی مرحله بعد کلیک فرمایید.

ورود به سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه در ثنا

 

در این مرحله یک رمز موقت به شماره موبایل ثبتی در هنگام ثبت‌نام ارسال می‌گردد که باید آن را در کادر مربوط به خود وارد کنید و بر روی دکمه ورود به سامانه کلیک کنید.

ورود به سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه در ثنا

در این مرحله شما وارد حساب کاربری خود خواهید شد و به صفحه‌ای مانند صفحه‌ی زیر هدایت می‌شوید.

ورود به حساب کاربری ثنا

 

نحوه‌ی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا:

برای مشاهده ابلاغیه فرد باید بر روی یکی از دو گزینه‌‌ی اول یعنی ابلاغیه‌های جدید یا ابلاغیه‌های مشاهده شده کلیک کند و ابلاغیه مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به گزینه‌های موجود در پایین صفحه شما قادر به دریافت نسخه چاپی ابلاغیه، مشاهده نسخه چاپی ابلاغیه، برسی نتیجه و گزارش خطا خواهید بود.

نحوه‌ی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 


در نظر داشته باشید که شما حتی می‌توانید از طریق گزینه دریافت با رمز، ابلاغیه خود را با استفاده از رمز پرونده و از طریق گزینه دریافت با شماره، ابلاغیه خود را از طریق رمز پرونده دریافت و چاپ نمایید.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز بیان شد ورود به سامانه ثنا بدون رمز شخصی امکان‌پذیر نمی‌باشد پس در حفظ و نگهداری رمز خود کوشا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب