کلاهبرداری از طریق کارت بانکی

روش‌های کلاهبرداری از طریق کارت بانکی

امروزه یکی از رایج‌ترین روش‌های سرقت، کلاهبردی از طریق کارت بانکی است. با ما همراه باشید تا با انواع روش‌های آن آشنا شوید.

امروزه با کم شدن پول نقد و الکترونیکی شدن اکثریت پرداخت‌ها، کارت به کارت و استفاده از کارت بانکی جهت انجام امور پرداختی بسیار محبوب و زیاد شده است. همین امر باعث شده تا روش‌های کلاهبرداری از طریق کارت بانکی نیز افزایش یابد. روش‌های مختلفی جهت سوء استفاده از کارت بانکی وجود دارد که تمامی افراد می‌بایست جهت جلوگیری از دزدی و خطرات احتمالی، با این روش‌ها آشنا شوند. با انجام کارها بصورت آنلاین روش‌های زیادی برای کلاهبرداری و دزدی به وجود آمده است. کلاهبرداری از طریق کارت بانکی موضوعی است که امروزه  همه از آن هراسان هستند و دلهره دارند که برایشان پیش آید. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع روش‌های کلاهبرداری با استفاده از کارت بانکی آشنا شوید.


روش‌های کلاهبرداری از طریق کارت بانکی:

امروزه افراد سودجوی زیادی وجود دارند که منتظر یک لحظه غفلت از سوی شما هستند تا بتوانند تمامی اطلاعات بانکی شما جعل و مورد سوء استفاده قرار دهند. از این رو شما باید با تمامی روش‌های کلاهبرداری با استفاده از کارت بانکی آشنا باشید تا در تله‌ی این افراد قرار نگیرید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

سوء استفاده در زمان ازدحام:

برخی از افراد هستند که در زمان شلوغی و ازدحام بسیار کلافه می‌شوند. افراد سودجو از این کلافگی استفاده می‌کنند و به اسم کمک اطلاعات کارت شما را سرقت کرده و از آن سوء استفاده می‌کنند. بسیار مهم است هنگام شلوغی بر خود مسلط باشید و اجازه سوء استفاده به این گونه افراد را ندهید. به هیچ عنوان کارت و همچنین رمز کارت خود را برای انجام کارها به افراد ناشناس نسپارید تا از این نوع کلاهبرداری در امان باشید.

 

رسیدهای چاپی ATM یکی از راه‌های کلاهبرداری از طریق کارت بانکی:

اکثریت افراد هنگامی که با استفاده از ATM کار خود را به اتمام می‌رسانند رسید چاپی خود را در همان مکان رها می‌کنند یا در خیابان می‌اندازند. این قبوض و رسیدها حاوی برخی از اطلاعات کارت شما می‌باشند و این کار باعث می‌شود تا برخی از افراد به اطلاعات کارتی شما دسترسی کامل داشته باشند.

رسیدهای چاپی ATM یکی از راه‌های کلاهبرداری از طریق کارت بانکی

استفاده از سایت‌های جعلی:

به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی و همچنین حساب خود را در سایت‌‌هایی که نمی‌شناسید وارد نکنید. برخی افراد سایتی مشابه به سایت‌های معتبر و با همان شکل ظاهر و آدرس و فقط با کمی تغییر جزئی طراحی می‌کنند و با این روش شما را فریب می‌دهند. برای جلوگیری از این مشکل اطلاعات و آدرس سایت را به دقت بررسی کنید.

سوء استفاده به بهانه کمک:

برخی از افراد هستند که به بهانه کمک، از افراد میان‌سال و پیر اطلاعات کارت آن‌ها را می‌گیریند و حساب بانکی فرد را خالی و مورد سوء استفاده قرار می‌دهند.

کلاهبرداری توسط کارتخوان یکی از راه‌های کلاهبرداری از طریق کارت بانکی:

به هیچ عنوان کارت خود را در اختیار افراد جهت کارت کشیدن قرار ندهید. در عوض از فروشنده درخواست کنید که اجازه دهد خودتان کار بکشید یا حداقل رمز را وارد کنید.

کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی:

امروزه کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی کارت نیز ممکن است. سعی کنید به هیچ عنوان کارت بانکی خود را به افراد ناشناس ندهید. زیرا افراد سودجو و کلاهبردار حتی بدون رمز نیز قادر به دریافت اطلاعات و دزدی از حساب بانکی شما خواهند بود.

تعویض کارت:

برخی از افراد به بهانه‌ی کمک به میانسالان در صف‌های ATM، کارت بانکی آن‌ها را دریافت می‌کنند و بلا فاصله کارت را با کارت دیگری عوض می‌کنند. بعد از ورود کارت به دستگاه نیز چندین بار رمز کارت را اشتباه وارد می‌کنند و آن را تحویل صاحب کارت می‌دهند. در اینصورت هم کارت و هم رمز فرد را دریافت کرده‌اند و به راحتی از آن برداشت می‌کنند.

دستکاری کارتخوان یکی از راه‌های کلاهبرداری از طریق کارت بانکی

دستکاری کارتخوان یکی از راه‌های کلاهبرداری از طریق کارت بانکی:

برخی از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها با دستکاری کارتخوان‌های خود از مشتری سوء استفاده می‌کنند. به این صورت که زمانی که مشتری کارت می‌کشد اطلاعات مهم حساب جهت انتقال وجه به کارتی دیگر در کارتخوان ذخیره می‌شود.


کلاهبرداری به بهانه‌ی برنده شدن در قرعه‌کشی:

یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری از طریق کارت بانکی از طریق تماس و نوید برنده شدن شما در قرعه‌کشی است. در این روش کلاهبردارهای با شما تماس می‌گیرند و از شما درخواست اسال اطلاعات کارتتان را می‌کند. در موقعی این کا با پیامک نیز انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب