کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر

کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و جایگزینی کارت بانکی به جای پول نقد، روش‌های کلاهبرداری بسیار افزایش یافته است برای همین ما تصمیم گرفتیم شما را با روش کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر آشنا کنیم.

با روی کار آمدن کارت‌های بانکی و استفاده کم‌تر از پول نقد روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری نیز یافت می‌شود. به طور کلی ما دو روش کلاهبرداری داریم، کلاهبرداری سنتی و کلاهبرداری مدرن. امروزه روش‌های زیادی جهت کلاهبرداری وجود دارد که جدیدترین آن‌ها کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر می‌باشد. تا به امروز افراد زیادی قربانی این نوع کلاهبرداری شده‌اند و دارایی خود را از طریق همین روش از دست داده‌اند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با این روش کلاهبرداری و راه‌های مقابله با آن در ادامه مطب همراه ما باشید.


اسکیمر چیست؟

همانطور که می‌دانید امروزه تمامی افراد برای برداشت از حساب خود یا خرید از فروشگاه یا مراکز دیگر ناگزیر به استفاده از کارت‌های بانکی خود هستند. در این میان افراد سودجویی وجود دارند که با ابداع روش‌های جدید اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. یکی از روش‌های کلاهبرداری که امروزه خیلی از آن استفاده می‌شود اسکیمینگ است.

اسکیمینگ یک روش کلاهبرداری است که بیشتر توسط افرادی که با علم کامپیوتر آشنایی دارند استفاده می‌شود. در این روش کلاهبرداری سارقین با دستیابی و کپی برداری، به اطلاعات کارت بانکی افراد قربانی دست پیدا کرده و از موجودی کارت آن‌ها برداشت می‌کنند. اسکیمینگ به دو روش قابل انجام است که در زیر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

درواقع اسکیمر یک قطعه سخت افزاری است که با قرار گرقتن در قسمتی از کارت‌خوان و دستگاه خودپرداز اطلاعات کارت را کپی و در اختیار سارقین قرار می‌دهد.

اسکیمر چیست؟

روش اول:

در این روش سارقین با تعبیه یک کلاهک دیجیتالی در ورودی کارت و یک صفحه کلید جعلی بر روی صفحه کلیک دستگاه‌های ATM به اطلاعات کارت و رمز آن دست یافته و با کپی تمامی این اطلاعات بر روی کارت بانکی خام از حساب شما برداشت می‌کنند. همانطور که مشاهده می‌کنید این روش کلاهبرداری کاملا بی‌عیب و نقص است و متوجه شدن آن خیلی دشوار است. سعی کنید برای انجام امور خود از دستگاه‌های ATM معتبر استفاده کنید. زیرا تمامی خودپردازهای معتبر به آنتی اسکیمر متصل هستند.

روش دوم:

در این روش زمانی که شما خریدی انجام می‌دهید سارقین برای انجام فرآیند پرداخت، کارت را به دور از چشم شما و پنهانی بر روی دستگاه اسکیمر می‌کشد و زمانی که شما رمز را به آن‌ها می‌گویید تمامی اطلاعات کارت بانکی و رمز شما در اختیار او قرار می‌گیرد. این اطلاعات در زمان کوتاهی بر یک کارت بانکی خام قرار می‌گیرد. به این صورت کارت شما جعل و پول شما قابل برداشت از سوی سودجویان و کلاهبرداران است.

راه‌های مقابله با کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر:

بهتر است با راه‌های مقابله با کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر آشنا شوید تا در دام سارقین قرار نگیرید. این راه‌ها عبارتند از:

  • یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود شما در مقابل این نوع کلاهبرداری در امان باشید این است که هیچ‌گاه رمز کارت خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید. هنگامی که به خرید می‌رود از فروشنده درخواست کنید که خودتان رمز کارت را وارد کنید.
  • قبل از استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اطراف دستگاه را چک کنید و از عدم نصب دوربین در اطراف آن اطمینان حاصل کنید.
  • قبل از استفاده از دستگاه خودپرداز اطراف صفحه کلید آن را چک کنید و از دعم صفحه کلید جعلی بر روی صفحه کلید اصلی اطمینان حاصل کنید.

راه‌های مقابله با کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر

پیشنهاد می‌کنیم برای در امان بودن از این نوع کلاهبرداری و روش‌های دیگر هر چند وقت یک بار رمز کارت خود را تغییر دهید تا در دام کلاهبرداران و سارقین قرار نگیرید.


نحوه شکایت از کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر:

زمانی که شما متوجه برداشت غیرقانونی از حساب خود شدید لازم است که به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و با ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه شکایت خود را ثبت کنید. نکته‌ای که قبل از مراجعه به دفاتر قضایی باید مد نظر داشته باشید این است که حتما می‌بایست قبل از شکایت، در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده باشید و دارای رمز شخصی ثنا باشید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به ثبت‌نام در سامانه ثنا مطلب مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در سامانه ثنا را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب