مراحل دریافت کارت سوخت

مراحل دریافت کارت سوخت

کارت سوخت جزء یکی از مهم‌ترین الزامات برای هر خودرو است که در این مطلب انواع روش‌هایی که شما را قادر به دریافت کارت سوخت می‌کنند آورده شده است.

کارت سوخت جزء یکی از مهم‌ترین الزاماتی است که هر خودرو باید داشته باشد. در صورت نبود کارت بنزین صاحب خودرو برای سفر یا حتی رفت و آمدهای روزانه خود باید هزینه سنگینی را متحمل شود. از آنجایی که بنزین سهمیه‌بندی شده است هر خودرویی بصورت ماهانه ۶۰ لیتر بنزین که به عبارتی بهای آن لیتری ۱۵۰۰ محاسبه می‌شود دریافت می‌کند. بعد از اتمام سهمیه بنزین صاحبان خودرو برای رفع نیاز خود باید از بنزین آزاد با بهای لیتری ۳۰۰۰ تومان استفاده کنند.

بهتر است بدانید طرح سهمیه‌بندی سوخت خودرو بیشتر برای جلوگیری از آلودگی هوا و کم کردن خودروهای تک سرنشین است. ما قصد داریم در این مطلب مراحل دریافت کارت بنزین را مورد بررسی قرار دهیم.

مراحل دریافت کارت سوخت:

برای دریافت کارت بنزین لازم است که ابتدا ثبت‌نام کنید. شما عزیزان برای ثبت‌نام کارت بنزین از سه روش می‌توانید اقدام کنید که در ادامه به بررسی این سه روش می‌پردازیم.

  • ثبت‌نام از طریق سایت خدمات دولت
  • ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایل دولت همراه
  • ثبت‌نام از طریق کدهای دستوری موبایل


ثبت‌نام از طریق سایت خدمات دولت:

ثبت‌نام از طریق این روش کار آسانی است. برای این امر فقط کافیست به سایت مورد نظر مراجعه کنید و با انتخاب خدمات مربوط به خود فرم مورد نظر را پر کرده و درخواست خود را ارسال کنید.

مراحل دریافت کارت سوخت

ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایل دولت همراه:

ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایل دولت همراه کاری به مراتب آسان‌تر و راحت‌تر از روش اول است. برای این منظور فقط کافیست این برنامه را از طریق یکی از برنامه‌های ایرانی مانند بازار، مایکت و… دانلود و نصب کنید. بعد از نصب می‌توانید از طریق بخش کارت سوخت اطلاعات فرم مربوطه را پر کنید و برای دریافت کارت بنزین خود اقدام کنید.

ثبت‌نام از طریق کدهای دستوری موبایل:

در صورتی که شما مالک خودرو باشید و سیم کارت نیز به نام خودتان باشد می‌توانید از این روش برای ثبت‌نام استفاده کنید. در این روش شما قادر خواهید بود که فقط با شمارگیری #۴* درخواست خود را ثبت کنید.


شرایط ثبت‌نام کارت سوخت:

ثبت‌نام کارت سوخت نیز همانند تمام ثبت‌نام‌های دیگر دارای شرایطی است که هنگام ثبت‌نام حتما باید رعایت شوند تا به مشکل برنخورید و کارتان خیلی ساده و بدون دردسر انجام شود. این نکات و شرایط عبارتند از:

  • استفاده از کدملی مالک خودرو جهت ثبت‌نام
  • استفاده از شماره موبایل مالک خودرو هنگام ثبت‌نام
  • زمان پاسخگویی به سئوالات محدود است و کار خود را با سرعت هر چه بیشتر انجام دهید.

لازم به ذکر است که اگر به هردلیلی درخواست صدور کارت سوخت جدید دارید می‌توانید به صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ نیز مراجعه کنید و درخواست کارت المثنی دهید. در نظر داشته باشید که در این صورت تمام سهمیه بنزین شما حذف خواهد شد و از تاریخ جدید سهمیه برای شما محابه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب