آیا قهوه و لیمو به کاهش وزن کمک می‌کند؟

آیا قهوه و لیمو به کاهش وزن کمک می‌کند؟

قهوه و لیمو از جمله مواد غذایی هستند که برای سلامت بدن مفید هستند و در رژیم غذایی و سبک زندگی مردم مورد استفاده اغلب مردم است. تاثیر این مواد غذایی بر کاهش وزن را بررسی می‌کنیم.

اغلب افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، از منابع مختلف و متفاوتی روش‌های زیادی را برای این هدف خود پیدا کرده‌اند و کم و بیش به آنها عمل می‌کنند و یا آنها را تجربه‌های قبلی خود برای کاهش وزن مفید تشخیص نمی‌دهند و بی‌خیال می‌شوند. در این مطلب از مجله اینترنتی روزساز، نظرات کارشناسان و متخصصان تغذیه از یک پانل خارجی را جمع‌آوری کرده‌ایم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر افرادی که دنبال کاهش وزن هستند اعتقاد دارند که خوردن لیمو و قهوه باعث کاهش وزن در آنها می‌شود. این مورد به عنوان یک سوال در این پانل از متخصصان امر پرسیده شده است که آنها در این خصوص پاسخ‌های خود را داده‌اند.

اگر به مطالب با موضوع کاهش وزن علاقه‌مند هستید ما در مجله اینترنتی روزساز، مطالب مرتبط با برچسب کاهش وزن را برای شما آرشیو کرده‌ایم.


لیمو (Citrus limon) گونه‌ای از درختان کوچک همیشه سبز از خانواده گیاهان گلدار Rutaceae، بومی آسیا، عمدتاً شمال شرق هند (آسام)، شمال میانمار یا چین است. میوه زرد بیضی شکل این درخت برای مصارف آشپزی و غیرآشپزی در سراسر جهان استفاده می‌شود. لیمو منبع خوبی از ویتامین C و فیتونوترینت‌ها است. اینها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند. ویتامین C موجود در لیمو در بهبود کیفیت پوست نیز موثر است و به کاهش چین و چروک و خشکی پوست ناشی از افزایش سن کمک می کند.

بسیاری از مردم از ترکیب قهوه و لیمو در رژیم غذایی خود برای تناسب اندام استفاده می‌کنند.
لیمو و قهوه در کنار هم

نظر کارشناسی اول مربوط به برندا آ گیل، لیسانس تغذیه با ۱ سال سابقه در این موضوع از کشور آرژانتین است. او می‌گوید: نه اینطور نیست. لیمو یا قهوه خاصیت چربی‌سوزی خاصی ندارند. قهوه مانند لیمو در آب برای کاهش اشتها مفید است، زیرا آب باعث می‌شود احساس گرسنگی کمتری داشته باشید. قهوه همچنین با مصرف کافئین متابولیسم شما را بالا می‌برد.

نظر کارشناسی دیگر از لیویا دیکسون چن، دکتری تغذیه با ۱۱ سال سابقه از کشور قهوه یعنی برزیل است. او اعتقاد دارد که قهوه دارای کافئین به عنوان ماده اصلی آن است، یک ماده ترموژنیک که به چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند.


خواص لیمو

لیمو همچنین دارای موادی است که باعث کم کردن وزن می‌شود. اما اینکه بگوییم ارتباط بین این دو این است که وزن شما را حتماً کم خواهید کرد یک افسانه است. به یاد داشته باشید که برای کاهش وزن به میزان زیاد عوامل بسیاری دخالت دارند.

Deidre Huysamen کارشناس و متخصص تغذیه از کشور آفریقای جنوبی با ۷ سال تجربه در زمینه خدمات رژیم غذایی و تغذیه بالینی می‌باشد. او درباره سوال این مطلب که آیا قهوه و لیمو به کاهش وزن کمک می‌کند می‌گوید: نه. شواهدی وجود ندارد که نشان دهد لیمو و قهوه هر دو به صورت جداگانه یا ترکیبی به کاهش وزن کمک می‌کنند. گاهی اوقات اعتقاد اغلب مردم بر این است که آنها این کار را انجام می دهند، اما تغییر در سبک زندگی و مصرف مواد غذایی است که منجر به کاهش وزن می‌شود.

خواص و فواید آب لیمو بر سلامتی انسان بسیار زیاد است؛ در این رابطه می‌توانید مطلب ۱۴ دلیل برای نوشیدن آب لیمو را برای کسب آگاهی لازم در خصوص خواص لیمو و تاثیر آن در صورت ترکیب با آب را مطالعه بفرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب