لیست بهترین فیلم‌های ترکی

لیست بهترین فیلم‌های ترکی

فیلم‌ها ترکی به دلیل داستان جالب، و جذابیت فرهنگی در چندین کشور جهان محبوب هستند. در این مطلب چند فیلم ترکیه‌ای عالی برای علاقه‌مندان معرفی شده است.

فیلم‌ها و سریال‌های ترکی به دلیل داستان جالب، مهارت بازیگری قوی و جذابیت فرهنگی در چندین کشور جهان محبوب هستند. اگر فقط در مورد برنامه‌های تلویزیونی صحبت کنیم، این سریال‌ها باعث رشد صادرات ترکیه شده‌اند. به گفته رئیس اتاق بازرگانی استانبول، شکیب آوداگیچ، ترکیه در سال جاری تا ۶۰۰ میلیون دلار از صادرات سریال درآمد داشته است.علاوه بر این، کشورهای مختلف جهان در حال پخش ۱۰۰ سریال ترکی هستند. اگرچه سریال‌های ترکی شهرت بیشتری دارند اما نمی‌توان از بیننده فیلم‌های ترکی چشم پوشی کرد. آن‌ها همچنین مورد توجه طرفداران بین‌المللی فیلم قرار گرفته‌اند. در این مطلب از مجله روزساز لیستی از بهترین فیلم‌های ترکی را برایتان آورده‌ایم


فیلم‌های ترکیه‌ای که در بین مردم محبوب هستند عبارت‌اند از:

برگن(Bergen):

ژانر: بیوگرافی، درام، انگیزشی، توانمندسازی زنان

بازیگران: فرح زینب عبدالله، اردال بشیکچی اوغلو، احمد کایاکسن و تیلبه ساران

برگن یک فیلم جدید ترکیه‌ای است که به دلیل موفقیتش پرفروش‌ترین فیلم محسوب می‌شود. این فیلم اساساً بیوگرافی یک خواننده زن ترک به نام “برگن” است که برای توانمندسازی زنان مبارزه می‌کند و صدای خود را علیه خشونت در این کشور بلند می‌کند. فرح زینب عبدالله در این فیلم نقش برگن را عالی بازی کرد. علاوه بر این، این فیلم نه تنها در باکس آفیس ترکیه بسیار خوب ظاهر شد، بلکه در کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان سعودی، امارات، قطر و عمان نیز مورد استقبال قرار گرفت.

یک فیلم ترکی به نام برگن که در سراسر جهان کلی طرفدارد دارد
یکی از بهترین فیلم‌های ترکیه

 

معجزه در سلول شماره ۷:

ژانر: درام، احساسی

بازیگران: آراس بولوت اینملی، دنیز بایسال، سلیل تویون اویسال و نیسا سوفیا آکسونگور

قهرمان این داستان، ممو دارای معلولیت ذهنی است و با مادربزرگ و دخترش در یک روستا زندگی می‌کنند. روزی متهم به قتل دختر فرمانده می‌شود در حالی‌که بی‌گناه است. همین امر باعث زندانی شدن او می‌شود پس از مدتی همسلولی‌های او متوجه بی‌گناهی او می‌شوند و برای نجات او تلاش می‌کنند.

معجزه در سلول شماره 7 یکی از فیلم‌های ترکی که دارای ژانر درام است و در سال 2019 ساخته شده است
معجزه در سلول شماره ۷ یکی از فیلم‌های ترکیه ای که با استقبال خوبی رو به رو شد.

آیلا دختر جنگ:

ژانر: جنگی، تاریخی، درام، احساسی

بازیگران: چتین تکیندور، اسماعیل هاچی اوغلو، کیم سئول و مورات ییلدیریم

آیلا یکی از فیلم‌های پرطرفدار ترکی است که حتی برای جوایز آکادمی ۹۰ به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شد. این فیلم حوادث غم انگیز جنگ را در سال ۱۹۵۰ و زمانی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد، بازمی گردد. در آن دوران ناامن، ترکیه با فرستادن یک تیپ کمک می کند. در این فیلم گروهبان سلیمان یکی از سوژه های تیپ ترکیه استدر ادامه این سکانس، گروهبان با دختر کوچکی روبرو می‌شود که قربانی جنگ شده است و نام او را «آیلا» می‌گذارد.

آیلا دختر جنگ یکی از فیلمهای پرطرفدار ترکی که ژانر آن درام و تاریخی است
آیلا دختر جنگ یکی از بهترین فیلم‌های ترکیه‌ای ساخته شده در سال ۲۰۱۷

کوهستان دو:

ژانر: اکشن، درام، هیجان انگیز، جنگی

بازیگران: Caglar Ertugrul، Ufuk Bayraktar، Ahu Türkpençe، Armagan Oguz و Achelya Özcan

این فیلم اکشن ترکی را حتما ببینید. دنباله‌ای بر “کوهستان” محصول سال ۲۰۱۲. داستان با ربوده شدن یک روزنامه نگار به نام جیدا توسط شبکه داعش آغاز می‌شود. برای نجات او، هفت نفر از اعضای یک جوخه نیروهای ویژه ترکیه به رهبری فرمانده ویسل بلافاصله بیرون می‌روند.

فیلم ترکیه‌ای کوهستان دو یکی از بهترین فیلم‌های کشور ترکیه با ژانر اکشن
فیلم ترکی کوهستان دو ساخته شده در سال ۲۰۱۲

Delibal:

ژانر: عاشقانه، درام

بازیگران: Çagatay Ulusoy, Mustafa Avkiran, Leyla Lydia Tugutlu and Hüseyin Avni Danyal

اگر می‌خواهید یک فیلم ترکی عاشقانه یا فیلم یکی از محبوب‌ترین بازیگران ترکی چاعاتای اولوسوی تماشا کنید، دلیبال باید اولویت شما باشد. این فیلم داستانی منحصر به فرد دارد که آمیخته با عشق و تراژدی است. باریش یک پسر باهوش وبااستعداد و ثروتمند است که عاشق دختری به نام فسون که در کافه کار می‌کند می‌شود. فسون برای آینده‌ی خود برنامه‌ریزی‌هایی دارد  و اولویت‌های او با باریش خیلی فرق می‌کنند. بعداً، این داستان عاشقانه به ازدواج می‌انجامد، اما یک راز وجود دارد که باریش هنوز فاش نکرده است.

دلیبال یک فیلم ترکیه‌ای، با ژانر درام و رمانتیک با کارگردانی کرم چاتای
فیلم دلیبال یکی از محبوب ترین فیلم‌های ترکی

زندگی کاغذی:

ژانر: درام، انگیزشی

بازیگران: Cagatay Ulusoy، Emir Ali Dogrul، Ersin Arici و Selen Öztürk

زندگی کاغذی یکی دیگر از فیلم‌های ترکی جذاب است که حتما باید تماشا کنید. مهمت کانون توجه است که یک انبار زباله جامد را اداره می‌کند. او با این کار برای کمک به نیازمندان محله فقیرنشین خود تلاش می‌کند.یک روز پسر کوچکی به نام علی را می‌بیند که از گونی ژنده بیرون می‌آید. او از دیدن پسر در این موقعیت شوکه می‌شود، و شغلی در انبار به او می‌دهد. آن وقت است که زندگی او شروع به پیچیده شدن می‌کند.

زندگی کاغذی یکی از بهترین فیلم‌های ترکیه‌ای ساخته شده در سال2021 با ژانر درام
زندگی کاغذی یکی از فیلم‌های ترکیه‌ای با ژانر درام


رویای پروانه:

ژانر: عاشقانه، داستانی تاریخی، درام

بازیگران: Kivanç Tatlitug, Mert Firat, Belçim Bilgin and Farah Zeynep Abdullah

رویای‌پروانه یکی دیگر از فیلم‌های خوب ترکیه‌ای است که بلافاصله پس از اکران با فروش بالایی روبرو شد. داستان بر زندگی دو شاعر ساکن در زونگولدک (۱۹۴۱) متمرکز است. روستا اونور و مظفر اسلو شاعران جاه طلبی هستند که عمرانی را در شهر انجام می‌دهند. در این مدت این شهر تحت تاثیر جنگ جهانی دوم بود. علاوه بر این، این دو شاعر مبتلا به سل درصدد رساندن پیام عشق با شعر هستند.

رویای پروانه یکی از فیلم‌های ترکیه‌ای است که با ژانر درام و تاریخی در سال2013 ساخته شده است.
رویای پروانه یکی از بهترین فیلم‌های ترکیه‌ای

 

بجای دوتامون:

ژانر: عاشقانه، درام

بازیگران: Serenay Sarikaya، Nejat Isler و Zerrin Tekindor

فیلم بجای دوتامون، عاشقان سرگرمی را قادر می‌سازد تا داستانی هیجان انگیز از عشق ممنوع را تماشا کنند. داستان این فیلم عاشقانه ترکی، بر اساس زندگی کسل‌کننده چیچک است که متعلق به یک شهر کوچک است. بدون شک، او زندگی خسته‌کننده‌ای دارد، برای همین شروع به دست انداختن استاد خود می‌کند و به مرور عاشق او شد.

بجای دوتامون یکی از فیلم‌های ترکی است که در سال2016 با ژانر مانتیک و درام ساخته شده است.
بجای دوتامون یکی از فیلم‌های محبوب کشور ترکیه

علاوه بر فیلم‌ها و سریال‌های ترکی، فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی نیز طرفداران زیادی دارند. حتما در اوقات‌فراغت خود ۱۸ فیلم برتر هالیوود در سال ۲۰۲۲ را تماشا کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب