صرفه جویی در انرژی

صرفه‌جویی در انرژی با ۸ راه ساده

اگر به راه‌ها و روش‌های ساده در مصرف انرژی وسایل الکترونیکی خود عمل کنید می‌توانید تا حدود زیادی مصرف انرژی در آنها را پایین نگه دارید و هزینه کمتری را بپردازید.

بحران انرژی در سراسر جهان وجود دارد. مردم در کشورهای مختلف با آن درگیر هستند و همه ما در ماه‌های اخیر متوجه آن شده‌ایم که قیمت‌های انرژی و برق بالا رو به افزایش است. اگر دوست ندارید که قیمت قبوض آب و برقتان سر به فلک نکشد، بهتر است تا حد امکان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و پول خود را پس‌انداز کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی روزساز، ما با فهرست کردن چند نکته مفید برای صرفه‌جویی انرژی به شما کمک می‌کنیم.

۸. دستگاه‌هایی که در حالت آماده به کار نیستند

بسیاری از وسایل برقی زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید به طور خودکار به حالت آماده به کار می‌روند. جالب است بدانید که این وسایل در همان حالت هم مقدار زیادی نیرو و در نتیجه پول مصرف می‌کند. با قطع برق از وسایلی که از آنها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید مقدار زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.


۷. از عایق‌کاری خوب اطمینان حاصل کنید

اگر در یک خانه نوساز که با اصول حفاظت از انرژی ایجاد شده است، زندگی نمی‌کنید، به احتمال زیاد محل زندگی شما نیاز به عایق‌کاری دارد. با پر کردن شکاف‌های درها، پنجره‌ها، کف و دودکش، از خروج هوای گرم خانه به بیرون مطمئن شوید. گرمای داخل خانه از طریق درزهای موجود در راه‌های ورودی و پنجره‌ها بیشتر اتلاف می‌شوند.

اگر نمی‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید یا مهارت انجام آن را ندارید، می‌توانید با استفاده از سایت کارسپاری، یک متخصص را برای عایق کاری خانه خود استخدام کنید. این کار باعث صرفه‌جویی زیادی در انرژی و به طبع آن پول شما در درازمدت می‌شود!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عایق کاری ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب مزایای عایق کاری برای اماکن را مطالعه کنید. در این مطلب ما به صورت جامع و کامل به بررسی مزایای این روش پرکاربرد برای اماکن مختلف پرداخته‌ایم.

با رعایت برخی از اصول ساده می‌توانیم در مصرف انرژی خود صرفه‌جویی کنیم و جلوی هزینه زیاد آن را بگیریم.
ماشین لباسشویی در حال کار و در حال مصرف انرژی

۶. مراقب مصرف ماشین لباسشویی باشید

با شستن لباس‌ها با دمای سی درجه به جای دمای چهل درجه، می‌توانید مقدار زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. همچنین با شستن لباس‌های بیشتر که حجم ماشین لباسشویی شما تکمیل شود، بجای لباسشویی با ظرفیت کم و تعداد بیشتر، می‌توانید جلوی هدر دادن انرژی را بگیرید و انرژی کمتری را مصرف کنید.

۵. لامپ اضافی خاموش

بسیاری از افراد وقتی از اتاق بیرون می‌آیند، چراغ‌های اتاق را روشن می‌گذارند. تنها با روشن کردن چراغ‌های اتاقی که در آن هستید، مقدار زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنید. با تعویض لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های LED، خیلی بیشتر صرفه جویی می‌کنید.

۴. صرف زمان کمتر در حمام

همه ما می‌دانیم که یک دوش کوتاه نسبت به یک حمام آب گرم طولانی، کمتر آب مصرف می‌کند. بنابراین با به حداقل‌رسانی زمان حمام کردن می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. قطعاً می‌توانید عادت بد باز گذاشتن آب در تمام مدت حضور در حمام را کنار بگذارید و زمان حمام کردن خود را کوتاه کنید.


۳. موتورخانه یا دستگاه گرمایش خود را به درستی عایق‌بندی کنید

اگر می‌خواهید در هزینه صرفه‌جویی کنید نه تنها عایق‌کاری درها و پنجره‌ها مهم است، بلکه عایق‌کاری سیستم گرمایش مرکزی شما نیز نقش مهمی در مصرف انرژی ایفا می‌کند. با اطمینان از عایق بودن سیستم گرمایش مرکزی تا حد امکان، می‌توانید قبض گاز خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

۲. از کتری خود هم عاقلانه استفاده کنید

چیزی که احتمالاً اغلب به آن فکر نمی‌کنید این است که کتری شما نیز می‌تواند مقدار زیادی انرژی مصرف کند. در حالی که همه می‌دانیم انرژی بسیار گران است، بسیاری از مردم چای بیشتری می‌نوشند تا گرم بمانند. با این حال، اگر اجازه دهید کتری شما مقدار زیادی آب گرم کند، انرژی غیر ضروری را نیز مصرف می‌کند. این به نوبه خود هزینه اضافی برای شما خواهد داشت. بنابراین عاقلانه است که کتری را دقیقاً با مقدار آبی که قرار است بنوشید پر کنید.

۱. فقط ماشین ظرفشویی کامل را روشن کنید

ماشین ظرفشویی موهبتی است که در آشپزخانه وجود دارد. این باعث صرفه‌جویی در زمان ما می‌شود. با این حال، اگر ماشین ظرفشویی را در حالی که به طور کامل شارژ نشده است راه اندازی کنید، برق و آب زیادی از بین می‌‌رود. بنابراین، همیشه منتظر بمانید تا ظروف کافی برای شستشو داشته باشید. با همین کار ساده می‌توانید در دراز مدت پول زیادی را از صرفه‌جویی در مصرف انرژی پس‌انداز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب