11 راه سریع برای پس‌انداز پول ماهانه

۱۱ راه سریع برای پس‌انداز ماهانه پول

پس‌انداز ماهانه چیزی است که برای بسیاری از ما چالش برانگیز است، اما خبر خوب این است که چند تغییر کوچک می‌توانند به سرعت اثرات بزرگی برای شما داشته باشند.

اگر به دنبال تسویه بدهی‌هایتان، پس‌انداز ماهانه برای رفتن به تعطیلات رویایی هستید یا فقط کمی پول بیشتری برای بازی در هر ماه دارید، این نکات بودجه‌بندی درباره‌ی نحوه‌ی پس‌انداز ماهانه پول در هر ماه به شما کمک می‌کند تا هزینه‌هایتان را کنترل کنید و درآمدتان را به حداکثر برسانید.

(قبل از آشنایی با راه‌های سریع برای پس‌انداز پول، پیشنهاد می‌کنیم مطلب چگونه کسب درآمد کنیم؟ را مطالعه کنید.)

بودجه‌بندی یا پس‌انداز ماهانه چیست؟

بودجه‌بندی مهارتی است که همه ما باید در مقطعی آن را یاد بگیریم. بسیاری از ما وقتی از نظر مالی مستقل می‌شویم، این کار را با آزمون و خطا انجام می‌دهیم، اما اتخاذ رویکردی ساختارمندتر می‌تواند به تقویت مالی ماهانه و رسیدگی به بدهی‌ها کمک کند.

این حقیقت وجود ندارد که زندگی مدرن می‌تواند برای شما گران تمام شود، به خصوص برای کسانی که دوست دارند ظریف‌تر رفتار کنند، با دیگران معاشرت کنند، بیرون غذا بخورند یا برای تعطیلات به مکان‌های دور سفر کنند. با پس‌انداز ماهانه، می‌توانید کارهایی را که دوست دارید انجام دهید بدون نگرانی از این‌که بیش از توان خود خرج می‌کنید.

مردم اغلب فکر می‌کنند که پس‌انداز بیشتر در هر ماه یا اجرای بودجه‌بندی به معنای ایجاد تغییرات قابل توجه است. اما اغلب برعکس این موضوع درست است. ایجاد چند تغییر نسبتاً جزئی می‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی بر وضعیت مالی شما داشته باشد، رفاه شما را بهبود بخشد و طیف وسیعی از فرصت‌های جدید را برای شما باز کند.


در این‌جا نکات مهم برای کاهش هزینه‌هایتان، افزایش پس‌انداز ماهانه و بهترین استفاده از پولتان ارائه شده است.

چگونه پس انداز ماهانه خود را زیاد کنیم؟ شروع به کار

۱- پیگیری هزینه‌های ماهانه:

  • – اول از همه، وقتی نوبت به دانستن نحوه پس‌انداز پول می‌رسد، باید تصویر دقیقی از امور مالی خود داشته باشید. سپس، وقت آن است که یک صفحه گسترده تنظیم کنید و شروع به فهرست کردن همه هزینه‌های معمولی خود کنید.
  • – با صورت‌حساب‌های معمولی، پرداخت‌های اجاره یا وام مسکن شروع کنید و سپس بدهی‌ها و هزینه‌هایتان را برای غذا و سایر موارد ضروری اضافه کنید. این پول پایه‌ی شماست و مقداری است که باید هر ماه در حسابتان داشته باشید.

اگر می‌خواهید تصویر واضح‌تری از عادت‌های خرج‌کردن خود داشته باشید، می‌توانید مخارج خود را به دسته‌هایی مانند سفر، سرگرمی‌ها و مواردی که می‌خواهید داشته باشید، تقسیم کنید. یا می‌توانید همه‌ی آن را به یک حساب جداگانه انتقال دهید تا مطمئن شوید که بیش از حد خرج نمی‌کنید. در هر صورت، دانستن این‌که دقیقاً چه مقدار پول خرج می‌کنید در هر ماه، برای دیدن میزان پس‌انداز کردن برای شما بسیار مهم است.

۲- کوتاه کردن خرج برای پس‌انداز ماهانه بیشتر:

وقتی می‌توانید ببینید پولتان دقیقا کجا می‌رود، می‌توانید راه‌هایی برای کاهش هزینه‌هایتان پیدا کنید. باز هم گزینه‌های بالقوه زیادی در این‌جا وجود دارد، از جمله:

  • – لغو بدهی مستقیم استفاده نشده یا غیرضروری یا اشتراک‌هایی مانند عضویت در باشگاه‌های مختلف فروشگاهی، بسیاری از آن‌ها به طور خودکار بدون این‌که شما بدانید، تمدید می‌شوند.
  • – کاهش خریدهای خود در مورد کالاهای تجملاتی
  • – تصمیم به صرف غذا در بیرون از خانه یا یک بار در ماه بیرون از خانه غذا میل کنید.

این ترفندها و سایر تغییرات کوچک می‌تواند فوراً منجر به صرفه‌جویی در مقدار زیادی پول اضافی برای شما در هر ماه شود.

۳- شناسایی اهداف:

بعضی از افراد در مورد بهترین برنامه‌ها سعی نمی‌کنند همه‌ی آن را انجام دهند. در عوض، آن‌ها روی چند هدف واضح و قابل دستیابی تمرکز می‌کنند. توصیه می‌کنیم هر بار یک هدف کوتاه مدت و یک هدف بلند مدت داشته باشید.

هدف مالی کوتاه مدت شما ممکن است چیزی شبیه به:

  • – راه‌اندازی صندوق اضطراری (معمولاً به اندازه کافی برای پوشش همه هزینه‌های ضروری برای چند ماه طبقه‌بندی می‌شود.)
  • – تعطیلات
  • – چیزی که مربوط به یک سرگرمی مانند یک دوچرخه جدید یا کنسول بازی است.

برای اهداف بلندمدت، مردم عمدتا روی پس‌انداز برای خانه اول و دوران بازنشستگی خود تمرکز می‌کنند، اما مواردی مانند ایجاد صندوق برای تحصیل فرزندتان نیز واجد شرایط است.

۴- ایجاد تغییرات مداوم:

وقتی توپ به خوبی و واقعا در حال چرخش است، ممکن است از قبل شاهد موفقیت‌های اولیه باشید. اما وسوسه نشوید که این‌جا متوقف شوید. هر ماه راه‌های بیشتری وجود دارد که به شما کمک می‌کند پول خود را پس‌انداز کنید.

۵- قبض‌های خود را کاهش دهید:

بسیاری از ما دوست نداریم با قبوض سروکار داشته باشیم. به همین دلیل است که بسیاری از ما در نهایت بیشتر از آن‌چه نیاز داریم پرداخت می‌کنیم. خوشبختانه وب‌سایت‌های مقایسه قیمت، فرآیند مبادله تأمین‌کنندگان انرژی، بیمه یا وای‌فای را بسیار ساده‌تر از گذشته می‌کنند. احتمالاً پیشنهادهای مقدماتی برای مشتریان جدید پیدا خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد هر ماه مقداری پول نقد اضافی ذخیره کنید.

۶- از اعتبارات مالیاتی و کمک هزینه استفاده کنید:

ممکن است حق دریافت معافیت‌ها یا مزایای مالیاتی را داشته باشید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. معافیت‌های مالیاتی مبهم زیادی وجود دارد، از جمله کمک هزینه ازدواج، مراقبت از کودکان بدون مالیات، تخفیف اجاره خانه، وام مسکن و بسیاری موارد دیگر. ممکن است بتوانید صورت‌حساب مالیات بر درآمد سالانه خود را کاهش دهید و بخش خوبی از تغییر را برای خود ذخیره کنید.

با بررسی هزینه‌ها در هر ماه و صرفه جویی در خرج و مخارج می‌توان میزان پس‌انداز ماهانه را افزایش داد. برای پس‌انداز کردن همه چیز باید در نظر گرفته شود.
روش‌های بررسی هزینه‌ها و افزایش پس‌انداز ماهانه

۷- بدهی‌های خود را تجمیع کنید:

اگر چند گروه مختلف بدهی دارید، ترکیب همه آن‌ها ممکن است زندگی شما را آسان‌تر کند و به شما کمک کند بدهی کم‌تری بپردازید. دو راه اصلی برای انجام این کار وجود دارد. ابتدا، می‌توانید وام جدیدی بگیرید و از آن برای پرداخت بدهی‌های موجود خود استفاده کنید. اکنون فقط یک پرداخت و بهره برای نگرانی خواهید داشت.

۸- عادات خرید خود را تغییر دهید:

تغییرات کوچک زیادی وجود دارد که می‌توانید برای پس‌انداز در پول نقد انجام دهید، از جمله:

  • – برندهای خود برای خرید از سوپرمارکت را نادیده نگیرید.
  • – هنگام خرج کردن، از کارت‌های پاداش برای کسب درآمد استفاده کنید.
  • – کاوش در خرید کالاهای اساسی مانند برنج به صورت عمده.


۹- خودتان در خانه غذا بپزید:

این یک افزونه از نکات بالا است. شروع به تهیه بیشتر وعده‌های غذایی خود در خانه از ابتدا می‌تواند نه تنها تأثیر مثبتی بر سلامتی شما داشته باشد بلکه می‌تواند مخارج غذای ماهانه شما را با هزینه‌های زیادی کاهش دهد. در مورد غذا خوردن در بیرون از خانه هوشمند باشید.

داشتن بودجه و اهداف پس انداز به معنای پایان دادن به پذیرایی از خودتان با یک وعده غذایی خوب نیست. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در مورد آن کمی هوشیارتر باشید:

  • – اغلب ارزان‌تر است که مستقیماً از رستوران سفارش دهید تا از طریق برنامه یا سرویس تحویل
  • – سایت‌های زیادی وجود دارند که کوپن‌هایی از برخی از محبوب‌ترین رستوران‌ها را ارائه می‌دهند.
  • – برخی از رستوران‌های زنجیره‌ای کلوپ‌هایی را برگزار می‌کنند که می‌توانید در آن عضو شوید. اگر علاقه‌مند هستید.

۱۰- استفاده از ماشین خود را کاهش دهید:

راه اندازی و نگهداری خودروها گران است، بنابراین منطقی است که سعی کنید استفاده از ماشین خود را محدود کنید. شما می‌توانید از اتوبوس‌های شهری و دوچرخه استفاده کنید یا اگر محل کار شما نزدیک است، می‌توانید پیاده‌روی کنید.

فردی که در هر ماه هزینه‌های خود را بررسی می‌کند و حساب و کتاب درستی از درآمد خود دارد می‌تواند میزان پس‌انداز ماهانه خود را افزایش دهد.
روش‌های بررسی هزینه‌ها و افزایش پس‌انداز ماهانه

۱۱- کمی کارآمدتر شوید:

گرمایش و برق، هزینه‌های ضروری هستند، اما این بدان معنا نیست که باید با قبض‌های کلان سروکار داشته باشید. طیف وسیعی از راه‌ها وجود دارد که می‌توانید بازده انرژی خود را افزایش دهید و به طور بالقوه هزینه‌های خود را کاهش دهید:

  • – گرمایش را کم کنید و در ماه‌های سردتر یک لباس گرم داخل خانه بپوشید.
  • – روی مقداری عایق سرمایه گذاری کنید. در غیر این صورت تا یک سوم گرمای خانه شما می تواند از نقاط مختلف خانه هدر برود.
  • – یک کنتور هوشمند نصب کنید و شروع به نظارت بر مصرف انرژی خود کنید.
  • – برای مقابله با شکاف‌های اطراف پنجره‌ها، درها یا لوله‌کشی از نوارهای درزگیر مناسب استفاده کنید.

شما می‌توانید از هر روشی استفاده کنید تا میزان پس‌انداز خود را در هر ماه افزایش دهید. ما برای شما در دنیای اقتصاد و دسته‌بندی‌های مختلف آن مطالب فراوانی جمع‌آوری کرده‌ایم. با مطالعه‌ی این مطالب اطلاعات زیادی را از اقتصاد جهان و سایر موارد بدست خواهید آورد.

اگر دوست دارید راه‌ها و روش‌های بهتر و کارآمد دیگری را در خصوص پس‌انداز کردن بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب: ۷ راه خلاقانه برای پس‌انداز کردن پول را مطالعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب