سگی با قلاده قرمز
سگی با قلاده قرمز

اگر سگی با قلاده قرمز می‌بینید، معنی آن چیست؟

علائم کلیدی مثل علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارند که جهانی هستند و به منظور حفاظت و ایمنی ما تعریف شده‌اند. در این مطلب از مجله روزساز، با معنی علائم رنگی قلاده سگ‌ها آشنا می‌شویم.

مراقب سگ با کد رنگی قرمز باشید.

وقتی یک فلوف جالب و زیبا می‌بینید، سخت است که کمی گیج نشوید. آن‌ها با گوش‌های تیز و زل زده و زبان‌های آویزان بسیار بامزه هستند! با این حرکت آنها بدیهی است که نوازش گوش و مالش شکم می‌خواهند، درست است؟ صبر کنید! خیلی سریع تصمیم نگیرید.

اگرچه نوازش یک توله سگ جدید ممکن است راهی عالی برای تامین سهمیه روزانه هورمون اندورفین به نظر برسد، اما انجام این کار همیشه بهترین ایده نیست، به خصوص اگر او را با قلاده سگ قرمز یا باندانا می‌بینید. ما از چند متخصص حیوانات خانگی در مورد قلاده‌های قرمز سگ، پرسیدیم تا بدانیم وقتی سگی از این لوازم جانبی قرمز روشن استفاده می‌کند چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

قرمز سیگنالی است که نشان می‌دهد این حیوان خانگی تهاجمی است و به فضایی از سوی افراد و سایر حیوانات نیاز دارد. «اینها حیوانات خانگی هستند که به عابران ضربه می‌زنند یا گاز می‌گیرند، به سگ‌های دیگر حمله می‌کنند یا به سمت مردم حمله می‌کنند.
سگ با قلاده قرمز نشانه خطر است


وقتی سگ‌ها قلاده قرمز می‌پوشند به چه معناست؟

قرمز علامت جهانی “ایست” است. ما آن را در تابلوهای توقف و چراغ‌های توقف در سراسر جهان می‌بینیم. این یک رنگ برجسته برای آژیر پلیس و ماشین‌های آتش نشانی است، و ما حتی در مورد “پرچم‌‌های قرمز” از این رنگ استفاده می‌کنیم. رنگ قرمز دلیلی برای مکث و احتیاط به ما می‌دهد، و به همین دلیل است که برخی از توله‌ها قلاده سگ قرمز یا باندان می‌پوشند یا از بند قرمز استفاده می‌کنند.

قرمز سیگنالی است که نشان می‌دهد این حیوان خانگی تهاجمی است و به فضایی از سوی افراد و سایر حیوانات نیاز دارد. «اینها حیوانات خانگی هستند که به عابران ضربه می‌زنند یا گاز می‌گیرند، به سگ‌های دیگر حمله می‌کنند یا به سمت مردم حمله می‌کنند. این حیوانات خانگی ممکن است در خانه با صاحبشان کاملاً خوب باشند اما وقتی بیرون هستند بیش از حد از آنها محافظت می‌کنند.

در برخی موارد، قلاده‌های قرمز سگ ممکن است توسط سگ‌های خدماتی یا کاری که نباید آنها را نوازش کرد نیز پوشیده شود. معمولاً جلیقه‌ای می‌پوشند که روی آن «سگ خدمات» یا «حمایت عاطفی» است که اغلب با عبارتی مانند «نوازش نشو» همراه است.

گفته می‌شود، همه صاحبان سگ از این زبان رمزگذاری شده استفاده نمی‌کنند. در ایالات متحده، ما تمایل داریم آن را بیشتر در محیط های حرفه‌ای ببینیم. قلاده سگ قرمز معمولاً توسط انجمن ملی کار با بوی سگ (NACSW) استفاده می‌شود. بندانای قرمز به سادگی به دیگران هشدار می‌دهد که از سگ فاصله بگیرند، و این کار به سگ و فرد اجازه می‌دهد در ایمنی نسبی باهم مشارکت کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، همیشه بهترین تمرین این است که هنگام نزدیک شدن به سگ جدید احتیاط کنید و همیشه قبل از دراز کردن دست خود اجازه بگیرید. اگر صاحبش بگوید ترجیح می‌دهد شما سگش را نوازش نکنید، احتمالاً از شما، توله سگ و صاحبش محافظت می‌کند.

اگر سگی با قلاده قرمز را دیدید چه باید بکنید؟

در حالی که همه سگ‌های بالقوه خطرناک لوازم جانبی قرمز ندارند و هر اکسسوری قرمزی که استفاده می‌شود لزوماً به معنای خطر نیست – اگر سگی را با این رنگ می‌بینید، همیشه احتیاط کنید. توصیه نمی‌شود که سعی کنید بر این حیوانات «غلبه کنید». اگر سگ قرمز پوشیده است حتی از درخواست نوازش خودداری کنید. این می‌تواند به جلوگیری از تعامل ناراحت کننده بین شما و صاحب سگ کمک کند.

کسانی که سگ دارند باید اطلاعات کافی درمورد نگه‌داری آن‌ها داشته باشند تا بتوانند به خوبی از آن‌ها نگه‌داری کنند مانند دانستن اینکه اگر سگ شما زیاد می‌خوابد چه دلیلی دارد و یا اگر سگ شما استفراغ کرد چگونه لکه آن را از فرش خود پاک کنید. این دو مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا در نگه‌داری از سگ خود کوشا باشید.

رنگ‌های بیشتر برای دانستن

اگرچه در حال حاضر افسارهای رنگی در ایالات متحده رایج نیستند، برخی از صاحبان سگ از این سیستم استفاده می‌کنند. لوازم جانبی دارای کد رنگی نیز در خارج از کشور محبوبیت بیشتری دارند، بنابراین اگر در سفر هستید، خوب است از آنها آگاه باشید.


رنگ زرد
رنگ زرد معمولاً برای حیوانات خانگی که عصبی هستند و ممکن است غیرقابل پیش‌بینی باشد، در نظر گرفته می‌شود. در حالی که این یک “ایست” تمام عیار نیست، اما قطعا “سرعت آهسته” است، درست مانند یک چراغ راهنمایی زرد! این حیوانات خانگی ممکن است ترس‌ها یا اضطراب‌هایی داشته باشند که به طور کامل برطرف نشده‌اند و در سناریوهای خاص راحت نیستند.

سبز
افسارهای سبز نشان می‌دهد که یک حیوان خانگی هم برای مردم و هم برای سگ‌های دیگر قابل دسترسی است. با این حال، هرگز نباید قبل از گرفتن اجازه از صاحب سگ، به سگ عجیبی نزدیک شوید، نوازش کنید، با آن صحبت کنید یا با او ارتباط برقرار کنید. این امن‌ترین و عملی‌ترین راه برای محافظت از مردم و سگ‌هایی است که دوستشان داریم.

نارنجی
رنگ نارنجی معمولاً به این معنی است که سگ به خوبی با سگ‌های دیگر ارتباط برقرار نمی‌کند. توله سگ خود را مهار کنید، از خیابان عبور کنید یا مکث کنید تا سگ دیگر با آرامش عبور کند.

آبی
جلیقه‌های آبی، باندان‌ها و افسارها معمولاً توسط سگ‌های سرویس، سگ‌های کار یا سگ‌های آموزشی استفاده می‌شوند. بسیاری از اوقات، این لوازم جانبی حتی می‌گویند “نوازش نکن”. به همان اندازه که سگ‌ها دوست‌داشتنی هستند، باید از تعاملات خودداری کنید و اجازه دهید توله سگ به کار خود بچسبد. هیچ کس دوست ندارد وقتی سر کار سخت است اذیت شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب