خواب خود را بهتر کنید. فقط با 6 کار آسان

خواب بهتر فقط با ۶ کار آسان

آیا شما هم دوست دارید در هنگام شب یک خواب آرام و خوب داشته باشید؟ برای افرادی که شب ها نمی‌توانند یک خواب آرام و راحت را تجربه کنند مشکلاتی از قبیل سردرد و کلافگی پیش می‌آید...

در این مطلب از مجله‌ی روزساز، ۶ کار کوچک که می‌توانید برای خواب بهتر و راحت‌تر در شب انجام دهید، آورده شده است. این موارد را رعایت کنید تا خواب بهتر و با کیفیت‌تری در طول شب داشته باشید.

در دوران کودکی، زود فرستادن به رختخواب بزرگ‌ترین تنبیهی پدر و مادرها برای بچه‌ها به نظر می‌رسید، اما امروزه ما بهتر می‌دانیم که یک خواب خوب شبانه تضمین می‌کند که در طول روز احساس بهتر و شادابی بیشتری داشته باشید. آیا شما هم شب‌ها خوب نمی‌خوابید؟ بنابراین می‌دانید که این امر چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. خوشبختانه، کارهای کوچک و ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید برای کمک به خواب بهتر و راحت‌تر در شب، آن‌ها را انجام دهید.

۱. سعی کنید در هنگام شب قهوه ننوشید.

نوشیدن یک فنجان قهوه بعد از شام می‌تواند بسیار خوب باشد، اما اگر در هنگام شب مشکل به خواب رفتن دارید، بهتر است از فنجان قهوه‌ای که در شب یا عصر میل می‌کنید، اجتناب کنید. همه ما می‌دانیم که کافئین موجود در قهوه می‌تواند ما را در شب بیدار نگه‌دارد یا باعث اختلال خواب ما در شب شود. حتی اگر همیشه توانسته‌اید کافئین که دریافت می‌کنید را به خوبی مدیریت کنید، کافئین باز هم می‌تواند باعث این شود که شما در هنگام شب نتوانید بخوابید. با افزایش سن، بدن شما در بازیابی کافئین با مشکل بیشتری مواجه می‌شود.


۲. یک فنجان چای بابونه بنوشید.

دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که آیا چای گیاهی واقعا راه حلی برای بی‌خوابی است یا خیر. برخی از دانشمندان ادعا می‌کنند که نوشیدن چای گیاهی باعث آرامش و خواب راحت‌تر می‌شود. در حالی که برخی دیگر هنوز قانع نشده‌اند و این امر را قبول ندارند. با این وجود، می‌توانید قبل از خواب یک فنجان دم کرده‌ی چای بابونه میل کنید تا خواب بهتری را در شب تجربه کنید. می‌دانید که دانشمندان چه می‌گویند: حتی اگر کمکی نکند، ضرری ندارد.

خواب خود را بهتر کنید. فقط با 6 کار آسان
تاثیر چای بابونه در خواب

۳. منیزیم بیشتری مصرف کنید.

چندین مطالعه ادعا می‌کنند که بین خواب ضعیف و دریافت ناکافی منیزیم ارتباط وجود دارد. خوردن غذاهای غنی از منیزیم می‌تواند به خواب بهتر در شب کمک کند. برخی از نمونه‌های مواد غذایی که دارای منیزیم هستند، عبارتند از: بادام، ماهی، مرغ، موز و سبزیجات برگ‌دار.

۴. گوشی خود را سه ساعت قبل از خواب کنار بگذارید.

اگر می‌خواهید تا ساعت یازده شب در سرزمین رویایی خواب باشید، بهتر است سه ساعت قبل از خواب مثلا ساعت هشت شب گوشی تلفن همراه خود را کنار بگذارید. این کار برای شما سخت است و شاید کمی افراطی به نظر می‌رسد. اما به کمی عادت کردن نیاز دارد. همچنین به گفته وب‌سایت سبک زندگی Her، انجام این کار تفاوت بزرگی در خوابیدن ایجاد می‌کند.

خواب خود را بهتر کنید. فقط با 6 کار آسان
روش‌های داشتن خواب خوب

۵. یک پلی لیست با موسیقی آرامش بخش ایجاد کنید.

برخی از افراد قبل از خواب در برنامه‌های مختلف اینستاگرام و واتساپ و تلگرام جستجو یا چت می‌کنند یا با بازی‌هایی که در گوشی موبایل خود دارند، سرگرم هستند. برخی هم قبل از خواب در گوشی موبایل خود در برنامه‌های مختلف در حال دیدن فیلم و سریال هستند.

شما می‌توانید به جای این کارها، قبل از خواب به موسیقی آرام‌بخش گوش دهید. در Spotify می‌توانید فهرستی از آهنگ‌های دلخواه خود را تهیه کنید. همچنین در گوشی موبایل خود در برنامه‌ی پخش‌کننده موسیقی، یک پلی لیست از آهنگ‌های آرام و مورد علاقه‌ی خود ایجاد کنید. به جای صحبت کردن با تلفن همراه قبل از رفتن به رختخواب، به موسیقی آرامش‌بخشی که انتخاب کرده‌اید گوش دهید تا خیلی راحت‌تر به خواب بروید.


۶. رختخواب مناسب خود را انتخاب کنید.

رختخواب یا تخت خواب تاثیر مهمی در کیفیت خواب شبانه‌ی شما دارد. برای این که در شب راحت‌تر به خواب بروید یک رختخواب خوب با پتو و یا ملافه‌ای که روی آن راجت می‌خوابید، انتخاب کنید. اگر دارای تخت خواب در اتاقتان هستید، تشک مناسبی را انتخاب کنید تا برای شما یک خواب رویایی و خوب به ارمغان بیاورد. سعی کنید تا جایی که ممکن است کیفیت خواب خود را بهتر کنید، چون تاثیر زیادی در سلامتی و خلق و خوی شما می‌گذارد.

(اگر در خواب خروپف می‌کنید، روش‌هایی برای جلوگیری از خروپف را مطالعه کنید خصوصاً اگر ازدواج کرده‌اید و از خروپف شریک زندگی خود در عذاب هستید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب