حقایقی جالب در مورد دیزنی

حقایقی جالب در مورد دیزنی

آیا این واقعیت‌ها را در مورد شاهزاده خانم‌های مورد علاقه‌ی خود در دیزنی می‌دانستید؟ آیا می‌دانید پرنسس‌های رسمی دیزنی کدامند؟ حقایقی که شما را شگفت زده خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

این مطلب از مجله‌ی روزساز را بخوانید و با واقعیت‌های شگفت‌انگیز و البته گاهی تلخ دیزنی آشنا شوید.

بله، ما از فیلم‌های دیزنی لذت می‌بریم. شکوه، عظمت، لبخند و اشک، زرق و برق: همه‌ی فیلم‌های دیزنی این‌ها را دارند. اما آیا می‌دانستید که پشت همه انیمیشن‌های زیبا اغلب خیلی بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید حقیقت وجود دارد؟

۱. مریدا تنها پرنسسی بود که آواز نمی‌خواند:

از میان تمام شاهزاده خانم‌های دیزنی تا به امروز، مریدا در انیمیشن دلیر تنها کسی است که آواز نمی‌خواند. این شاهزاده خانم اسکاتلندی در انیمیشن فقط مشغول نجات مادرش و سوار شدن بر اسبش می‌باشد.

۲. در سیندرلا قطع عضو اتفاق افتاد:

آیا در مورد داستان‌های تاریکی که در پشت پرده‌ی دیزنی قرار دارد چیزی می‌دانید حقایقی که اجازه نمی‌دهد مثل گذشته به این کارتون‌ها و فیلم‌ها نگاه کنیم. این در مورد خواهرخوانده‌های سیندرلا نیز صدق می‌کند. در داستان اصلی، آن‌ها تکه‌هایی از پاهای خود را بریدند تا کفش بلورین سیندرلا اندازه‌شان شود.

۳. پرنسس بدون کفش:

یک شاهزاده خانم که دوست دارد کارها را متفاوت انجام دهد، راپونزل در گیسو کمند است. او در بیشتر قسمت‌های انیمیشن با پای برهنه زندگی را پشت سر می‌گذارد. صداپیشه او، مندی مور، در زندگی روزمره نیز این کار را انجام می‌دهد و بیشتر اوقات پابرهنه است و این الهام‌بخش سازندگان گیسو کمند شد.

حقایقی جالب در مورد دیزنی
انیمیشن گیسوکمند

۴. شاهزاده خانم بومی:

وقتی به شاهزاده خانمی فکر می‌کنید که از نوادگان بومی آمریکای شمالی است، به احتمال زیاد بلافاصله اسم پوکوهانتس به ذهن شما می‌آید. اما پوکوهانتس اولین شاهزاده خانم بومی نبود. و پرنسس بومی می‌تواند لیلی ببر پیترپن باشد. متأسفانه، لیلی ببر در لیست پرنسس‌های رسمی دیزنی نیست، بنابراین پوکوهانتس این افتخارات را می‌گیرد.

حقایقی جالب در مورد دیزنی
لیلی ببر در کارتون پیتر پن

۵. تیانا یا مادلین؟

آیا می‌دانستید که برنامه اولیه این بود که تیانا در پرنسس و قورباغه، مادلین یا مدی نامیده شود؟ با این حال، این موضوع با انتقادات زیادی مواجه شد. به گفته منتقدان، «مدی» نامی رایج برای بردگان بود. و این خوب نیست، زیرا او اولین شاهزاده آفریقایی-آمریکایی دیزنی است.

حقایقی جالب در مورد دیزنی
انیمیشن شاهزاده و قورباغه

۶. صحنه رقص تکراری:

دیزنی مجموعه بزرگی از فیلم‌های زیبای افسانه‌ای دارد. برای کامل کردن تمام این انیمیشن‌ها تا آخرین جزئیات، کمی کار لازم است. به همین دلیل است که از برخی ترفندهای مفید این‌جا و آن‌جا برای سرعت بخشیدن به کار استفاده می‌شود. به عنوان مثال، صحنه‌های رقص درزیبای خفته و دیو و دلبر عملا یکسان است.

۷. پرنسسی که خالکوبی دارد:

شاید حتی فکرش را هم نکرده بودید، اما آیا می‌دانستید که پوکوهانتس تنها پرنسس دیزنی است که خالکوبی کرده است؟

۸. برادران:

از بین همه پرنسس‌های دیزنی، مریدا تنها کسی است که چند برادر دارد. هیچ یک از دیگر پرنسس‌های دیزنی برادر ندارند. آریل، السا و آنا، همه‌ی این پرنسس‌ها خواهر دارند.


۹. فرزندان:

از میان تمام پرنسس‌های دیزنی، آریل تنها کسی است که فرزند دارد. ممکن است ندانید. زیرا فیلم تقریبا به اندازه فیلم اصلی موفق نبود، اما در قسمت دوم و حتی سوم یک پری دریایی کوچک وجود دارد. در این فیلم، آریل با شاهزاده اریک ازدواج کرده است و آن‌ها حتی یک دختر با هم دارند: به نام ملودی.

۱۰. پرنسس‌های خیلی جوان:

آیا می‌دانستید که این خانم‌های شجاع اغلب بسیار جوان هستند؟ یاسمین در داستانش فقط پانزده سال دارد. با این حال، جوان‌ترین شاهزاده خانم دیزنی سفیدبرفی است. او فقط چهارده سال دارد.

۱۱. داستان واقعی:

آیا می‌دانستید که از میان تمام افسانه‌های زیبای دیزنی، فقط داستان پوکوهانتس بر اساس یک داستان واقعی است؟ پوکوهانتس واقعا وجود داشت. نام اصلی او ماتوآکا بود. در این‌جا نیز دیزنی داستان را کمی زیباتر کرده است: اگرچه پوکوهانتس یک داستان عاشقانه زیبا در فیلم است، اما در زندگی واقعی چندان زیبا نبود. در واقع، او توسط شهرک‌نشینان گروگان گرفته شد و در سن حدود هفده سالگی به زور با جان رولف ازدواج کرد. او سرانجام در حدود بیست سالگی درگذشت.

انیمیشن پوکوهانتس
انیمیشن پوکوهانتس

۱۲. صحنه‌ی مورد علاقه‌ی والت دیزنی، دگرگونی سیندرلا با لباس پاره به یک پرنسس با لباس زیبا در انیمیشن است.

۱۳. راپونزل در گیسو کمند اولین انیمیشن والت دیزنی به عنوان سازنده‌ی یک انیمیشن سه بعدی بوده است.

۱۴. پرنسس بل در دیو و دلبر لباس آبی می‌پوشد. زیرا لباس او از روی دوروتی، جادوگر شهر اوز الهام گرفته شده است.

۱۵. از بین تمام شاهزاده خانم‌هایی که تاکنون وجود داشته است، زیبای خفته کمترین زمان را در فیلم دارد. در فیلم او فقط برای هجده دقیقه حضور دارد و در بقیه فیلم او در خواب عمیق جادویی قرار دارد.

۱۶. پرنسس غیر انسانی:

شاید متوجه نباشید، اما آریل تنها شاهزاده خانمی است که به عنوان یک انسان متولد نشده است. نیمی ماهی، نیمی انسان، او یک پری دریایی است.

۱۷. مریدا دارای یک سر بزرگ با موهای فر و قرمز است. فوق‌العاده زیبا و البته فوق‌العاده اسکاتلندی. اما این کار برای سازندگان بسیار پر زحمتی بوده است که آن فرها را به درستی متحرک کنند. سازندگان کم‌تر از سه سال روی این موها کار کردند.


۱۸. مولان یک شاهزاده خانم نیست.

حتی اگر او همیشه در لیست پرنسس‌های رسمی دیزنی قرار دارد، مولان در واقع یک شاهزاده خانم نیست. همه شخصیت‌های مشهور دیگر شاهزاده خانم به دنیا می‌آیند یا در نهایت با ازدواج، شاهزاده خانم می‌‌شوند، اما مولان این گونه نیست. در سری دوم، مولان با ژنرال لی شانگ ازدواج کرد. بنابراین، از هر طرف که نگاه کنید، خون سلطنتی در رگ‌های مولان نیست.

۱۹. آنا و السا گم شده‌اند.

جالب: آنا و السا از فیلم Frozen، علی‌رغم موفقیت عظیم فیلم‌هایشان، شاهزاده خانم رسمی دیزنی نیستند. این دو خواهر قهرمانان دیزنی هستند، اما در لیست سیزده پرنسس رسمی دیزنی قرار ندارند.

 پرنسس‌های دیزنی
پرنسس‌های دیزنی

لیست پرنسس‌های رسمی دیزنی:

در مجموع سیزده پرنسس رسمی دیزنی وجود دارد. به ترتیب از اولین انیمیشن تا آخرین انیمیشن:

  • – سفید برفی
  • – سیندرلا
  • – زیبای خفته
  • – آریل
  • – بل در دیو و دلبر
  • – یاسمین در علاءالدین
  • – پوکوهانتس
  • – مولان
  • – تیانا در شاهزاده و قورباغه
  • – راپونزل در گیسو کمند
  • – مریدا در دلیر
  • – موآنا
  • – رایا

پیش از این، تینکربل، جین پورتر (از تارزان) و اسمرالدا (از گوژپشت نوتردام) نیز در این لیست حضور داشتند، اما آن‌ها به دلایل مختلف موقعیت خود را به عنوان شاهزاده خانم رسمی از دست دادند.

حال که با بسیاری از حقایق در دیزنی آشنا شدید، خالی از لطف نیست که بدانید، در فیلم‌های سینمای هالیوود نیز درس‌هایی که اغلب منفی هستند را، در پس نمایش‌نامه‌های رنگین پنهان کرده‌اند، تا بتوانند بیشترین تاثیر را بر عمق روح و جان ببیننده بگذارند.  با خواندن مقاله درس‌های اخلاقی پنهان فیلم‌های هالیوود می‌توانید از چندی از این پیام‌ها، مطلع شوید.

اگر به انیمیشن علاقه دارید مطلب «هایائو میازاکی و انیمه‌های معروف آن» را از دست ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب