همه چیز در مورد شکلات سفید!

همه چیز در مورد شکلات سفید!

همه‌ی افراد از خوردن شکلات قهوه‌ای لذت می‌برند، ولی زمانی که اسم شکلات سفید می‌آید، آن را پس می‌زنند. شکلات سفید در واقع و تقریبا برادر شکلات قهوه‌ای است فقط رنگ سفید دارد و از کره کاکائو تهیه شده است.

شکلات سفید چیست؟ آیا شایعاتی که می‌گویند واقعا شکلات نیست درست است؟ در این مطلب از مجله‌ی روزساز، به همه‌ی سوالاتی که راجع به آن در ذهن شما به وجود آمده است، پاسخ داده خواهد شد.

تاریخچه‌ی شکلات سفید:

اولین شکلات تخته‌ای مدرن در سال ۱۸۴۷ اختراع شد، اما تا سال ۱۹۳۰ بود که شکلات سفید روی صحنه ظاهر شد. این شکلات که توسط شرکت نستله سوئیس اختراع شد، برخلاف چیزی بود که شکلات‌سازان تا به حال دیده بودند. پس از گذشت نزدیک به یک قرن، دوستداران شکلات هنوز در این فکر هستند که شکلات سفید واقعا چیست؟ در تولید این شکلات از همان دانه‌های کاکائو مانند سایر شکلات‌ها استفاده شده است. شکلات‌ها مواد جامد کاکائوی قهوه‌ای را به طور کامل از معادله اصلی شکلات خارج می‌کنند و فقط از کره کاکائو استفاده می‌کنند.

در این‌جا حقایق غذایی بیشتری وجود دارد که ممکن است ندانید: طعم شکلات سفید می‌تواند بین برندها بسیار متفاوت باشد. مقداری طعم کره کاکائو غنی شده است. بعضی‌ها به شدت شیرین هستند و برخی از آن‌ها طعم ظریف وانیل را دارند.


آیا این شکلات در واقع شکلات است؟

شاید شنیده باشید که این شکلات  واقعا شکلات نیست. زیرا حاوی مواد جامد شکلات نیست. اما اگر شکلات می‌توانست حرف بزند، دقیقا برعکس آن را به شما می‌گفت.

از نظر فنی، شکلات چیست؟

شکلات به عنوان غذایی ساخته شده از غلاف برشته شده و آسیاب شده درخت کاکائو تعریف شده است. پس از برداشت، غلاف‌ها شکافته می‌شوند و لوبیاها برداشته می‌شوند و لوبیاها را برای چند روز بیرون می‌گذارند تا به طور طبیعی تخمیر شوند. سپس لوبیاها را خشک کرده و تفت داده و پوسته‌های آن را جدا کرده و دور می‌اندازند. آن‌چه باقی مانده است به عنوان نوک کاکائو شناخته می‌شود. (عنصر اصلی همه چیز شکلات)

نوک‌های کاکائو را به صورت خمیر غلیظ و روغنی به نام مشروب شکلاتی آسیاب می‌کنند که سپس به دو محصول مختلف تقسیم می‌شود: مواد جامد کاکائو و کره کاکائو. مواد جامد کاکائو قهوه‌ای، خوش‌طعم هستند و برای تهیه شکلات تیره و شیری استفاده می‌شوند. کره کاکائو چربی خالص است و می‌توان از آن برای تهیه شکلات سفید استفاده کرد. اگرچه آن‌ها از اجزای مختلف ساخته شده‌اند، اما شکلات قهوه‌ای و شکلات سفید هر دو از یک غلاف کاکائو به دست می‌آیند.

همه چیز در مورد شکلات سفید!
شکلات سفید

اما فقط به این دلیل که شکلات سفید از نظر فنی شکلاتی است به این معنی نیست که همه آن را به عنوان شکلات می‌شناسند. شکلات خارج از تعریف آشپزی خود، به دلایل مالیاتی و مقرراتی، تعاریف قانونی نیز دارد که در هر کشوری متفاوت است. در اتحادیه اروپا، شکلات ممکن است کمتر از ۳۵ درصد مواد جامد کاکائو خشک داشته باشد. در آمریکا، شکلات حاوی مواد جامد کاکائو به عنوان “شکلات شیرین” تعریف می‌شود، در حالی که شکلات سفید تعریف متمایز خود را دارد.

شکلات سفید از چه موادی درست می‌شود؟

شکلات سفید از ترکیب کره کاکائو با شکر، محصولات شیر، وانیل و لسیتین که یک اسید چرب طبیعی مشتق شده است که به عنوان امولسیفایر استفاده می‌شود، به دست می‌آید. طبق گفته سازمان غذا و دارو، شکلات سفید باید حداقل ۲۰ درصد کره کاکائو و ۱۴ درصد مواد جامد شیر از نظر وزنی داشته باشد و نباید بیش از ۵۵ درصد شکر یا هر شیرین‌کننده دیگری داشته باشد.

گذشته از این سه ماده اجباری، FDA اجازه می‌دهد شکلات سفید با یکی یا همه مواد زیر ساخته شود:

  • امولسیفایرها
  • ادویه‌ها
  • طبیعی یا طعم‌دهنده‌های مصنوعی
  • آجیل‌ها
  • قهوه
  • جو سبزشده خشک یا مالت
  • نمک
  • آنتی‌اکسیدان‌ها
همه چیز در مورد شکلات سفید!
ترکیبات شکلات سفید

رایج‌ترین طعم‌دهنده‌ای که در شکلات سفید استفاده می‌شود وانیل است، اما تولیدکنندگان مجاز هستند تقریبا از هر نوع طعم‌دهنده‌ای که می‌خواهند استفاده کنند. با این حال FDA اجازه نمی‌دهد که شکلات سفید با طعمی شبیه شکلات، شیر یا کره طعم‌دار شود.

این شکلات چه طعمی دارد؟

یک تخته شکلات سفید باکیفیت بالا، طعمی غنی و کره‌ای با نت‌های خامه‌ای شیرین و همچنین طعمی لوکس و مخملی در دهان دارد. بسیاری از شکلات‌های سفید دارای طعم وانیلی هستند که به تشدید طعم کره کاکائو کمک می‌کند. شکلات سفید با کیفیت پایین‌تر، شیرین‌تر است، زیرا حاوی شکر بیشتری است که ارزان‌تر است و کره کاکائو و لبنیات که گران‌تر هستند، کم‌تر است.

شکلات سفید در مقابل شکلات شیری

شکلات سفید مانند شکلات شیری حاوی شیر و کره کاکائو است. اما شکلات شیری همچنین حاوی حداقل ۱۰ درصد مواد جامد شکلاتی است، در حالی که شکلات سفید فاقد آن است. در مورد سایر انواع شکلات، نیمه شیرین حاوی حدود ۶۰ درصد مواد جامد شکلات است، در حالی که شکلات تلخ حاوی ۷۰ درصد یا بیشتر است.


آیا شکلات سفید سالم‌تر است؟

در حالی که درست است شکلات فوایدی برای سلامتی دارد، اما این استدلال که شکلات سفید یک غذای سالم است دشوار است. با وجود این‌که حاوی کره کاکائو است که (سرشار از ویتامین D2، پتاسیم، فسفر، آهن، مس و منیزیم است). در هر حال ماده اولیه شکلات سفید شکر است.

سالم‌ترین شکلات چیست؟

عمده‌ترین فواید شکلات برای سلامتی از فلاونوئیدهای موجود در جامدات کاکائو ناشی می‌شود، بنابراین به عنوان یک قاعده، هر چه شکلات تیره‌تر باشد، بهتر است. اگر برای سلامتی خود شکلات می‌خورید، به شکلات تلخ با درصد کاکائو ۷۰ یا بیشتر بچسبید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب