چرا باید برنامه‌ی فتوشاپ را یاد بگیریم؟

چرا باید برنامه‌ی فتوشاپ را یاد بگیریم؟

Adobe Photoshop یک نرم افزار گرافیکی عالی است که می‌توان از آن برای انجام کارهای جالب زیادی استفاده کرد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید استفاده از فتوشاپ را یاد بگیرید؛ دلایلی که می‌تواند منجر به صرفه‌جویی یا کسب درآمد شود.

کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با برنامه‌ی فتوشاپ انجام دهید که باعث می‌شود فتوشاپ ارزش یادگیری را داشته باشد. اگر شما یک فریلنسر هستید یادگیری این برنامه می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. همچنین اگر از فریلنسری اطلاعات کافی ندارید مطلب «فریلنسری چیست؟ »را مطالعه کنید.

مزایای یادگیری برنامه‌ی فتوشاپ

۱. می‌توانید عکس‌های خود را ویرایش کنید

فتوشاپ ابزاری شگفت‌انگیز است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا به عکس‌هایتان جان ببخشید. می‌توانید عکس‌های خود را روشن کنید و موارد یا افراد ناخواسته را حذف کنید، یا حتی می‌توانید نقاط را حذف کنید، چیزهای ناخواسته را برش دهید یا اندازه عکس‌ها را تغییر دهید. پس شما هیچ بهانه‌ای برای پست کردن عکس‌های خسته‌کننده و کسل‌کننده نخواهید داشت.

۲. برای وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی خود تصاویر ایجاد کنید

می‌توانید در برنامه‌ی فتوشاپ عکس‌های خود را ادیت‌کرده و بر جذابیت آن‌ها بیفزایید؛ سپس آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
با برنامه‌ی فتوشاپ بر جذابیت عکس‌های خود بیفزایید

این یک واقعیت است که عکس‌ها در وبلاگ‌ها یا رسانه‌های اجتماعی توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. تصاویر تمایل دارند پیام را بسیار سریعتر از کلمات منتقل کنند و افرادی که در وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند معمولاً نمی‌خواهند زیاد مطالعه کنند. عکس‌ها همچنین راهی عالی برای جدا کردن پست‌های طولانی و جذاب‌تر کردن آن‌ها هستند. اطمینان حاصل کنید که سعی می‌کنید از تصاویر جالب و جذاب استفاده کنید و هر عکسی را پست نکنید. از فتوشاپ برای اصلاح تصاویر استفاده کنید تا آنها را برای وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی خود جذاب کنید.


۳. ایجاد اکشن

از آنجایی که اکنون قبل از پست کردن عکس‌ها، آن‌ها را ویرایش می‌کنید، ممکن است عکس‌های زیادی برای ویرایش داشته باشید. فتوشاپ دارای یک ویژگی خاص است که ویرایش عکس‌ها را آسان می‌کند. فتوشاپ به شما اجازه می‌دهد تا اکشن‌هایی ایجاد کنید تا بدین وسیله کارهای تکراری به صورت خودکار انجام شوند. اکشن‌ها در فتوشاپ مانند ماکروها در مایکروسافت ورد کار می‌کنند، این برنامه مجموعه‌ای از مراحل را ضبط می‌کند که اگر مجبور به انجام همان کار هستید، می‌توانید در آینده آنها را خودکار کنید. نکته جالب در مورد فتوشاپ این است که شما همچنین می‌توانید Action را از اینترنت دانلود کرده و به فتوشاپ اضافه کنید

۴. برنامه‌ی فتوشاپ در بسیاری از صنعت‌های خلاق و محبوب استفاده می‌شود

صنعت‌هایی مانند عکاسی، چاپ، طراحی گرافیک، طراحی وب، موشن گرافیک، تبلیغات، همچنین بازاریابی دیجیتال، تولید دیجیتال، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و بسیاری از مشاغل آنلاین دیگر که حول محتوای بصری می‌چرخند به فتوشاپ متکی هستند. متوجه خواهید شد که اغلب شرح شغل، شامل دانش اولیه فتوشاپ یا به عنوان یک نیاز ضروری یا مهارت ممتاز است؛ حتی اگر برای موقعیت طراح گرافیک درخواست نمی‌دهید. یادگیری فتوشاپ فرصت انجام شغل‌های زیادی را به شما می‌دهد؛ کافیست با بهترین شغل‌های فریلنسری جهان آشنا شوید تا بدانید در چند مورد از آنها فتوشاپ کارآیی دارد.

۵. می‌تواند به شما در پیشرفت شغلی و کارهای روزمره کمک کند

جدا از صنعت‌هایی که به طور روزانه به فتوشاپ نیاز دارند، یادگیری فتوشاپ باعث می‌شود دری جدید برای پیشرفت شغلی شما چه در زمینه‌ای که در حال حاضر در آن مشغول هستید چه در پروژه‌هایی که به مهارت فتوشاپ نیاز دارند، باز شود. حتی یک ارائه‌ی کار ساده می‌تواند با فتوشاپ بسیار خاص به نظر برسد.

۶. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

داشتن مهارتی که به شرکت شما کمک می‌کند از استخدام فردی خارج از شرکت خودداری کند، به شما ارزش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در پول آنها می‌شود. به طور مشابه، اگر به کارت ویزیت یا پوستر یا حتی جزئیات اولیه برای وب‌سایت خود نیاز دارید، دانستن اینکه چگونه این کار را خودتان انجام دهید، باعث صرفه‌جویی در هزینه و تلاش لازم برای یافتن این مهارت‌ در جاهای دیگر می‌شود.


۷. می‌توانید از برنامه‌ی فتوشاپ پول در بیاورید

می‌توانید با یادگیری فتوشاپ و استفاده از لپ تاپ خود پول در بیاورید
می‌توانید از برنامه‌ی فتوشاپ پول در بیاورید

فتوشاپ یک مهارت ارزشمند است که می‌تواند شانس استخدام شما را پیشتر کند. یا می‌توانید از طریق کار قراردادی برای دیگران کار کنید و یا اگر کسب و کار خود را دارید؛ دیگر نیازی به پرداخت برخی از هزینه‌ها نیست. همچنین می‌توانید در حوزه‌ی تبلیغات یا ادمینی مشغول باشید یا فریلنسر شوید!  و هزاران هزار کار دیگر.

کارهای بسیار زیادی وجود دارند که شما با یادگیری فتوشاپ می‌توانید آن‌ها را انجام دهید؛ از جمله می‌توانید با یادگیری فتوشاپ شغل دومی برای خود داشته باشید.  همچنین فراموش نکنید که می‌توانید برای پیدا کردن پروژه‌های سفارشی کارفرمایان به لیست کارهای «سایت کارسپاری» مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب