بهترین شغل‌های فریلنسری جهان (بخش‌اول)

بهترین شغل‌های فریلنسری جهان (بخش‌اول)

فریلنسری شامل حرفه‌ها و مهارت‌های متعددی می‌باشد که می‌توانید برحسب دانش و اطلاعات خود یکی از آن‌ها را انتخاب نموده و به درآمدزایی برسید و یا اگر اطلاعی از این حرفه‌ها ندارید خواندن این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

شغل‌های فریلنسری در دنیای امروزه بسیار غوغا کرده و  همچنین افراد زیادی را در سرتاسر جهان جذب خود کرده است. شغل‌های فریلنسری همچنان در جهان در حال گسترش هستند ما در این مطلب می‌خواهید به بیان برخی از شغل‌های فریلنسری بپردازیم.

۱. دستیار مجازی (VA)

 فردی که به عنوان دستیار مجازی (VA) کار می‌کند
دستیار مجازی (VA)

یک دستیار مجازی (VA) کسی است که از یک مکان دور، مانند خانه به مشاغل کمک می‌کند. VA ها عمدتاً مورد تقاضای کارآفرینان و مشاغل کوچک هستند که در کارهای مختلف اداری و کوچک به کمک نیاز دارند. در حالی که وظایف روزانه هر VA ممکن است از شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشد.


در اینجا لیست متداول‌ترین وظایف شما را به عنوان یک دستیار مجازی را آورده‌ایم:

  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی: به روزرسانی پروفایل، انتشار پست‌ها، پاسخ دادن به نظرات و پیام‌ها، استخراج داده‌ها برای تجزیه و تحلیل.
  • تحقیقات: اطلاعات وب، آمارها و ارقام وب از طریق سایت‌هایی مانند Quorra ، Reddit ، Yahoo Answers و موارد دیگر.
  • اداری: مدیریت تقویم‌ها و ایمیل.
  • شخصی: رزرو پرواز و هتل‌ها، رزرو رستوران.
  • خدمات مشتری: پاسخ دادن به شکایات مشتری و کمک به آنها در حل مشکلات خود.

۲. توسعه‌دهنده وب

کار یک توسعه‌دهنده وب این است که با نوشتن کدهای برنامه‌نویسی با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML و CSS، یک طراحی وب را انجام دهند و آن را به یک وب سایت کاربردی تبدیل کند. از آنجا که توسعه وب یک کار پیچیده است، ۳ نوع مختلف از توسعه دهندگان وب وجود دارد که معمولاً به عنوان تیمی برای راه اندازی پروژه نهایی کار می‌کنند.

  • توسعه دهنده فرانت اند (Front-End Developer): کار این افراد اجرای طرح در عمل است. بنابراین آنها یک کد می‌نویسند تا طراحی وب ارائه شده توسط مشتری یا طراح وب به نمایش در بیایید.
  • توسعه دهنده بک اند (Back-End Developer): توسعه دهنده Back-End باید اطمینان حاصل کند که وب سایت به راحتی در سمت سرور کار می‌کند. برای انجام این کار، آنها کدی را ایجاد می‌کنند که به سرورهای وب سایت، پایگاه داده و برنامه‌ها کارایی می‌دهد.
  • توسعه دهنده فول استک (Full-Stack): کار توسعه دهنده Full-Stack پیچیده‌تر است زیرا شغل توسعه دهنده فرانت اند و بک اند را با هم هماهنگ می‌کند. این توسعه دهندگان معمولاً برای انجام پروژه‌های کوچکتر یا مدیریت و نظارت بر توسعه پروژه کلی قرارداد می‌گیرند.

یک پیشنهاد:

اگر در زمینه‌ی برنامه‌ نویسی وب و نرم افزار تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای برنامه‌ نویسی وب و نرم افزار از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص برنامه‌ نویسی وب و نرم افزار به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی برنامه‌ نویسی وب و نرم افزار کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات برنامه‌ نویسی وب و نرم افزار دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۳. طراح UX/UI

 شخصی که طراح UX/UI است
طراح UX/UI

به عنوان یک طراح UX/UI، کار شما این است که بر حداکثر رساندن قابلیت استفاده و تجربه کاربر محصولات دیجیتالی مانند وب سایت‌ها، نرم افزار و برنامه‌ها تمرکز کنید. یک طراح UX تضمین می‌کند که محصول با ایجاد یک جریان منطقی برای رسیدن از یک مرحله به مرحله دیگر برای کاربر معنا پیدا می‌کند. یک طراح UI تضمین می‌کند که هر صفحه با آن جریان بصری مطابقت دارد.

اگر در زمینه‌ی خدمات طراحی تجربه کاربری مهارت، تخصص و تجربه دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای طراحی تجربه کاربری از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص طراحی تجربه کاربری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی طراحی تجربه کاربری کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات طراحی تجربه کاربری دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۴. کپی رایتر

اگر شما یک نویسنده ماهر هستید و محتوایی را ایجاد می‌کنید که مخاطب را مجذوب و ترغیب می‌کند، مشاغل نوشتن ممکن است مناسب شما باشد. در حقیقت کپی رایترها مسئول ایجاد مطالب مختلف بازاریابی از جمله شعارها، نوشتن نمایشنامه‌ی صوتی، وبلاگ‌ها، متون تبلیغاتی، متون وب سایت، متون رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر هستند.

۵. مدیر روابط عمومی

خانوم میانسالی در حال چک کردن گوشی خود هنگام کار با لپ تاپ خود
مدیر روابط عمومی

وظیفه اصلی مدیر روابط عمومی حفظ تصویر عمومی از یک برند خاص، شرکت یا فرد است. به عنوان یک مدیر روابط عمومی، شغل روزانه شما ممکن است شامل توزیع انتشار مطبوعات، کار با رسانه‌ها و مدیریت رسانه‌های اجتماعی باشد. با این حال از آنجا که کار مدیر روابط عمومی درآمد بالایی دارد و کارفرمایان به دنبال افراد حرفه‌ای هستند؛ برای بدست آوردن این شغل ممکن است حداقل به ۵ سال تجربه نیاز داشته باشید. از طرف دیگر اگر مدیر روابط عمومی فریلنسر هستید؛ می‌توانید به راحتی تخصص خود را به یک تجارت آزاد تبدیل کنید.

۶. متخصص سئو

از آنجا که هر شرکتی می‌خواهد در Google رتبه بالایی داشته باشد، مشاغل تخصصی SEO یکی از پردرخواست‌ترین مشاغل فریلنسری در دنیای امروز شده است. به عنوان یک متخصص SEO، شما باید راجع به نحوه کار موتورهای جستجوگر بدانید، راجع به کلمات کلیدی تحقیق کنید و محتوای وب سایت را بهینه کنید تا وب سایت شما در موتورهای جستجوگری مانند Google رتبه بالایی داشته باشد.

اگر در زمینه‌ی سئو و بهینه سازی سایت تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای خدمات سئو و بهینه سازی سایت از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات سئو و بهینه سازی سایت به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات سئو و بهینه سازی سایت کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات سئو و بهینه سازی سایت دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۷. ویرایشگر فیلم

فردی فریلنسر در حال ویرایش ویدیو
ویرایشگر فیلم

به عنوان یک ویرایشگر ویدیو، کار شما این است که کلیپ‌های ویدیویی خام را تهیه کنید و آنها را ویرایش کنید تا آنها یک داستان جالب و جذاب برای تماشا باشند. امروزه محتوای ویدیویی یکی از محبوب‌ترین انواع محتوای موجود است. معمولاً در صنایع تبلیغاتی، فیلم و سرگرمی استفاده می‌شود. اما فقط در این صنایع استفاده نمی‌شود؛ فیلم‌هایی نیز در رویدادهایی مانند عروسی و رویدادهای شرکتی ضبط می‌شوند که نیاز به ویرایش دارند.


۸. طراح گرافیک

یک طراح گرافیک شخصی است که به صورت بصری با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. به عنوان یک طراح گرافیک، کار شما ایجاد مفاهیم بصری با استفاده از نرم‌افزار رایانه‌ای یا با دست است. طراحان گرافیک معمولاً برای پروژه‌های مختلفی تقاضا می‌شوند و اغلب برای وب سایت‌ها، تبلیغات، بسته‌بندی‌ها و موارد دیگر؛ مفاهیم بصری ایجاد می‌کنند. داشتن یک پروفایل خوب می‌تواند بسیار به شما در یافتن شغل کمک کند.

۹. تصویرگر

فردی در حال ایجاد یک تصویر دربرنامه ایلاستریتور
تصویرگر

از آنجا که ایجاد تصاویر به کارهای خلاقانه و فنی زیادی نیاز دارد، مشاغل تصویرگری یا کار با برنامه‌ی illustrator دارای تقاضای زیادی است. بنابراین اگر در ایجاد طرح‌ها، تصاویر و شخصیت‌های کارتونی مهارت دارید، تبدیل شدن به یک تصویرگر فریلنسر ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

۱۰. متخصص امنیت سایبری

در دنیای دیجیتالی محور امروز، امنیت سایبری بسیار مهم است. به همین دلیل است که امنیت سایبری به یکی از مشاغل فریلنسری پرتقاضا تبدیل شده است. متخصصان امنیت سایبری متخصصانی هستند که مسئولیت طراحی، آزمایش، اجرای و نظارت بر شبکه یا اقدامات امنیتی وب سایت را بر عهده دارند.

در این مطلب مواردی از بهترین مشاغل فریلنسری را بیان کردیم. بخش دوم «بهترین شغل‌های فریلنسری جهان (بخش دوم)» را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. فرهاد

    مطلب بسیار زیبا و مفیدی بود خانم پروی/ دست مریزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب