آشنایی با راه‌های پس‌انداز پول برای مدیریت بهتر زندگی

۷ راه خلاقانه برای پس‌انداز کردن پول

پس‌انداز کردن پول یکی از بهترین‌ راه‌ها برای کسب ثروت است. صرفه‌جویی در هزینه‌ها باعث می‌شود به راحتی زندگی مالی خود را مدیریت کنیم. در این مطلب با 7 راه خلاقانه و جالب برای پس‌انداز کردن پول آشنا می‌شویم.

منظور از راه‌های خلاقانه برای پس‌انداز کردن پول به معنی پس‌انداز یا صرفه‌جویی در برنج یا حبوبات نیست. منظور ما چیزی است که با ترفند ساده در سبک زندگی، می‌توان به آن دست یافت. در این مطلب از مجله اینترنتی روزساز، ۹ روش خلاقانه را برای صرفه‌جویی در پول ذکر کرده‌ایم. در واقع بیشتر این نکاتی که مطرح کرده‌ایم؛ فوری نیست و نیاز به تلاش زیادی ندارند همچنین به مرور زمان نتیجه آن مشخص می‌شود.

(قبل از اینکه راه‌های خلاقانه برای پس‌انداز پول را یاد بگیریم، ابتدا بهتر است بدانیم که چگونه کسب درآمد کنیم و پول دربیاوریم؟)

برنامه‌ریزی برای غذا

برنامه‌ریزی منظم یک وعده غذایی پس از خرید آن نه تنها باعث صرفه‌‍‌جویی در وقت شما می‌شود،  بلکه می‌تواند به مقدار قابل توجهی در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی کند. وقتی به طور تصادفی در خیابان‌ها راه می‌روید و چیزای اصلی مورد نیاز خود را می‌خرید به علاوه هر آن چیزی که ممکن است در لحظه توجه شما را به خودش جلب کند؛ اگر به بودجه خود پایبند باشید عالی است اما احتمال این وجود دارد که زیاده‌روی کنید و خریدهای بیشتری را انجام دهید.

وقتی که این کار چندین بار در هفته یا چند هفته درمیان تکرار شود، آنگاه شما بدون این که متوجه شوید، بودجه غذایی خود را رعایت نکرده و پول خود را باد داده‌اید.

یکی از راه‌های خوب برای مبارزه با این موضوع، این است که خرید مواد غذایی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مختلف به فروشگاه نزدیک محل زندگی خود سر بزنید و مواد غذایی مورد نیاز خود را بصورت آنلاین تهیه کنید. این یکی از راه‌های خوب برای پس‌انداز کردن پول است.

اگر برنامه غذایی داشته باشید و برای شما مشخص باشد که چه مواد غذایی را دقیقاً و برای چه زمانی نیاز دارید؛ بسیار آگاهانه از فروشگاه‌های آنلاین خرید خواهید کرد. شما در هنگام خرید سرگردان نخواهید شد؛ برعکس شما بر خرید خود متمرکز خواهید بود و فقط چیزهایی را که نیاز دارید می‌خرید، در وقتتان صرفه‌جویی می‌کنید، و از این کار خود و صرفه‌جویی که انجام می‌دهید، شگفت‌زده خواهید شد.

اگر تا اینجای مطلب برای شما جذاب بود و دوست دارید از هدر دادن پولتان جلوگیری کنید، ۷ عادت مهم برای کمتر خرج کردن را بخوانید.


اشتراک‌های خود را لغو کنید

زمانی تلویزیون به عنوان یک جعبه جادویی شناخته می‌شد و بعدها هنگامی که تاثیرات در هدر دادن وقت و انرژی برای همه به اثبات رسید از آن به عنوان جعبه تماشایی دیوانگان یاد کردند. این روزها اگر به دنبال خرید اشتراک‌های پولی جهت دنبال کردن و تماشای آن در تلویزیون هستید، مطمئن باشید که دارید وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید. بیش از یکی-دو ساعت در روز به تلویزیون تماشا نکنید؛ همانطور که انسان‌های موفق این کار را می‌کنند و از آن فاصله گرفته‌اند. با قطع کردن اشتراک، کار پس‌انداز کردن پول را یه درستی انجام می‌دهید.

راه‌های خلاقانه برای پس انداز کردن
با فکر هزینه کنید و خلاقانه پس‌انداز کنید

عمده خرید کنید

اگر به یک فروشگاه زنجیره‌ای یا فروشگاه بزرگ مراجعه کنید، می‌توانید با خرید عمده مواد غذایی خود، پس‌انداز کردن پول را به درستی رعایت کرده‌اید. هنگام مقایسه قیمت، مطمئن شوید که به قیمت واحد نگاه می‌کنید تا سیب را با سیب مقایسه کنید. این بدان معناست که مثلاً وقتی به یک باکس نوشابه نگاه می‌کنید، قیمت کل باکس را بر تعداد قوطی‌های موجود در جعبه تقسیم کنید تا مشخص شود که برای هر قوطی چقدر می‌پردازید. این به شما امکان می‌دهد تا ببینید با خرید عمده چقدر پول پس‌انداز خواهید کرد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر متوجه شدید که در حال خرید اقلامی هستید که به ندرت از آنها استفاده می‌کنید، لازم نیست پول اضافی برای خرید خواربار و سایر کالاهای خانگی بپردازید که استفاده آنها برای شما ضروری نیست و در روزهای بی‌پولی آیینه دق شما خواهند شد.

از کدهای تخفیفات در اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

اپلیکیشن‌های فروش مواد غذایی و فروش آنلاین در چند سال گذشته واقعاً محبوبیت پیدا کرده‌اند. استفاده از این برنامه‌ها بسیار آسان است، هنگامی که نحوه استفاده از آنها را بدانید، می‌توانید کارآمد شوید و واقعاً در پول خود صرفه‌جویی کنید.

برنامه‌های کاربردی و یا اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به شما در خرید آنلاین کمک می‌کنند، سعی کنید حتماً طرز استفاده از آنها را یاد بگیرید و از تخفیفات خوبی که می‌دهند در خریدهای مواد مورد نیاز خود استفاده کنید.

(اگر دوست دارید سریع پس‌انداز را یاد بگیرید و خیلی زود پس‌انداز زیادی داشته باشید، حتماً ۱۱ راه سریع برای پس‌انداز ماهانه پول را مطالعه کنید.)


از امتیازات کارت‌های خرید استفاده کنید

بعضی از بانک‌ها و موسسات مالی کارت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که در صورت خرید با آنها امتیازاتی را کسب می‌کنید. با این امتیازات می‌توانید کارت‌های هدیه، سفر رایگان یا تخفیف دریافت کنید. این موارد را از دست ندهید این پول رایگان است!

پس بهترین راه این است که کارت‌های نقدی یا اعنباری که در اختیار دارید را از طریق سایت موسسه صادر کننده آن بررسی کنید. ببینید آیا باشگاه مشتریان و یا جایی دارند که بتوانید با ثبت‌نام در آنجا بتوانید امتیازاتی را کسب کنید که بعدها بتوانید با استفاده از آن پول رایگان که قبلا ً گفتیم را به دست آورید. استفاده از امتیاز برای کارت‌های هدیه معمولاً بهترین راه است، اما بررسی گزینه‌های دیگر ضرری ندارد. گاهی اوقات حتی می‌توانید کارت‌های هدیه با تخفیف پیدا کنید.

استفاده از امتیازات کارت های بانکی برای پس‌انداز کردن پول
استفاده از کارت‌های نقدی امتیازدار برای خرید بهترین راه برای گرفتن تخفیف و پس‌انداز کردن پول است

به انبار خودتان سر بزنید

همه ما بیشتر وقت خود را صرف خرید اجناس تازه و نو می‌کنیم. و متاسفانه بعضی وقت‌ها این کار را بدون توجه به داشته‌های خود انجام می‌دهیم. بنابراین به شما پیشنهاد و توصیه می‌کنیم که هر چند گاهی انبارهای خود را بررسی کنید.

به کمدهای لباس خود سر بزنید و چمدان‌های لباستان را باز کنید و محتویات آن‌ها را بررسی کنید. بارهای پیش آمده است که با بررسی مجدد کمد لباس یا چمدان، لباس زیبایی را پیدا می‌کنید که کلی باهاش حال می‌کنید و موقع خرید آن را دوست داشته‌اید. این بار یا خودتان یا یکی از نزدیکانتان می‌تواند از آن استفاده کند و کلی پول پس‌انداز می‌کنید که باید برای خرید لباس تکراری می‌دادید.

یا گنجه‌های آشپزخانه خود را بررسی کنید و یخچال خود را خالی کنید. در این کنکاش و جستجو حتماً چیزهایی خوبی را پیدا خواهید کرد که از کارتان راضی خواهید بود.

هزینه کردن را متوقف کنید

یک راه بسیار جالب و جذاب برای پس‌انداز پول به شما پیشنهاد می‌کنیم که شبیه یک بازی بسیار هیجان‌انگیز است. تصمیم بگیرید برای مدت زمانی مثلاً یک هفته، هیچ پولی خرج نکنید. اگر به چیزی نیاز پیدا کردید با یک چیز دیگر نیازتان را برطرف کنید. تمام تلاش خود را بکنید که دست به جیب نبرید و خرید ناخودآگاهی را انجام ندهید.

بعد از مدتی از این هیجان لذت خواهید برد. به داشته‌های خود بیشتر توجه کرده‌اید و از هر چیزی که موجود بوده به نحو مناسبی استفاده کرده‌اید و مهم‌تر از هر چیزی اینکه کلی پول ذخیره کرده‌اید.

اگر فردی متاهل هستید آن را به همسر خود به صورت یک رقابت هیجان‌انگیز دربیاورید. اگر مجرد هستید با دوستان آشنایان و یا خواهر و برادر خود این رقابت را انجام دهید. این یک راه بسیار ساده برای صرفه‌جویی در پول است و حتی ممکن است در زمانی که در حال انجام این بازی هستید با کارایی که انجام می‌دهید مقداری پول نیز به کیف پول خود اضافه کنید.

شاید بگویید که تا این حد مقتصد بودن جالب نیست. اما پس‌انداز پول و هزینه آن برای نیازهای ضروری قطعاً یک موفقیت بزرگ است. پیشنهاد می‌کنیم با ۷ عادت افراد بسیار مقتصد برای پس‌انداز پول آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب