دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مردم والیبال بازی می کنند. این یک راه سرگرم کننده برای پیوند با خانواده و دوستان است.

فواید بازی والیبال پارت اول

بازی والیبال فواید زیادی برای سلامتی دارد و یک راه عالی برای رسیدن به اهداف تناسب اندام و بازی و سرگرمی است.

والیبال یک ورزش تیمی عالی است که افراد در هر سن و سطح مهارتی می‌توانند از آن لذت ببرند. یکی از مزایای فراوان والیبال این است که می‌توان آن را در تمام طول سال هم در محیط داخلی و هم در فضای باز بازی کرد. جدای از لذت خالص بازی، دلایل مختلفی وجود دارد که مردم والیبال بازی می‌کنند. والیبال به عنوان یک راه جایگزین و بسیار موثر برای رسیدن به اهداف تناسب اندام شما به روشی سرگرم کننده و جذاب عمل می‌کند. دیگران به سادگی عاشق بازی هستند و برای لذت، والیبال بازی می‌کنند. دلیل شما هر چه باشد، فواید جسمی، روحی و روانی بازی والیبال بی‌نظیر است.

مزایای برتر بازی والیبال:

 بهبود سلامت قلب و عروق:

چه در داخل خانه بازی کنید، چه روی چمن یا در ساحل، والیبال یک راه عالی برای تناسب اندام و سالم ماندن است. از آن‌جایی که والیبال شامل ادغام فعالیت بدنی بهینه، همراه با انواع حرکات مانند دویدن، پریدن و … است می‌تواند تأثیر مثبت عمیقی بر سلامت قلبی عروقی و تنفسی شما داشته باشد. بر کسی پوشیده نیست که فعالیت بدنی منظم، مانند بازی والیبال، یک راه عالی و بسیار موثر برای بهبود گردش خون، سلامت قلب و عروق و سلامت کلی شما است.

علاوه بر این، بازی والیبال و ورزش منظم نیز ظرفیت تنفسی و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد. این در نهایت سلامت و تندرستی کلی شما را بهبود می‌بخشد. بازی والیبال و شرکت در فعالیت بدنی منظم و ورزش به میزان قابل توجهی سطح تناسب اندام، وضعیت سلامت عمومی و سلامت قلبی عروقی و تنفسی شما را بهبود می‌بخشد. که منجر به برخی از مزایای بهداشتی اضافی زیر می‌شود:

  • سلامت قلب و عملکرد کلی قلب شما را بهبود می‌بخشد، در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و هر گونه عوارض قلبی عروقی مرتبط را کاهش می‌دهد.
  • بهبود سلامت قلب و عروق و فعالیت بدنی منظم به کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول مضر کمک می‌کند.
  • خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، سندرم متابولیک، تصلب شرایین (یکی از علل اصلی حملات قلبی در بسیاری از افراد)، و همچنین بسیاری از انواع سرطان‌ها و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.
  • شرکت منظم در ورزش، عملکرد ایمنی شما را بهبود می‌بخشد، که احتمال عفونت و بیمار شدن شما را کاهش می‌دهد.


بازی والیبال یک ورزش عالی برای قلب و عروق است. بازی منظم والیبال به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند و به نوبه خود از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند.
تاثیر بازی والیبال بر سلامت قلب و عروق

عضله سازی، انعطاف پذیری و استقامت:

یکی از مزایای بازی والیبال، بدون شک توسعه سیستم عضلانی شما و همچنین ساختن، و تقویت گروه‌های عضلانی مهم است. والیبال ورزشی است که از نظر جسمی به سطح قابل توجهی از قدرت عضلانی، استقامت، قدرت، سرعت و چابکی نیاز دارد. والیبال می‌تواند بر سیستم اسکلتی-عضلانی شما تأثیر بگذارد، سرویس‌ها و رالی‌های رفت و برگشت و همچنین حفظ سطح کافی استقامت در حین حرکت به جلو و عقب در زمین، مستلزم تلاش زیاد باشد.

این ورزش به استفاده از چندین گروه عضلانی اولیه و ثانویه نیاز دارد و به کل بدن تمرین می‌دهد. قسمت بالایی بدن، بازوها، شانه‌ها، مچ دست، شکم، هسته مرکزی، ران‌ها و ساق پا را تقویت می‌کند. تقریباً هر جنبه‌ای از بازی به ماهیچه‌های قوی سینه، بالاتنه و قدرت ماهیچه‌های مرکزی نیاز دارد، در حالی که حداکثر سطوح قدرت و استقامت برای عضلات پا مورد نیاز است. والیبال به عنوان یکی از بهترین و لذت بخش‌ترین تمرینات برای تمام بدن در نظر گرفته می‌شود زیرا از تمام عضلات بدن شما استفاده می‌کند و آن‌ها را ملزم به کار با یکدیگر می‌کند.

در اینجا چند مزیت اضافی اسکلتی عضلانی بازی والیبال و شرکت در ورزش منظم آورده شده است:

  • ورزش منظم باعث قوی‌تر شدن عضلات و استخوان‌ها می‌شود.
  • ورزش، اندازه و قدرت فیبرهای عضلانی شما را افزایش می‌دهد.
  • ورزش قدرت رباط‌ها و تاندون‌های شما را افزایش می‌دهد.
  • تعداد و تراکم مویرگ‌هایی که خون را به ماهیچه‌های اسکلتی شما می‌رسانند را افزایش می‌دهد.

 مزایای سلامت مفاصل:

ورزش منظم مزایای باورنکردنی در بهبود سلامت کلی مفاصل دارد. والیبال یک ورزش عالی است که افراد مختلف را قادر می‌سازد تا در فعالیت‌های بدنی منظم شرکت کنند که نه تنها سرگرم‌کننده است، بلکه بسیار سازنده و مفید است. والیبال تمام ماهیچه‌های اولیه و ثانویه را که مفاصل شما را احاطه کرده‌اند تقویت می‌کند. افزایش قدرت عضلانی اطراف مفاصل، باعث می‌شود فشار و بار بیشتری در حین حرکات از روی مفاصل برداشته شود، زیرا عضلات شما اکنون می‌توانند مفاصل شما را بهتر حمایت و تثبیت کنند.

هنگامی که شما در حال انجام حرکات و اعمال مختلف هستید، عضلات شما قادر به تحمل بار به جای مفاصل شما هستند. این به طور قابل توجهی سلامت کلی مفاصل شما را بهبود می‌بخشد و همچنین از بروز مشکلات بیشتر مفصل در مراحل بعدی جلوگیری می‌کند. ایجاد سطوح بهینه قدرت در عضلات مناسب و حفظ آن قدرت، کلید حمایت و محافظت از مفاصل است.


 کاهش وزن:

یکی از مزایای برتر بازی والیبال این است که به شما کمک می‌کند تا تعداد قابل توجهی کالری بسوزانید. به دلیل ماهیت سخت بدنی آن یکی از مهم‌ترین اجزای برنامه کاهش وزن یا حفظ وزن است. اساساً برای این‌که کاهش وزن اتفاق بیفتد، باید کالری مصرفی شما بیشتر از کالری دریافتی باشد. بنابراین هرچه تعداد کالری‌هایی که با فعال ماندن و شرکت در ورزش منظم بسوزانید بیشتر باشد، در مسیر کاهش وزن خود موفق‌تر خواهید بود.

بازی والیبال، چه در سطح رقابتی و چه در سطح تفریحی، می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. تخمین زده شده است که انجام یک بازی والیبال در داخل خانه می‌تواند به شما کمک کند تا ۳۸۵ کالری در ۱ ساعت بسوزانید، در حالی که شما در یک بازی والیبال ساحلی می‌توانید تنها در ۴۵ دقیقه نزدیک به ۶۰۰ کالری بسوزانید. تفاوت اصلی در افزایش میزان کالری سوزانده شده در طول بازی والیبال ساحلی به افزایش سطح فعالیت بدنی، انرژی و تلاش مورد نیاز برای حرکت روی ماسه در طول بازی برمی‌گردد.

راه‌های دیگری نیز برای کاهش و حفظ وزن وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطالب  ۱۵ روش شگفت‌انگیز برای کاهش وزن بدون ورزش و ۵ عادت غذایی برای حفظ وزن را مطالعه فرمایید.

بازی والیبال نه تنها به تقویت عضلات شما کمک می‌کند، بلکه کاهش وزن را نیز تسهیل می‌کند
فواید بازی والیبال

 هماهنگی دست و چشم را بهبود می‌بخشد:

زمانی که می‌خواهید سرویس بزنید، بسیار مهم است که با چشمان خود توپ را دنبال کنید و دقیقاً در نقطه و زمان مناسب ضربه بزنید. در دفاع، بسیار مهم است که همیشه چشم خود را روی توپ نگه دارید. همانطور که توپ حرکت می‌کند حرکت کنید، با سطح لازم از قصد، هدف و سرعت به جایی که توپ می‌رود واکنش نشان دهید و خود را در موقعیت مناسب برای بازی قرار دهید. علاوه بر این، وقتی نوبت به تنظیم می‌رسد، هماهنگی خوب دست و چشم به شما مزیت بیشتری می‌دهد تا ببینید همیشه ضربه‌زنان کجا هستند تا مجموعه خوبی به آن‌ها بدهید. بنابراین واضح است که هماهنگی بهینه دست و چشم یک مهارت مهم در هر حرکت و جنبه‌ای از بازی والیبال است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب