شخصی بر روی یک دسته اسکناس به راحتی و در کمال آرامش لم داده است. ما در این مطلب به کسب درآمد غیرفعال اشاره می‌کنیم.

۸ روش برای کسب درآمد غیرفعال

تابحال به این فکر کرده‌اید که قادر باشید حتی در مدت زمان بیکاری خود نیز کسب درآمد داشته باشید؟ مثلا در زمان خواب!؟ این نوع از کسب درآمد، درآمد غیر فعال نام دارد. با من همراه باشید تا با هم کسب درآمد غیرفعال را بررسی کنیم.

درآمد غیرفعال جریان پولی است که بدون انجام هیچ‌گونه فعالیتی از جمله انجام خدمات یا فروش محصولی دریافت می‌شود. اغلب، درآمد غیرفعال با تلاش اولیه‌ شروع می‌گردد و سپس سودهای پایدار بلندمدت ایجاد می‌کند. درآمد غیرفعال می‌تواند از مواردی مانند سرمایه‌گذاری‌های مالی – مانند سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و حق امتیاز – یا داشتن ملک اجاره‌ای به دست آید. در این مطلب از مجله روزساز، درآمد غیرفعال را بررسی می‌کنیم و ایده‌هایی را ارائه می‌کنیم که می‌توانید برای شروع فعالیت در این حیطه امتحان کنید.

درآمد غیرفعال چیست؟

درآمد غیرفعال برعکس درآمد فعال است. در واقع درآمد فعال، به این شکل است که برای کاری که انجام می‌دهید، دستمزد دریافت می کنید. اکثر مشاغل یا کارهای جانبی به عنوان درآمد فعال شناخته می‌شوند. در درآمد غیرفعال، ابتدا کار را انجام می‌دهید، سپس به مرور زمان درآمد کسب می‌کنید، و دیگر به هیچ تلاش بیشتری نیاز ندارید. باید توجه داشته باشید که رشد سرمایه‌گذاری شما ممکن است کمی طول بکشد. اگر به دنبال پول نقد سریع هستید، ممکن است در ابتدای کار این نوع درآمد شما را ناامید کند. اما اگر برای رشد سرمایه‌گذاری خود وقت دارید و مایلید کمی تلاش مداوم برای هدف خود انجام دهید، ایجاد یک جریان درآمد غیرفعال می‌تواند برای شما سودآور باشد. اگر شما هم به کسب درآمد حتی در زمان خواب فکر می‌کنید، مطلب کسب درآمد در خواب مقاله‌ای جامع برای شماست.

چگونه درآمد غیر فعال داشته باشیم؟

وقتی مردم در مورد “درآمد پول در خواب” صحبت می‌کنند، در واقع به درآمد غیرفعال اشاره می‌کنند. به طور سنتی، شما این کار را از طریق سرمایه‌گذاری‌های مالی انجام می‌دهید. امروزه، بسیاری از افراد خلاق با ایجاد یک محصول دیجیتالی که می‌توانند به طور مکرر آن را بفروشند، یک جریان درآمد غیرفعال را شروع می‌کنند. اگر می‌خواهید شروع به کسب درآمد غیرفعال کنید در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • کدام یک از سرمایه‌‎گذاری اولیه را می‌توانم انجام دهم (پول، زمان و تلاش )؟
  • آیا من مهارت یا دانشی دارم که برای دیگران مفید باشد؟
  • چگونه می‌توانم فرآیند فروش و اشتراک‌گذاری مهارت‌ها یا دانشم را فعال کنم؟

این موضوع هم در نظر داشته باشید که بسته به جریان درآمد غیرفعالی که انتخاب می‌کنید، ممکن است اقداماتی وجود داشته باشد که برای افزایش درآمد کوتاه مدت خود انجام دهید. به عنوان مثال، برخی از افرادی که محصولات دیجیتال می‌فروشند، از استراتژی‌های بازاریابی مختلفی استفاده می‌کنند تا افراد بیشتری بتوانند محصولات‌شان را ببینند، که این امر منجر به فروش بیشتر در مدت زمان کوتاه‌تری می‌شود.

ایده‌های درآمد غیرفعال

اولین قدم برای به دست آوردن یک جریان درآمد پایدار، انتخاب آن منبع درآمد است. جریان درآمدی که از نظر شما منطقی‌تر است. چه بخواهید یک سرمایه‌گذاری مالی انجام دهید یا یک کسب و کار راه اندازی کنید، در اینجا ۸ ایده وجود دارد که می‌‍توانید برای استراتژی درآمد غیرفعال خود در نظر بگیرید:

۱. سرمایه‌گذاری مالی انجام دهید.

سرمایه‌گذاری‌های مالی شامل طیف وسیعی از گزینه‌ها، مانند سرمایه‌گذاری در بازار سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق قرضه، و وام‌هایی منحصربه‌فرد هستند، و آن‌ها نیاز به کار پیگیری جزئی دارند، زیرا آن‌ها سود را محاسبه کرده و مبلغ را در مدت زمان تعیین شده برای شما واریز می‌کنند. با یک مشاور مالی مشورت کنید تا بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را به شما پیشنهاد دهند.

اگر در زمینه‌ی مشاوره سرمایه‌گذاری تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای مشاوره سرمایه‌گذاری از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص مشاوره سرمایه‌گذاری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی مشاوره سرمایه‌گذاری کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری دارید، می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

حواستان باشد:

  • ممکن است در کوتاه مدت دسترسی محدودی به بودجه خود داشته باشید.
  •  الزامات مالیاتی را نیز در نظر بگیرید.

۲. سرمایه‌گذاری در ملک.

درآمد ناشی از اجاره‌ املاک می‌تواند راهی ثابت برای کسب درآمد غیرفعال باشد. تنها کافیست که بعد از هر دوره اجاره دادن ملک خود به بازسازی و تعمیرات ملک خود بپردازید، تا همواره از آن درآمد کسب کنید.

حواستان باشد:

  • تنها شما مسئول نگهداری و مراقبت از املاک خود هستید.
  • فقط زمانی درآمد کسب می‌کنید که مستاجر داشته باشید.


۳. یک فروشگاه چاپ محصولات دیجیتال راه اندازی کنید.

شما می‌توانید طرح‌های ترند و پرطرفدار را بر روی پیراهن، کلاه، لیوان، پوستر و سایر محصولات، را بر اساس تقاضا تولید کنید و با افتتاح یک فروشگاه محصولات دیجیتال بفروشید. اگر قادر نیستید فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ارائه‌دهندگان محبوب و حرفه‌ای را برای ارائه محصولات خود انتخاب کنید. بهتر است که در این قسمت به سراغ سایت‌ها و پلتفرم‌های محبوب و شناخته شده بروید تا مسیر فروش و تبلیغ محصولات‌تان را هموارتر کنید.

حواستان باشد:

  • قطعا در این مسیر نیاز به مشارکت در تبلیغات و بازاریابی داشته باشد.
  • ممکن است نیاز به افرادی متخصص برای پشتیبانی فروشگاه خود داشته باشد.
شخصی در بین دسته‌ای اسکناس خوابیده است. ما در این مطلب به کسب درآمد غیرفعال اشاره می‌کنیم.
کسب درآمد در زمان خواب

۴. نویسندگی کنید.

اگر در زمینه‌ای دانشی دارید یا ایده‌ای برای داستان‌نویسی دارید، می‌توانید کتابی بنویسید و آن را به صورت آنلاین بفروشید. می‌توانید بعد از تهیه و نگارش کتاب خود آن را بصورت کاغذی یا صوتی در پلتفرم‌های تخصصی فروش کتاب مانند کتابراه، طاقچه و.. قرار دهید. اگر تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارید می‌توانید مانند بسیاری از مردم جهان با استفاده از سرویسی مانند Kindle Direct Publishing استفاده کنید. این سرویس به شما امکان می‌دهد کلمات خود را به یک کتاب الکترونیکی یا نسخه چاپی تبدیل کنید و آن را در آمازون بفروشید. توصیه می‌کنم مطلبی بنویسید که از اشتراک‌گذاری آن احساس افتخار کنید.

حواستان باشد:

  • آماده سازی کتاب برای چاپ ممکن است زمان زیادی ببرد.
  • احتمالا نیاز به مشارکت در تبلیغات و بازاریابی داشته باشد.

۵. فروش قالب و ایده‌های متفاوت در نرم‌افزارها

اگر از ایجاد سیستم‌های سازمانی دیجیتال در برنامه‌هایی مانند Microsoft Excel یا Notion لذت می‌برید، ممکن است بتوانید الگوهای خود را بفروشید. این کار در دسته مشاغل فریلنسری قرار می‌گیرد. امروزه بسیاری از مردم در سرتاسر جهان از ساخته‌های خود در Etsy یا سایر بازارهای آنلاین جهانی کسب‌درآمد می‌کنند.

حواستان باشد:

  •  برای بازدهی به زمان نیاز دارید.
  • وب سایت‌های عرضه‌کننده محصولات شما هزینه‌های فروش را از شما بصورت کمیسیون دریافت می‌کنند.


۶. محتوا ایجاد کنید.

اگر ساخت ویدیو برای رسانه‌های مختلف انتخاب شماست، می‌توانید با آپلود محتوا و آثار خود در پلتفرمی مانند YouTube  درآمد کسب کنید. هیچ محدودیتی برای انواع ویدیوهایی که می‌توانید ایجاد کنید وجود ندارد، , ویدئوهای خبری، فیلم کوتاه، موسیقی، جهان‌گردی و غیره. در نظر داشته باشید که در چنین پلتفرم‌های اجتماعی تعداد کاربران و فالوورهای شماست که در میزان درآمد شما بسیار تعیین‌کننده هستند.

حواستان باشد:

  • نیاز به جذب دنبال‌کننده‌های بالای از ۱۰۰۰ نفر دارید.
  • نیاز به انتشار محتوای جدید بطور منظم و حرفه‌ای دارید.

۷. یک دوره آنلاین ایجاد کنید.

شاید در بین فعالیت‌های مختلف مثل: نوشتن کتاب، فروش محصولات دیجیتالی، قالب‌ها و ایجاد محتوا، تصمیم بگیرید مواردی که تولید کرده‌اید را به عنوان یک دوره آنلاین عرضه کنید. بسیاری از افراد محتوای خود را با کمک متخصصان این حوزه تولید می‌کنند، و سپس دوره‌های خود را در وب‌سایت‌های مختلف عرضه می‌کنند. اگر قصد فعالیت در این عرصه را دارید، هرگز خلاقیت را فراموش نکنید.

حواستان باشد:

  • به فرآیند کاری فشرده نیازمندید.
  • ممکن است نیاز به مشارکت برای تبلیغات و بازاریابی داشته باشد.

۸. همکاری در فروش انجام دهید.

بازاریابی وابسته یا همان همکاری در فروش، حوزه‌ای از بازاریابی دیجیتال است که در آن یک فرد محصولات برندهای مختلف اعم از شناخته شده و ناشناس را به کمک لینک فروش محصولات آن در وبلاگ یا صفحات اجتماعی خود تبلیغ می‌کند و بخشی از فروش ایجاد شده از لینک قرار داده شده دریافت می‌کند. امروزه بسیاری از وبلاگ‌نویسان تکنیک‌های بهینه سازی موتور جستجو را با استراتژی بازاریابی وابسته خود ترکیب می‌کنند تا درآمد خود را به حداکثر برسانند.

حواستان باشد:

  • ممکن است مدتی طول بکشد تا شروع به کسب درآمد کنید.
  • پست‌ها و محتواهای ایجاد شده  ممکن است در طول زمان نیاز به، بروزرسانی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب