7 نکته برای انتخاب عکاس و فیلمبردار عروسی

۷ نکته برای انتخاب عکاس و فیلمبردار عروسی

آیا مراسم جشنی در پیش دارید و برای جشن خود به دنبال عکاس و فیلمبردار حرفه‌ای می‌گردید این مطلب شامل نکاتی برای انتخاب عکاس و فیلمبردا برای مجالس است.

عروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی افراد است، بنابراین ثبت خاطرات آن روز از طریق تصاویر و ویدئو ضروری است. با فیلمبرداری و عکاس از روز عروسی یا هر رویداد دیگری شما قادر خواهید بود که سال‌ها با تماشای فیلم و عکس تجدید خاطره کنید و لذت ببرید. به همین دلیل است که انتخاب یک عکاس و یا فیلمبردار برای اکثر زوج‌ها هنگام شروع برنامه ریزی عروسی، اولویت اصلی است.

در این مطلب از مجله‌ی روزساز هشت نکته وجود دارد که باید هنگام شروع فرآیند انتخاب عکاس و فیلمبردار برای عروسی خود در نظر بگیرید.

۱. انتظار عقد قرار داد با دو نفر را داشته باشید:

با توجه به اهمیت عکاسی و فیلمبرداری عروسی، ممکن است نیاز به استخدام دو ارائه دهنده خدمات عکاسی و فیلمبرداری داشته باشید. همه عکاسان فیلمبردار نیستند و همه‌ فیلمبردها هم عکلاس نیستند. البته امکان دارد که یک فردی هر دوی این مهارت‌ها را داشته باشد. اما اگر می‌خواهید متخصصان با تجربه کار شما را انجام دهند ممکن است مجبور به بستن قرار داد با دو نفر شوید.

برخی از استودیوها هم خدمات عکاسی و هم خدمات فیلمبرداری را ارائه می‌دهند، اما برای زوج‌ها غیرعادی نیست که دو کسب و کار متفاوت را برای بهترین نتیجه استخدام کنند. اگرچه عکاسی و فیلمبرداری از نظر فنی و هنری مرتبط هستند، اما خواسته‌های متفاوتی از ارائه دهندگان خدمات دارند. یک عکاس می‌تواند بسیاری از عکس‌های گرفته شده در عروسی را به صحنه ببرد. یک فیلمبردار لحظاتی را که اتفاق می‌افتد ثبت می‌کند و معمولاً بعد از مراسم، ویرایش‌های زیادی از جمله اضافه کردن موسیقی روی ویدیو انجام می‌دهد.

همچنین، احتمالاً تصاویر ثابتی از مراسم و پذیرایی و یک ویدیو کامل از هر دو می‌خواهید. انجام این کار برای یک نفر تقریبا غیرممکن است. اگر تصمیم دارید با یک ارائه دهنده خدمات همراه شوید، در مورد تعداد دستیارانی که برای مراسم در محل خواهند داشت و نقش آن‌ها را جویا شوید.


۲. در رابطه با قیمت انجام کار به توافق برسید:

مقدار زیادی از برنامه‌ریزی عروسی حول محور بودجه می‌چرخد. شما و شریک زندگیتان باید مقدار مبلغی که می‌خواهید برای عکاسی و فیلمبرداری در نظر بگیرید را مشخص کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که آیا مبلغ در نظر گرفته شده هم عکاسی و هم فیلمبرداری را پوشش می‌دهد. توجه داشته باشید بودجه‌بندی که برای عروسی خود کرده‌اید ممکن است تغییر کند و همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش نرود برای همین در مورد قیمت کمی انعطاف پذیر باشید. اگر انتخاب اول شما در بین حرفه‌ای‌ها از نظر قیمتی تفاوت چندانی با انتخاب دوم ندارد انتخاب شخص اول می‌تواند ارزشمندتر باشد.

۳. مشورت کنید:

با در نظر گرفتن دو نکته اول، وقت آن است که با اطرافیان خود مشورت کنید. خانواده، دوستان و همکارانی که اخیراً ازدواج کرده‌اند، می‌توانند عکاس‌ها و فیلمبردارهای حرفه‌ای و کاربلدی رای به شما معرفی کنند. اگر با فردی از طریق بازاریابی دهان به دهان آشنا شدید سری سری از آن رد نشوید و حتما تحقیقات خود را در مورد آن تکمیل کنید. زیرا ارائه دهندگان خدمات محبوب اغلب نیازی به تلاش زیادی برای بازاریابی ندارند و حتما در کار خود حرفه‌ای‌ترین هستند. فراتر از ارجاعات دهان به دهان، عکاسان و فیلمبرداران را در منطقه خود یا منطقه محل برگزاری عروسی به صورت آنلاین جستجو کنید. به دنبال نظرات دیگر کاربران آنلاین باشید. اگر شما ازخدمات تشریفات مجالس استفاده می‌کنید، حتما توصیه‌هایی برای انتخاب فیلمبردار و عکاس به شما خواهد کرد.

7 نکته برای انتخاب عکاس و فیلمبردار عروسی

۴. سبک عکاسی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

برای درک سبک‌های اولیه عکاسی و انتخاب یکی از آن‌ها، لازم نیست متخصص عکاسی باشید. عکاسان حرفه‌ای در اکثر سبک‌ها مهارت دارند، اما در یک یا دو زمینه بصورت تخصصی فالیت می‌کنند و در آن برتری دارند. برخی از سبک‌های عکاسی عبارتند از:

  • سبک زندگی: عکس‌های اکشن طبیعی و صریح که کنش و تعامل واقعی انسانی را نشان می‌دهد.
  • مستند: داستان سرایی تصویری با هدف ثبت یک رویداد در حال آشکار شدن.
  • ژست: پرتره سنتی و رویکرد عکس گروهی.
  • هنری: استفاده از لباس‌ها، وسایل و صحنه‌پردازی برای ایجاد جلوه‌های منحصربه‌فرد.

همه این سبک‌ها محبوب هستند و بهترین استفاده را دارند. عکس‌های عروسی معمولا شامل چندین عکس ژست هستند، اما سلیقه شما، شما را به سمت سبک کلی که می‌خواهید راهنمایی می‌کند.


۵. محل برگزاری عروسی خود را بشناسید:

دانستن محل برگزاری عروسی قبل از تعامل با یک عکاس و فیلمبردار به دلایل زیادی ضروری است. یک عکاس باید محل برگزاری عروسی را بشناسد زیرا نور مکان به شدت بر کیفیت عکس‌ها تاثیر می‌گذارد. البته نگران نباشید عکاسان می‌دانند که چگونه از نور برای تولید عکس‌های عالی استفاده کنند و تجهیزات خود را برای مقابله با چالش‌های نور تنظیم کنند. آن‌ها باید بدانند که آیا مراسم در داخل است یا خارج. این نه تنها نور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه بر تجهیزات مورد نیاز نیز تأثیر می‌گذارد. برخی از عکاسان برخی از تجهیزات تخصصی خود را اجاره می‌کنند، بنابراین آن‌ها برای ارائه قیمت دقیق به این اطلاعات نیاز دارند.

۶. گفتگو با عکاسان و فیلمبرداران را برنامه ریزی کنید:

هنگامی که ترجیحات سبک و مکان خود را شناختید، می‌توانید برای ملاقات با لیست ارائه دهندگان خود برنامه‌ریزی کنید. جلسات حضوری به شدت توصیه می‌شود زیرا شما و شریک زندگیتان باید سطح راحتی خود را با آن اشخاص ارزیابی کنید. عکاسی و فیلمبرداری نیاز به تعامل شخصی نزدیک دارند. شما نباید با کسی کارکنید که به شما احساس ناراحتی و خجالت می‌دهد.

سوالاتی که باید در طول گفتگوی خود با عکاس و فیلمبردار بپرسید عبارتند از:

  • به چه اطلاعاتی نیاز دارید و چه زمانی؟
  • چگونه ارتباط برقرار خواهیم کرد؟
  • آیا توصیه‌ای برای ضبط این رویداد دارید؟
  • قرارداد خدمات شما شامل چه مواردی است؟
  • آیا دستیار دارید؟ اگر چنین است، چه تعداد و چه وظایفی دارند؟
  • تصاویر یا ویدیو چه زمانی تحویل داده می‌شود؟

۷. مشاهده نمونه کار:

پس از گفتگوی خود، از هر ارائه دهنده خدمات بخواهید که نمونه کارهای خود را به شما نشان دهد.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز:

اگر در زمینه‌ی عکاسی و فیلمبرداری، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای عکاسی و فیلمبرداری از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص عکاسی و فیلمبرداری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی عکاسی و فیلمبرداری کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات عکاسی و فیلمبرداری دارید، می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب