صافی مو با کراتین

صافی مو با کراتین

امروزه کراتین مو به یک روش محبوب تبدیل شده است. در این روش افرادی که دارای موهای وز و فر هستند و نمی‌توانند موهای خود را کنترل کنند، موهای خود را کراتین می‌کنند و موهایشان لخت و براق می‌شود.

صاف کردن مو به روش کراتین، یک روش محبوب برای رسیدن به موهایی براق و صاف است که این امر برای کسانی که موهای فر و وز دارند به یک آرزو تبدیل شده است. افراد با موهای فر آرزو دارند که موهای صاف و ابریشمی داشته باشند. این روش درمانی که اغلب به آن کراتین برزیلی نیز می‌گویند، یک روش نیمه‌دائم است که اگر به درستی از موها مراقبت شود، می‌تواند تا ۶ ماه یا بیشتر بر روی موها باقی بماند. کراتین اگرچه یک روش پرهزینه و گران است ولی در بین افراد طرفدار زیادی دارد.

کراتین یک روش برای صاف و براق کردن مو است که امروزه در میان افراد مختلف از محبوبیت خاصی برخورددار است
صاف کردن مو به روش‌های جدید

کسانی که موهای خود را کراتین می‌کنند همیشه می‌گویند که این روش صافی و زیبایی بی‌نظیری به موها می‌دهد.

این مطلب از مجله‌ی اینترنتی روزساز به بررسی روش کراتین مو و مزایا و معایب این روش و مراقبت‌هایی که لازم است بعد از آن انجام شود و همچنین مراحل کراتین، می‌پردازد.

روش درمانی کراتین مو

درمان کراتین مو، روشی است که به صاف کردن موهای وز و فر و موهایی که از دکلره آسیب دیده‌‍اند، کمک می‌کند. کراتین یک نوع پروتئین است که بدن به طور طبیعی این پروتئین را تولید می‌کند. کراتین به عنوان یک پروتئین به استحکام و ساختار مو و ناخن کمک زیادی می‌کند.

الیاف موهای ما، دارای سه ناحیه‌ی اصلی می‌باشند:

  • – مدولا: این قسمت در هسته‌ی تار مو قرار دارد و فقط در موهای ضخیم‌تر دیده می‌شود.
  • – کورتکس: این ناحیه جزء اصلی مو است. حاوی پروتئین است و پشتیبانی مکانیکی مو را فراهم می‌کند.
  • – کوتیکول: این ناحیه لایه بیرونی محافظ نازک از سلول‌های کراتین‌شده تشکیل‌شده است که مانند فلس روی هم قرار دارند.

در داخل قشر مو، کراتین با کمک پیوندهایی شیمیایی مانند پیوند یونی، پیوند دی‌سولفیدی و پیوند هیدروژنی، یک زنجیره‌‌ی مارپیچ بلند را تشکیل می‌دهد. همچنین، نیروهای جذب ضعیف‌تر بین مولکول‌ها، که کارشناسان آن را نیروهای واندروالس می‌نامند، می‌تواند به حفظ ساختار کراتین کمک کند.

مرحله‌ی مواد گذاری یکی از مراحل انجام کراتین مو است
مواد گذاری روی مو

مراحل کراتین مو

  • ۱ – در طول درمان کراتین، آرایش‌گر شما ابتدا موهای شما را با شامپوی مخصوص شستشو داده و تمیز می‌کند.
  • ۲ – سپس موهای شما را با سشوار خشک کرده و یک ماده حاوی کراتین را بر روی موهای شما مانند روش رنگ کردن مو، اعمال می‌کند.
  • ۳ – بعد از پایان موادگذاری، یک ساعت زمان می‌گیرد. مواد باید یک ساعت روی موهای شما باقی بماند.
  • ۴ – سپس با استفاده از یک اتومو تخصصی موهای شما را در لایه‌های نازک تقسیم کرده و صاف می‌کند، این مرحله در کراتین بسیار اهمیت دارد و آرایش‌گر باید تمام تلاش خود را به کار گیرد که همه‌ی تارهای موی شما را صاف کند. در این مرحله همچنین مواد کراتین که روی موهای شما بود مانند دود از موهای شما تبخیر می‌شود.
  • ۵ – بعد از اتوکشی مو باید اندکی صبر کنید تا پوست سر شما خنک شود.
  • ۶ – سپس آرایشگر دوباره موهای شما را با استفاده از شامپوی تثبیت‌کننده و آب سرد می‌شوید (فقط در این مرحله آماده باشید که جیغ نکشید).
  • ۷ – بعد از این مرحله دوباره موهای شما را سشوار می‌کشد. شما خواهید دید که در پایان کار با موهای صاف و ابریشمی و براق روبه‌رو می‌شوید و دیگر از موهای وز و خشک خبری نیست.


اگر در طول مرحله‌ی اتوکشی سوزش چشم برای شما اتفاق افتاد چشمان خود را ببندید و به هیچ وجه دستان خود را به چشمان خود نزنید، زیرا ممکن است مواد کراتین با چشم شما تماس پیدا کند و این امر خطرناک است.

(اگر در زمینه کراتینه کردن موی بانوان تجربه، تخصص و مهارت دارید، می‌توانید در سایت کارسپاری ثبت‌نام کنید و بعنوان کارگیر با انجام سفارشات کار کراتینه موی بانوان از مهارت خود کسب درآمد کنید.)

مراقبت و نگه‌داری مو بعد از کراتین

بعد از کراتین موهایتان، به مدت ۳ روز حمام نروید و از خیس شدن موهایتان جلوگیری کنید. برای شستن موهایتان حتما از شامپو و ماسک موی بدون سولفات استفاده کنید تا کراتین موی شما مدت طولانی‌تری دوام داشته باشد. از برخورد آب دریا و آب استخر با موهایتان جلوگیری کنید، زیرا این آب‌ها به علت داشتن کلر و نمک عمر کراتین شما را کوتاه می‌کنند.

بعد از کراتین، موهایتان را با کش نبندید و آن‌ها را پشت گوش خود نزنید. موهایتان را هر ۳ یا ۴ روز یک‌بار با آب ولرم و شامپوی بدون سولفات بشویید. به هیچ وجه موهای خود را خیس نگه‌ندارید و همیشه آن‌ها را خشک کنید.

در داخل حمام از نرم‌کننده و ماسک موی بدون سولفات استفاده کنید، زیرا به حفظ رطوبت موهای شما کمک می‌کند. بعد از حمام و قبل از سشوار کشیدن موهایتان از روغن آرگان که بر پایه‌ی آب است استفاده کنید و قبل از استفاده از اتومو و بابلیس مو از ماسک موی محافظ مو بدون آب‌کشی استفاده کنید تا به موهای شما آسیب وارد نشود. تا دو هفته بعد از کراتین موهایتان از رنگ کردن خودداری کنید.

مرحله‌ی اتو کشی یکی از مراحل انجام کراتین برای داشتن مویی صاف و براق
مرحله‌ی اتو کشی در کراتین مو

مزایای کراتین مو

کراتین مو در خانه یا به صورت حرفه‌ای توسط آرایش‌گر دارای چندین مزیت است:

موهای شما را براق‌تر می‌کند‌:

درمان‌های کراتین مو، کوتیکول مو را صاف می‌کند و باعث می‌شود که مو کم‌تر وز شود. علاوه بر این، درمان کراتین به موها ظاهری طبیعی صاف و براق می‌دهد.

کراتین مو در صورت مراقبت درست مدت‌ها باقی می‌ماند:

اگر فردی به طور مناسب از موهای خود مراقبت کند، از محصولات مناسب استفاده کند و زیاد به حمام نرود، نتایج درمان می‌تواند تا چند ماه باقی بماند.

به راحتی می‌توانید موهایتان را کنترل کنید:

افرادی که موهای وز یا ضخیم دارند روش کراتین مو را انتخاب می‌کنند، زیرا می‌تواند به آن‌ها کمک کند به موهای خود راحتتر رسیدگی کنند. موها به دلیل این‌که کراتین یک پروتئین است شکننده نمی‌شوند و بنابراین این روش، مو را تقویت کرده و شکنندگی مو را کاهش می‌دهد. برخی افراد می‌گویند که موهایشان زودتر بلند می‌شود، زیرا موخوره‌های آن‌ها از بین رفته است.


آیا کراتین کردن مو بهتر از سایر روش‌ها است؟

نکته‌ی قابل توجه روش‌های کراتین مو این است که مدت زمان طولانی‌تری بر روی مو باقی می‌ماند و کار افرادی را که موهای وز و فر داشتند را بعد از کراتین راحت‌تر می‌کند.

آیا درمان کراتین مو بی خطر است؟

در مورد درمان‌های کراتین اختلاف نظر وجود دارد، زیرا در آن‌ها از فرمالدئید یا سایر مواد شیمیایی که فرمالدئید آزاد می‌کنند استفاده می‌شود. فرمالدئید یک گاز بی‌رنگ و تند است که خاصیت سمی دارد. فرمالدئید در صورت استنشاق یا تماس با چشم یا پوست ممکن است اثرات مضری برای سلامتی داشته باشد. برای همین است که گفته می‌شود دستان خود را به چشمانتان نزنید.

همچنین به این نکته توجه کنید که اگر باردار هستید، نمی‌توانید موهای خود را کراتین کنید.

امروزه کراتین مو به یک روش محبوب تبدیل شده است. در این روش افرادی که دارای موهای وز و فر هستند و نمی‌توانند موهای خود را کنترل کنند، موهای خود را کراتین می‌کنند و موهایشان لخت و براق می‌شود.

اگر تمایل دارید اطلاعات بشتری درمورد کراتین کسب کنید می‌توانید مطلب آن چه که باید در مورد کراتین مو بدانید را مطالعه کنید.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز:

اگر در زمینه‌ی کراتین مو تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار کراتین مو بانوان از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص کراتین مو به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی کراتینه مو بانوان کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات کراتین مو دارید، کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد ماهر و متخصص، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب