جوانسازی پوست چیست؟

جوانسازی پوست چیست؟

به هر روشی که برای بهبود ظاهر پوست شما استفاده می‌شود جوانسازی پوست گفته می‌شود. با ما همراه باشید تا متوجه شوید جوانسازی و لایه برداری پوست چه مشکلاتی را می‌تواند درمان کند.

انتخاب بین چندین درمان زیبایی موجود می‌تواند چالش برانگیز باشد. روش‌های زیادی برای افرادی که با علائم پیری سر و کار دارند و می‌خواهند دوباره جوان به نظر برسند، تبلیغ می‌شود. این درمان‌ها نه تنها می‌توانند ظاهر و احساس پوست را بهبود بخشند، بلکه به بیمار اعتماد به نفس نیز می‌دهند. جوانسازی پوست و لایه برداری پوست دو اصطلاحی هستند که اغلب ممکن است برای افرادی که به دنبال بهبود وضعیت پوست خود هستند آشنا باشد. اگرچه این دو اصطلاح اغلب برای اشاره به یک رویه استفاده می‌شود، اما تفاوت جزئی با هم دارند.

بیایید به جوانسازی و لایه برداری پوست نگاهی بیندازیم، تجزیه و تحلیل کنیم که چه چیزی این دو اصطلاح را متفاوت می‌کند و چگونه درمان‌ها می‌توانند به افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی خاص کمک کنند.


جوانسازی و لایه برداری پوست چیست؟

جوانسازی پوست به هر روشی گفته می‌شود که برای بهبود ظاهر پوست شما استفاده می‌شود. این شامل چندین نوع درمان است که به ترمیم پوست کمک می‌کند. افراد ممکن است به دلایل زیادی آسیب پوستی را تجربه کنند. این ممکن است به دلیل افزایش سن یا قرار گیری در معرض نور خورشید باشد.

جوانسازی پوست اغلب شامل محصولات تزریقی مانند Juvederm، Restylane و Botox است. البته، پرکننده‌های پوستی بسیار دیگری نیز برای افرادی که می‌خواهند پوست خود را زیباتر نشان دهند، وجود دارد. همچنین می‌توان از درمان‌های غیرجراحی برای جوانسازی پوست نیز استفاده کرد. این‌ها شامل درمان‌های سفت کننده پوست مانند Ulthera و Venus Legacy است.

یکی روش‌های جوانسازی بسیار محبوب این روز‌ها تزریق ژل پروفایلو است. اگر هنوز با کارایی این ژل آشنا نیستید مطلب ژل پروفایلو چیست؟ را مطالعه کنید.

جوانسازی و لایه برداری پوست چیست؟

لایه‌ برداری:

لایه برداری پوست نوع خاصی از درمان جوانسازی است که شامل از بین بردن مواد زائد و سلول‌های پوستی می‌شود – بنابراین، روند لایه برداری طبیعی پوست را تقویت می‌کند. با گذشت زمان، وضعیت پوست تغییر می‌کند. افزایش سن، اختلالات پوستی و نور خورشید همگی می‌توانند منجر به مشکلات پوستی و بی‌نظمی‌های مختلف شوند که نه تنها ظاهر پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه باعث از دست دادن اعتماد به نفس فرد می‌شود.

شایع‌ترین مشکلاتی که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عبارتند از رگ‌های خونی قابل مشاهده، لکه‌های خورشیدی، کک و مک و سایر تغییرات رنگدانه، جای جوش و چین و چروک است. همچنین ممکن است پوست کمتر سفت شود و رنگ خود را از دست بدهد.

درمان‌های جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست می‌تواند به مبارزه با این مشکلات کمک کند. لایه برداری مکانیکی، درمان‌های تزریقی، لایه برداری با لیزر و لایه برداری شیمیایی همگی می‌توانند برای بهبود ظاهر پوست استفاده شوند. چین و چروک‌ها و خطوط ظریف می‌توانند صاف‌تر شوند، در حالی که جای زخم‌ها و سایر شرایط ظاهری بهبود می‌یابد.

درمانی که فرد باید برای درمان بیماری پوستی خود استفاده کند طی یک مشاوره مشخص می‌شود. مراجعه به یک جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره برای رفع همه نگرانی‌ها بسیار مهم است. گاهی اوقات، برای خلاصی از شر نواحی مشکل پوست خود به طور موثر باید چندین درمان یا جلسات را انجام دهید.

جوانسازی و لایه برداری پوست چه مشکلاتی را می‌تواند درمان کند؟

جوانسازی و لایه برداری پوست چه مشکلاتی را می‌تواند درمان کند؟

افراد متفاوت هستند، بنابراین شرایط پوستی آن‌ها یکسان نخواهد بود. هر فردی با مشکلات پوستی خود دست و پنجه نرم می‌کند و برای بهبود ظاهر و احساس کلی پوست خود به درمان‌های خاصی نیاز دارد. برخی از مشکلاتی که جوانسازی و لایه برداری پوست می‌تواند درمان کند عبارتند از:

  • رنگدانه: این شامل هر چیزی مانند لکه‌های خورشیدی، کک و مک و سایر تکه‌های پوستی است که در نتیجه قرار گیری در معرض نور خورشید تیره شده‌اند.
  • چین و چروک‌های پویا: خطوطی هستند که وقتی پوست حرکت نمی‌کند مانند چین‌ها به نظر می‌رسند، اما زمانی که فرد حرکات یا حرکات خاصی انجام می‌دهد بدتر می‌شود.
  • چین و چروک‌های ساکن: همیشه مشاهده می‌شوند و با انجام حرکات و حالات صورت فرد تغییر نمی‌کنند.
  • پوست کدر: پوستی است که سلول‌های مرده پوستی دارد و منافذ آن مسدود شده است، بنابراین دیگر سرزنده به نظر نمی‌رسد.
  • از دست دادن تن پوست: این همان چیزی است که وقتی ساختارهای حمایتی پوست مانند الاستین و کلاژن ضعیف می‌شوند اتفاق می‌افتد. پوست استحکام خود را از دست می‌دهد و ممکن است سلولیت نیز ایجاد شود.
  • مشکلات عروقی: شامل شرایطی است که رگ‌های خونی روی سطح پوست مشاهده می‌شود و همچنین ضایعات عروقی که شبیه تاول‌های کوچک پر از خون هستند. قرمزی یا برافروختگی مداوم صورت نیز می‌تواند ظاهر شود.
  • جای زخم: جای زخم می‌تواند در نتیجه آسیب یا آکنه ظاهر شود.


نمونه‌هایی از درمان‌های جوانسازی و لایه برداری پوست:

در اینجا برخی از رایج‌ترین روش‌های درمانی برای بازسازی و جوان‌سازی پوست را مشاهده می‌کنید:

  • پرکننده‌های پوستی: درمان‌های تزریقی که می‌توانند به کانتورینگ پوست کمک کنند.
  • ابلیشن مکانیکی (درمپلنینگ، درم ابریژن): آن‌ها روش‌های خراش‌دهی جراحی هستند که می‌توانند ناهنجاری‌های سطح پوست را نرم‌تر کنند.
  • لایه برداری شیمیایی: لایه برداری اسیدی که می‌تواند در صورت استفاده در ترکیبات مختلف از شر لایه‌های خارجی آسیب دیده پوست خلاص شود.
  • اسکلروتراپی: تزریق‌هایی که می‌توانند به فرو ریختن رگ‌های روی سطح پوست کمک کنند.
  • درمان‌های سم بوتولینوم نوع A: آن‌ها می‌توانند با مسدود کردن انقباضات عصبی، چین و چروک‌ها را کاهش دهند.
  • درمان‌های غیر سایشی (میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن، لایه‌برداری‌های اسیدی سبک): این‌ها درمان‌های کم تهاجمی هستند که می‌توانند از تغییر رنگ و زخم‌های خفیف مراقبت کنند.
  • درمان‌های لیزری فرکشنال (لیزرهای CO2 فرکشنال): آن‌ها می‌توانند چین و چروک‌ها و خطوط ریز را با از بین بردن لایه‌های بیرونی پوست صاف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب