7 عادت افراد بسیار مقتصد

۷ عادت افراد بسیار مقتصد

موفقیت اقتصادی و ثروتمند شدن راحت نیست. یکی از راه‌های ساده برای کسب ثروت این است که هزینه‌های خود را مدیریت کنیم و صرفه‌جویی کنیم. در این مطلب یاد می‌گیریم چگونه یک فرد اقتصادی باشیم.

“۷ عادت افراد بسیار موثر” نوشته دکتر استفان کاوی اولین بار در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه به ۳۸ زبان فروخته است. کاوی بعداً کتاب‌های مشابهی را با هدف نوجوانان، خانواده‌ها و ازدواج بسیار مؤثر نوشت. نوشته های او مثبت و الهام‌بخش است.

این مربی و نویسنده فقید در یکی از کتاب‌های خود می‌گوید: «اگر می‌خواهید تغییرات و پیشرفت‌های جزئی و تدریجی ایجاد کنید، روی اعمال، رفتار یا نگرش کار کنید. اما اگر می‌خواهید پیشرفت‌های کوانتومی قابل توجهی داشته باشید، روی پارادایم‌ها کار کنید.»

با توجه به توصیه کاوی، ما در مجله اینترنتی روزساز، این عادات را به افراد بسیار مقتصد ارائه می‌دهیم:

۱. افراد مقتصد با پس‌انداز سکه، دلارها را پس‌انداز می‌کنند

افراد مقتصد می‌توانند گه‌گاه از یک ناهار ۱۰ دلاری در رستوران لذت ببرند، اما کاملاً می‌دانند که یک برنامه روزانه همان ناهار تقریباً ۴۰۰۰ دلار در سال است. آنها به جای صرف غذا در بیرون از خانه، غذای خود را درست می‌کنند.

آنها کارهای ساده و کوچکی مانند استفاده بیش از یک بار از یک کیسه چای، خالی کردن و استفاده مجدد از کیسه جاروبرقی، و بریدن کوپن‌ها برای صرفه‌جویی در یک شیشه کره بادام زمینی انجام می‌دهند.

با این حال، آن‌ها به روش‌های بسیار مناسبی برای کسب درآمد دارند و سعی می‌کنند تعداد درآمدهای زیادی را داشته باشند حتی به مقدار خیلی کم.


افراد مقتصد با پس‌انداز سکه، دلارها را پس‌انداز می‌کنند
بررسی قبل از تصمیم‌گیری

۲. افراد مقتصد در تصمیم‌گیری جدی هستند

افراد مقتصد حس خوبی دارند و می‌توانند تصویر بزرگ را ببینند. آنها همیشه گزینه ارزان‌تر را انتخاب نمی‌کنند فقط به این دلیل که ارزان‌تر به نظر می‌رسد. آنها وقت خود را صرف می‌کنند و گزینه‌های زیادی را قبل از تصمیم‌گیری بررسی می‌کنند.

آنها برنامه‌ریزی می‌کنند و به طور کلی سازماندهی خوبی دارند. افراد مقتصد معمولاً به دنبال ارضای فوری نیازهای نیستند. و آنها سعی می‌کنند تا زمانی که ممکن است برای هزینه کردن صبر کنند.

۳. افراد مقتصد مدیران خوبی هم از نظر زمان و هم از نظر مالی هستند

افراد مقتصد کارهای خود را برای بهره‌وری بهینه، سازماندهی می‌کنند. آنها برای زمان خود ارزش قائل هستند. آنها می‌دانند چگونه تشخیص دهند که پس‌انداز کردن پول ارزش وقت گذاشتن را ندارد.

آنها بهتر می‌دانند که برای صرفه‌جویی در مصرف یک گالن شیر در سراسر شهر رانندگی کنند. آنها منضبط هستند و قبل از بازی کار می‌کنند. افراد مقتصد می‌دانند که میزان ثروت شما به درآمد شما مربوط نمی‌شود، بلکه به نحوه استفاده از منابع مالی و ناملموس خود بستگی دارد.

۴. افراد مقتصد سبک زندگی خود را دارند

افراد مقتصد فعال هستند و پیش بینی می‌کنند و بدون تعلل تعمیرات و نگهداری را انجام می‌دهند. قبل از استخدام یک متخصص برای انجام تعمیرات خانگی، یک فرد صرفه‌جو، در اینترنت تحقیق می‌کند و با یک متخصص مشورت می‌کند تا تعیین کند که آیا به یک تعمیرکار نیاز دارد یا خیر.

افراد مقتصد برای داشتن ابزارهای باکیفیت برای انجام اکثر تعمیرات ساده در خانه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آنها این ابزارها را برای انجام کار با دوستان و همسایگان مبادله می‌کنند.

افراد مقتصد مدیران خوبی هم از نظر زمان و هم از نظر مالی هستند
استفاده از فرصت‌ها برای نتایج بهتر

۵. این افراد فرصت‌ها را در جایی می‌بینند که دیگران نمی‌بینند

افراد مقتصد شهودی هستند و زمانی که فرصتی پیش می‌آید به احساس درونی خود اعتماد دارند. آنها قبل از شروع مدرسه، وسایل مدرسه را می‌خرند، برای پیک‌نیک‌ها انبوهی از هیزم رایگان را در پارک محل خانه یا محیط اطراف جمع‌آوری می‌کنند، این مثال‌ها نمونه‌های واقعی برای افراد مقتصد هستند که نیاز به حدس و گمان کمی دارند.

افراد مقتصد مخالفانی هستند که به منظور همنوایی با جمعیت همراه نمی‌شوند. آنها خریداران اصلی نیستند. آنها صاحب جدیدترین و سریعترین ابزارهای الکترونیکی نیستند که دیگران خریداری می‌کنند. آنها قانون یک نفر را پذیرفته‌اند و بیش از یکی از چیزهای غیرضروری از جمله تلویزیون، تلفن همراه، کامپیوتر، وسایل الکترونیکی و اتومبیل را در اختیار ندارند.


۶. این افراد موارد استفاده‌ جدیدی برای وسایل قدیمی پیدا می‌کنند

یک ظرف لاک کفش قهوه‌ای به عنوان یک راه حل سریع برای رفع لک‌های روی چوب خانه یا مبلمان مفید است. پشم فولاد سوراخ‌هایی را در دیوارها ایجاد می‌کند تا از آفات خانگی جلوگیری کند.

مردم مقتصد پالت‌های رایگان را از فروشگاه‌های محلی پیدا می‌کنند و از آن‌ها خلاقانه در حیاط خلوت، گاراژ و زیرزمین مانند انبار استفاده می‌کنند. افراد مقتصد استفاده‌هایی را برای نوار چسب ابداع می‌کنند که هرگز تصور نمی‌کنید. صرفه‌جو به معنای خلاق بودن است.

صرفه‌جو به معنای خلاق بودن است. 
صرفه‌جو به معنای خلاق بودن است.

۷. این افراد به سبک زندگی اقتصادی خود افتخار می‌کنند

مردم مقتصد خانه‌های خود را به پناهگاه‌هایی تبدیل کرده‌اند که می‌توانند در کنار صرفه‌جویی در هزینه، در آن به تفریح بپردازند. آنها راه‌های خلاقانه‌ای برای خانواده‌های خود ابداع کرده‌اند تا هزینه‌های خانه، غذا، حمل و نقل، بیمه، سرگرمی، آب و برق و سایر هزینه‌ها را کاهش دهند.

آنها کارهای خانه را به فعالیت‌های خانوادگی سرگرم کننده تبدیل کرده‌اند، مانند باغبانی یا دوچرخه سواری به عنوان یک روش سفر در شهر.

مردم مقتصد به استفاده مجدد، بازیافت، مبادله کالا، و به اشتراک گذاری و استفاده از کتابخانه برای کتاب و سایر مواد اعتقاد دارند. آنها نیازی به خرید اقلامی مانند DVD، ابزار و تجهیزات برای حیاط ندارند. افراد مقتصد بچه‌های پولدار تربیت می‌کنند که یاد می‌گیرند به پول و اشیاء مادی احترام بگذارند. و آنها همیشه در معرض امکان کشف راه‌های جدید برای صرفه‌جویی هستند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید بدانید راز ثروتمند شدن انسان‌های موفق چیست، مطلب ۶ قانون پول که میلیونرها به آن قسم می‌خورند را حتماً بخوانید.

در پایان این مطلب، حال که با ۷ عادت افراد مقتصد برای مدیریت مالی زندگی آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب: ۷ راه خلاقانه برای پس‌انداز کردن پول را نیز از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب