چگونه یک مهمانی را به روش صحیح میزبانی کنیم؟

چگونه به روش صحیح یک میهمانی را میزبانی کنیم؟

احتمالا برای شما پیش آمده است که یک مهمانی ترتیب بدهید و میزبانی آن را بر عهده بگیرید. اما گاهی اوقات برای مهمانی‌ها ممکن است دچار استرس شوید و در انجام کارهایتان مشکل بوجود بیاید. این استرس شما همه چیز را بهم می‌زند و حتی ممکن است باعث شود از زمان شادی که در مهمانی و در کنار عزیزانتان می‌گذرانید، لذت نبرید.

در این مطلب از مجله‌ی اینترنتی روزساز، نکات مهمی در رابطه با چگونه به روش صحیح یک میهمانی را میزبانی کنیم آورده شده است. با رعایت این نکات شما می‌توانید یک مهمانی عالی و شبی زیبا را در کنار مهمانان عزیزتان بگذرانید و دیگر دچار استرس نشوید.

مهمانی‌ها بهانه‌ای عالی برای دور هم جمع شدن و رها کردن نگرانی‌ها و مشکلات هستند. اما چه بخواهید برای کریسمس یا شب سال نو یک جشن بگیرید، یا یک مهمانی شام صمیمی در هر زمانی از سال داشته باشید، بهتر است به روش صحیح یک میهمانی را میزبانی کنیم. دانستن نحوه میزبانی یک مهمانی به دانستن چند قانون مهم آداب خلاصه می‌شود. این آداب به دور از محدود کردن شما، در نهایت مهمانان شما را خوشحال و مهمانی شما را به یاد ماندنی خواهد کرد و به شما کمک می‌کند از مهمانی نیز لذت ببرید.

اگر به روش صحیح یک میهمانی را میزبانی کنیم فرصتی است که میهمانان خود را خوش‌حال و غافلگیر کنیم و در عین حال چیزهایی را که از آن لذت می‌بریم به اشتراک بگذاریم. میزبان خوب بودن با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی است و همیشه باید از ته دل باشد.

۸ کاری که میزبان برای یک میهمانی عالی باید انجام دهد را مطالعه کنید تا به روش عالی مهمانی خود را میزبانی کند.

آدابی که باید رعایت کنید:

۱) مهمانی باید باهدف و برنامه باشد:

انتخاب یک تم یا حال‌وهوای خوب برای مهمانی شما فقط به خاطر جذاب بودن نیست. تصمیم‌گیری در مورد این‌که چرا میزبان مهمانی هستید به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید و از صمیم قلب میزبانی کنید و مطمئن شوید که تجربه مثبتی برای شما و مهمانانتان خواهد بود. انتخاب یک محیط یا تم خاص به شما کمک می‌کند در انتخاب دعوت‌نامه‌ها، تزئینات، برنامه‌ریزی منو، تهیه فهرست مهمانان و… کارآمدتر باشید. حتی بودجه‌بندی آن را یادداشت کنید یا حتی یک تابلوی چشم‌انداز بسازید. یک تلاش کوچک از قبل، بعداً در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. داشتن یک تم تعریف شده در هنگام میزبانی یک مهمانی باعث می‌شود که گردهمایی شما منسجم‌تر و خاطره‌انگیزتر شود.

چگونه یک مهمانی را به روش صحیح میزبانی کنیم؟
برنامه‌ریزی مناسب برای مهمانی

۲) دعوت‌نامه مناسب و جذاب:

یک دعوت‌نامه خوب پایه و اساس یک مهمانی خوب است و چیزی که یک دعوت‌نامه را جذاب می‌کند اطلاعات موجود در آن است. نکته کلیدی این است که اطلاعات را تا حد امکان مشخص کنیم. تاریخ مهمانی، زمان شروع و پایان آن، مکان و هر چیز اضافی مانند موضوع مهمانی برای این که مهمانان بدانند چه لباسی بپوشند، را شامل شود. همچنین به یاد داشته باشید که این دعوت بخشی از چیزی است که مردم را متقاعد می‌کند که می‌خواهند بیایند، بنابراین برای جشن، کنار هم بودن و جذاب کردن آن وقت بگذارید. یک دعوت خوب، داستانی را روایت می‌کند و افراد را مجذوب خود می‌کند.

یک دعوت‌نامه خوب پایه و اساس یک مهمانی خوب است و چیزی که یک دعوت‌نامه را جذاب می‌کند اطلاعات موجود در آن است.
طراحی دعوت‌نامه مناسب

یک نکته دیگر: فراموش نکنید که املای محتوای دعوت‌نامه را بررسی کنید!


۳) اطلاع از تعداد مهمانان و بررسی سفارشات:

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از مردم به هیچ وجه به دعوت‌ها پاسخ نمی‌دهند، اما دانستن تعداد مهمان‌های مورد انتظار سطح استرس شما را کاهش می‌دهد و همچنین به شما اطلاع می‌دهد که چگونه برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید مهمانی خود را سرگرم‌کننده و مهم کنید. سپس، یک هفته قبل از مهمانی، با ارسال یک متن پیام یا ایمیل ساده و شخصی، به مهمانان خود دوباره در مورد تاریخ مهمانی اطلاع دهید. همین طور یک هفته قبل از مهمانی تماس بگیرید و سفارشات خود را برای مهمانی بررسی و پیگیری کنید تا سر موقع در محل حاضر باشند.

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از مردم به هیچ وجه به دعوت‌ها پاسخ نمی‌دهند، اما دانستن تعداد مهمان‌های مورد انتظار سطح استرس شما را کاهش می‌دهد و همچنین به شما اطلاع می‌دهد که چگونه برنامه‌ریزی کنید.
تهیه لیست مواد غذایی و تعداد مهمانان

۴) در مورد ترجیحات غذایی بپرسید:

در بین موارد آلرژی، عدم تحمل غذایی، استانداردهای مذهبی و رژیم‌های غذایی خاص، بسیاری از مردم ترجیحاتی مختلفی در مورد غذا دارند. یک میزبان خوب هنگام برنامه‌ریزی منوی غذایی این ترجیحات غذایی مهمانانش را در نظر می‌گیرد. مطمئن شوید که روی غذاهایی با رایج‌ترین آلرژن‌ها مانند آجیل، غذاهای دریایی و… برچسب بزنید. اگر یک شام نشسته می‌خورید، در نظر بگیرید که منوی شام شب را روی کارت‌های زیبا چاپ کنید و یکی را بر روی هر میز یا در هر مکان قرار دهید. این کار به مهمانان اجازه می‌دهد بدانند چه انتظاری داشته باشند، حس کلاسی را به آن اضافه می‌کند و حتی بخشی از تزئین زیبای میز محسوب می‌شود.

در بین موارد آلرژی، عدم تحمل غذایی، استانداردهای مذهبی و رژیم‌های غذایی خاص، بسیاری از مردم ترجیحاتی مختلفی در مورد غذا دارند. یک میزبان خوب هنگام برنامه‌ریزی منوی غذایی این ترجیحات غذایی مهمانانش را در نظر می‌گیرد.
کسب اطلاعات در مورد غذاهای مهمانی

۵) مهمانان را بهم معرفی کنید:

ویژگی بارز یک میزبان عالی این است که بتواند به هر مهمان احساس خوش‌آمد و همراهی دهد، این با معرفی مناسب مهمانان بهم شروع می‌شود. همیشه با گفتن نام مهمان ارشد یا مهم‌تر شروع کنید و اطلاعاتی خوب اما جالب را در مورد هر فرد شرح دهید. در مهمانی‌های بزرگ که ممکن است مهمانان همدیگر را نشناسند، برچسب‌های نام و یا کارت‌های نام اشخاص را در هر مکان قرار دهید تا به مهمانان کمک کنید با یکدیگر آشنا شوند و راحت‌تر با هم ارتباط کلامی برقرار کنند.

۶) به دستمال‌ها توجه کنید:

ممکن است چیز کوچکی به نظر برسد، اما دستمال‌ها تأثیر زیادی بر دکور میز و تم مهمانی می‌گذارند و رنگ‌ها و زیبایی‌هایی را به آن اضافه می‌کنند. دستمال‌های کاغذی طرح‌دار جشن برای مهمانی‌های دوستانه و فامیلی عالی هستند، در حالی که دستمال‌های پارچه‌ای هنرمندانه تا شده به طور خودکار یک وعده غذایی معمولی را به مهمانی لوکس تبدیل می‌کند. اگر غذاها و نوشیدنی‌های مخصوص را سرو می‌کنید، دستمال‌های مخصوص نوشیدنی و غذاخوری را فراموش نکنید. از دکور خانه تا چیدمان میز غذا، همگی نشان‌دهنده سلیقه میزبان است. برای داشتن خانه‌ای چشم‌نواز که حیرت هر بیننده‌ای را برانگیزد، بد نیست به مطلب ۶ ایده جذاب و ساده برای چیدمان منزل شما سری بزنید.

همچنین برای اینکه به روش صحیح یک میهمانی را میزبانی کنیم توجه به چیدمان میز غذاخوری بسیار مهم است بنابراین مراحل چیدمان میز غذا را مطالعه کنید تا مهمانی عالی داشته باشید

ممکن است چیز کوچکی به نظر برسد، اما دستمال‌ها تأثیر زیادی بر دکور میز و تم مهمانی می‌گذارند و رنگ‌ها و زیبایی‌هایی را به آن اضافه می‌کنند.
تزئینات مناسب میز

کارهای کوچکی مانند این موارد باعث می‌شود که مهمان احساس سربلندی و سرگرمی کند و نیازی نیست برای انجام آن پول زیادی خرج کنید. فقط خلاقیت خود را به کار بگیرید.

۷) با مهمانان خود ارتباط برقرار کنید:

مهمانان شما به این دلیل به خانه‌ی شما می‌آیند که می‌خواهند مدتی از وقت خود را با شما بگذرانند، پس آن لحظات را برای مهمانان خود معنادار کنید. میزبان‌های خوب گوش می‌دهند و حرف مهمانان را قطع نمی‌کنند. آن‌ها مطمئن می‌شوند که زبان بدن آن‌ها با آن‌چه که می‌گویند، مطابقت دارد. به عبارت دیگر، مراقب، متمرکز و آرام باشید. اگر فوق‌العاده استرس دارید یا حواس شما پرت شده است، مهمانان شما نیز آن را احساس خواهند کرد.

۸) حوله و صابون تازه برای دستشویی و حمام خریداری کنید:

وقتی مهمانی برگزار می‌کنید، حمام و دستشویی شما استفاده می‌شود، و در حالی که وسوسه‌انگیز است که نظافت آن را به آخرین لحظه بسپارید، حمام و دستشویی تاثیر زیادی بر لذت مهمانان از مهمانی خواهد داشت. یک میزبان عالی فراتر از پاکیزگی خواهد بود. اگرچه یک توالت درخشان، یک سینک تمیز، آینه‌های صیقلی و یک زمین بدون مو ضروری است. به یک شمع معطر، حوله دستی تازه و یک صابون خوشبو فکر کنید.


۹) یکی از سنت‌های مورد علاقه خود را در مهمانی برجسته کنید:

اگر یک مهمانی در تعطیلات برگزار می‌کنید، بیشتر مردم انتظار فعالیت‌ها، غذا و دکور خاصی را دارند. بسته به نوع تعطیلات، شاید یک غذای مورد علاقه خانوادگی، یک نمایش آتش‌بازی مجلل یا یک تبادل شیرینی باشد. روی یک سنت اصلی تمرکز کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر وقت، خلاقیت و منابع خود را صرف کنید تا مهمانی مورد علاقه خود را به بهترین مهمانی تبدیل کنید و این کار تضمین می‌کند که مهمانانتان بهترین لذت را از مهمانی ببرند و با سنت‌های شما آشنا شوند. برای الهام گرفتن، سنت‌های کریسمس و سنت‌های شهر و استان خود و… را بررسی کنید.

اگر یک مهمانی در تعطیلات برگزار می‌کنید، بیشتر مردم انتظار فعالیت‌ها، غذا و دکور خاصی را دارند. بسته به نوع تعطیلات، شاید یک غذای مورد علاقه خانوادگی، یک نمایش آتش‌بازی مجلل یا یک تبادل شیرینی باشد. روی یک سنت اصلی تمرکز کنید.
مهمانی با حال و هوای عالی

۱۰) با نور و موسیقی مناسب حال و هوای مهمانی را تنظیم کنید:

نور گرم و محیط و موسیقی پس‌زمینه آرام، کمک زیادی به ایجاد یک مهمانی عالی می‌کنند. ترفند این است که تعادل مناسب را پیدا کنید. اگر مکان مهمانی خیلی روشن باشد، مهمانان احساس می‌کنند در معرض دید قرار می‌گیرند، اما اگر خیلی تاریک باشد، مهمانان  احساس ناراحتی می‌کنند. موسیقی بسیار بلند باعث می‌شود مهمانان مجبور شوند برای شنیدن فریاد بزنند و این کار باعث درد گرفتن گلوی آن‌ها می‌شود. بسته به نوع مهمانی موسیقی مناسب را انتخاب کنید.

۱۱) انواع نوشیدنی‌های مختلف را در مهمانی سرو کنید:

برای این که یک میزبانی بی‌نقص داشته باشید، سعی کنید نوشیدنی‌های مختلفی را برای مهمانی خود در نظر بگیرید. شما می‌توانید از نوشیدنی‌های محلی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌های فصلی را در نظر بگیرید. می‌توانید برای درست کردن یک نوشیدنی خوش‌مزه از خلاقیت خودتان نیز کمک بگیرید. می‌توانید از یک ماده فصلی مانند نعناع برای تابستان یا زغال اخته در پاییز استفاده کنید، یا یک دستور غذای مورد علاقه را تغییر دهید و نام آن را به نام یک مهمان افتخاری بگذارید.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب گرامی:

اگر در زمینه‌ی پذیرایی و مهمانداری در مراسم‌ها تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای پذیرایی و مهمانداری از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص پذیرایی و مهمانداری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی پذیرایی و مهمانداری کلیک کنید.

اگر در زمینه‌ی پذیرایی و مهمانداری نیاز به خدمات دارید، کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد ماهر و متخصص، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

سخن آخر: همیشه یک روز قبل مهمانی را استراحت کنید تا استرس شما از بین برود. همچنین یک روز بعد از مهمانی را استراحت کنید تا خستگی میزبانی و پذیرایی از بدن شما بیرون شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب