چند نکته کاربردی برای خروج از منطقه آسایش

چند نکته کاربردی برای خروج از منطقه آسایش

خروج از منطقه آسایش به شما این امکان را می‌دهد که نحوه نزدیک شدن به یک کار یا روال را دوباره یاد بگیرید که این باعث افزایش بهره‌وری بیشتر می‌شود.

آشنایی برای بسیاری از افراد آرامش بخش است و بیرون آمدن از منطقه آسایش می‌تواند بسیار طاقت فرسا و دلهره‌آور باشد. با این حال، رشد و توسعه شخصی اغلب مستلزم جسارت فراتر از مرزهای آنچه در حال حاضر می‌دانید است. بنابراین مهم است که چیزهای جدید را امتحان کنید. این می‌تواند چالش‌های جدید در محل کار، امتحان کردن یک سرگرمی جدید یا ایجاد ارتباطات اجتماعی جدید باشد. با ما هماه باشید تا  با چند نکته کاربردی برای خروج از منطقه آسایش آشنا شوید.

خارج شدن از منطقه راحتی شما می‌تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس و احساس موفقیت شود. اگر چیزهای آشنا را ترجیح می‌دهید اما می‌خواهید از محدودیت‌هایی که حفظ منطقه راحتی شما تحمیل می‌کند رها شوید، به نکات کاربری زیر توجه کنید.


منطقه آسایش چیست؟

منطقه آسایش مستلزم موقعیت‌های کم استرس یا مکان‌هایی است که در آن احساس راحتی یا امنیت می‌کنید. ماندن در منطقه راحتی برای شما جذاب است زیرا از خطر جلوگیری می‌کند. اگرچه جستجوی تجربیات ناآشنا ممکن است چالش‌برانگیزتر باشد، اما موارد زیر را نیز ممکن می‌سازد:

  • تجربه‌های جدید
  • بهبود مهارت‌ها
  • فرصت‌هایی برای رشد حرفه‌ای و شخصی

مزایای خارج شدن از منطقه آسایش:

اگرچه ماندن در منطقه راحتی شما می تواند ثبات را ایجاد کند، بیرون رفتن از آن ممکن است به بهبود عملکرد شغلی شما کمک کند. در اینجا دلیل خروج از منطقه امن شما می تواند مفید باشد:

بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد:

هنگامی که تصمیم می‌گیرید چالش جدیدی را انجام دهید یا رویکردی متفاوت نسبت به چیزی آشنا را امتحان کنید، می‌توانید شرایطی را برای بهبود بهره‌وری ایجاد کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا درک بهتری از پتانسیل واقعی خود داشته باشید، در انجام مسئولیت‌های بیشتر احساس اطمینان کنید و نتایج بهتری ارائه دهید.

خروج از منطقه آسایش توانایی شما را برای سازگاری بهبود می‌بخشد:

تجربیات جدید می‌تواند به شما کمک کند تا در برخورد با افراد ناآشنا بهتر شوید. زمانی که چالش جدیدی مطرح می‌شود، ممکن است خونسرد و متمرکز بمانید و توانایی‌های تصمیم‌گیری خود را در این شرایط بهبود بخشید.

باعث رشد می‌شود:

صرف نظر از نتیجه، ممکن است تجربه، دانش و مهارت‌های خود را با ترک منطقه امن خود گسترش دهید. این می‌تواند منجر به رشد حرفه‌ای و شخصی شود.

مزایای خارج شدن از منطقه آسایش

چگونه از منطقه آسایش خود خارج شویم:

مراحل زیر می‌تواند به شما کمک کند تا برای موقعیت‌های ناآشنا آماده شوید و شما را از منطقه راحتی‌تان خارج ‌می‌کند:

۱. درباره چالش‌های بالقوه بیشتر کشف کنید:

هرچه بیشتر در مورد یک چالش یا موقعیت جدید بدانید، ممکن است ترسناک‌تر به نظر برسد. پس از جمع آوری اطلاعات کافی، ممکن است انتظارات واضح‌تری داشته باشید و در حین آماده شدن برای انجام کار، دانش بهتری داشته باشید. در اینجا چند راه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک رویداد یا چالش آینده وجود دارد:

  • مرور آموزش‌ها
  • مقالات را به صورت آنلاین جستجو کنید.
  • کتاب‌هایی در مورد موضوع بخوانید.
  • با کارشناسان موضوع صحبت کنید.

۲. برای خروج از منطقه آسایش برنامه‌ریزی کنید:

در مرحله بعد، یک برنامه اقدام برای گسترش مرزهای خود ایجاد کنید. با شناسایی موانع عمده‌ای که ممکن است در این چالش جدید با آن روبرو شوید و کارهایی که می‌توانید برای غلبه بر آن‌ها انجام دهید، شروع کنید. سپس، هر گامی را که می‌توانید برای خارج شدن از منطقه راحتی خود بردارید، با ساده‌ترین کار شروع کنید، یادداشت کنید. همچنین می‌توانید معیارها یا اهداف کوچکی برای پیگیری پیشرفت خود ایجاد کنید.

۳. قدم‌های کوچک بردارید:

برداشتن گام‌های کوچک در خارج از منطقه راحتی به شما این امکان را می‌دهد که به آرامی خود را با یک موقعیت جدید آشنا کنید. این استراتژی می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به هدف خود را بدست آورید. تقسیم هدف اصلی خود به وظایف کوچک‌تر و قابل مدیریت تر نیز می‌تواند به احساس کنترل پذیری بیشتر کمک کند.

۴. شرکای پاسخگویی پیدا کنید:

اعلام قصد خود برای خروج از منطقه آسایش می‌تواند به شما کمک کند تا حمایت لازم را برای پایبندی به برنامه خود به دست آورید. هدف خود را به اعضای خانواده و دوستان خود بگویید. اگر مربوط به کار و مناسب است، به مدیر خود یا یک مربی حرفه‌ای بگویید. این می‌تواند شما را در مقابل دیگران مسئول نگه دارد و احتمال بیشتری برای تکمیل وظایف شما ایجاد کند.

۵. مثبت بمانید:

همانطور که سعی می‌کنید منطقه راحتی خود را ترک کنید، ممکن است با احساسات منفی روبرو شوید که شما را از رسیدن به هدف باز می‌دارد. در حالی که می‌توانید خود را برای رویارویی با موقعیت‌های نامطلوب آماده کنید، سعی کنید مثبت بمانید و خود را متقاعد کنید که می‌توانید از پس هر پیامد منفی برآیید. موقعیت‌های منفی را به عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری نحوه رهایی از منطقه راحتی خود ببینید.

اگر شما فرد منفی‌گرایی هستید در مطلب مزیت مثبت اندیشی: زندگی خود را با یک دیدگاه جدید بهبود بخشید نکاتی برای شروع مثبت اندیشی وجود دارد حتما مطالعه فرمایید.

چگونه از منطقه امن و آشایش خود خارج شویم

۶. خلاقیت فکر کنید:

گنجاندن خلاقیت می‌تواند به شما کمک کند در مورد یک چالش به روشی جدید فکر کنید. این ممکن است به شما کمک کند از منطقه راحتی خود خارج شوید و راه‌های جدیدی برای انجام کارهای کشف کنید. به این ترتیب، تفکر خلاق ممکن است به شما کمک کند تا امکانات جدید و بهتری را برای رویه‌های آشنا کشف کنید که ممکن است تا بحال کاوش نکرده باشید.

۷. باورهای موجود خود را به چالش بکشید:

در حالی که ممکن است به چالش کشیدن باورهای موجود خود ناآشنا به نظر برسد، انجام این کار می‌تواند راهی عالی برای خارج شدن از منطقه امن خود و دیدن دنیا از دیدگاه دیگران باشد. احاطه کردن خود با افرادی که تجربیات زندگی متفاوتی دارند می‌تواند یکی از راه‌های عالی برای یادگیری در مورد باورها و سیستم‌های ارزشی جدید باشد. ممکن است راه‌هایی برای بهبود ذهنیت خود بیابید که می‌تواند شما را به تغییر اعمالتان سوق دهد.

۸. به گسترش منطقه راحتی خود ادامه دهید:

مهم است که خود را به چالش بکشید تا بر ترس‌های بیشتری غلبه کنید. موقعیت‌ها یا کارهای دیگری را که شما را عصبی می‌کنند شناسایی کنید و از نکات بالا پیروی کنید تا بر آ‌ن‌ها نیز غلبه کنید. رویارویی با ناامنی‌های خود یکی یکی می‌تواند توانایی شما را برای احساس راحتی در موقعیت‌های سخت‌تر بهبود بخشد.

نکات کاربردی برای خروج از منطقه آسایش

۱. اطراف خود را با افراد مطمئن احاطه کنید:

معاشرت با افراد با اعتماد به نفس و حضور در فضای آن‌ها، ناخودآگاه را به چالش می‌کشد تا ریسک کند و همچنین به ایجاد اعتماد در ذهن افرادی که تمایل به ترسو و گوشه‌گیر بودن دارند کمک می‌کند. تحول انجمنی یک استراتژی فراگیر است که ابعاد خودآگاه و ناخودآگاه ذهن را درگیر می‌کند که می‌تواند به اصلاح رفتار منجر شود.

۲. برای خروج از منطقه آسایش قدم به قدم پیش بروید:

امتحان کردن چیزی جدید می‌تواند بسیار دلهره‌آور باشد. چیزی که می‌تواند آن را ترسناک‌تر کند، نگاه کردن به افرادی است که سال‌ها این کار را انجام می‌دهند و فکر می‌کنند که شما باید در همان سطح و مانند آن‌ها عمل کنید! برای مبارزه با این، یک کار یا پروژه جدید را به چند مرحله کوچک تقسیم کنید. روی تکمیل مرحله اول تمرکز کنید. کار خود را با بهترین دوست خود به اشتراک بگذارید و نظر آن‌ها را بپرسید.

برای خروج از منطقه آسایش قدم به قدم پیش بروید

۳. بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد را در نظر بگیرید:

اعتماد به نفس در طول زمان ایجاد می‌شود. دستیابی به اعتماد به نفس با یک گام شجاعانه و به دنبال آن اقدام مداوم شروع می‌شود. برای این‌که از منطقه راحتی خود خارج شوید، می‌توانید از خود بپرسید: “اگر این کار را انجام دهم بدترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد چیست؟” شاید فقط به این دلیل است که ممکن است برای مدتی کمی ناراحت باشید. سپس بپرسید: «بهترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟» و اگر این چیزی است که شما را روشن می‌کند، آن را دنبال کنید!

۴. عادات کوچکی برای خود ایجاد کنید:

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که با قدم‌های کوچک شروع کنید. مغز برای حفظ انرژی طراحی شده است. وقتی مغز متوجه می‌شود که تقاضا برای تلاش خیلی زیاد نیست، راحت‌تر مایل به انجام آن است. هنگامی که موفق می‌شود، سیستم پاداش فعال می‌شود و این باعث ایجاد انگیزه می‌شود. وقتی مغز احساس انگیزه می‌کند، ایجاد تغییرات لازم در عادات یا اجرای اقدامات جدید آسان‌تر است.

۵. برای انجام کارهای ناراحت کننده به خود پاداش دهید:

فهرستی از چیزهایی که باعث ناراحتی شما می‌شود تهیه کنید. به افزودن به لیست ادامه دهید. در کنار هر کار یا مورد، یک جایزه قرار دهید. پرداختن به یک مورد از لیست خود را به تمرین روزانه یا هفتگی تبدیل کنید. همانطور که هر مورد را فتح می‌کنید، با پاداش مربوطه از لیست خود به خود پاداش دهید.

۶. با واقعیت مورد نظر خود هماهنگ شوید:

یک نکته عملی که کسانی که آشنایی را ترجیح می‌دهند امروز می‌توانند برای خارج شدن از منطقه آسایش خود پیاده کنند، این است که با واقعیت مورد نظر خود هماهنگ شوند. از خود بپرسید که چه می‌خواهید (بدون مصالحه) و ارزیابی کنید که آیا چیزهایی که تجربه می‌کنید و انجام می‌دهید، شما را به واقعیت مورد علاقه‌تان نزدیک‌تر می‌کنند یا خیر. سپس می‌توانید برای ایجاد تغییرات لازم به صورت تدریجی برنامه‌ریزی کنید تا به زندگی مورد نظر خود برسید.

۷. رویکرد شکست رو به جلو را اتخاذ کنید:

به دنبال محیط‌هایی باشید که رویکرد شکست به جلو را در بر می‌گیرند. خارق‌العاده‌ترین تجارب یادگیری ناشی از ناراحتی است. با دوستان، خانواده، گروه‌ها و فرهنگ‌های کاری که در نوآوری رشد می‌کنند، ارتباط برقرار کنید! شما ناراحتی را درمان نمی‌کنید، اما یاد خواهید گرفت که بهتر آن را مدیریت کنید.

۸. برای خروج از منطقه آسایش تحمل ریسک خود را ارزیابی کنید:

دو راه برای نزدیک شدن به این موضوع وجود دارد. یکی از راه‌ها این است که مستقیماً و بدون هیچ مقدمه‌ای وارد ماجرا شوید. راه دوم این است که قدم‌های کوچکی به جلو بردارید و در آن راحت باشید. قبل از این‌که تصمیم بگیرید کدام یک از این دو رویکرد برای شما بهتر کار می‌کند، با ارزیابی میزان تحمل ریسک خود، راه‌اندازی یک سیستم پشتیبانی و درک این‌که کدام یک از این دو رویکرد سطح بالاتری از سازگاری با آن را برای شما به ارمغان می‌آورد، شروع کنید.


ترس خود را بپذیرید:

اغلب، افراد هنگام خارج شدن از منطقه آسایش خود غرق می‌شوند، بنابراین برای آن‌ها مهم است که مطمئن شوند در منطقه “یادگیری” ناراحت کننده بدون فشار آوردن بر خود به منطقه “ترور” می‌مانند. یک گام عملی این است که ابتدا وقتی می ترسید بپذیرید. پذیرش ترس بلافاصله به شما امکان می‌دهد کاملاً حضور داشته باشید و فقط روی برداشتن چند قدم بعدی تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب