9 جایگزین سالم برای حذف غذاهای ناسالم

۹ جایگزین سالم برای حذف غذاهای ناسالم

همه‌ی افراد از خوردن غذاهای فست‌فودی و ناسالم لذت زیادی می‌برند. ولی با خوردن این غذاها آسیب زیادی را به بدن خود وارد می‌کنند. اما جایگزین‌هایی برای این غذاهای ناسالم وجود دارد که سبک زندگی شما را تغییر می‌دهد و در عین حال از خوردن آن‌ها لذت خواهید برد.

گاهی اوقات شما فقط می‌خواهید از غذاهای ناسالم که برای شما آرامش‌بخش هستند، لذت ببرید. چربی و نمک در لحظات مناسب می‌توانند طعم شیرینی داشته باشند. اما حذف غذاهای ناسالم برای شما بهتر است. ما فهرستی از ۹ جایگزین سالم برای غذاهای ناسالم را در این مطلب از مجله‌ی روزساز برای شما گردآوری کرده‌ایم که بدون احساس گناه همراه با همبرگر، پیتزا و سایر غذاهای چرب، هوس‌های غذایی شما را برطرف می‌کند.

۱) چیپس کلم به‌جای چیپس سیب‌زمینی

آیا از خوردن چیپس نمکی لذت می‌برید؟ می‌‌دانید که بسیار وعده‌ی ناسالم است و برای سلامتی ضرر دارد. حقیقتا نمی‌خواهید خوردن آن را کنار بگذارید. اما می‌توانید غذای دیگری را جایگزین آن کنید. استفاده از کلم پیچ برای چیپس، مقدار چربی را کاهش می‌دهد و ارزش غذایی بسیار بیشتری را به بدن شما اضافه می‌کند. در حالی که طعم رضایت‌بخشی هم در دهان شما ایجاد می‌کند.

می‌توانید این چیپس‌ها را در همه طعم‌های مورد علاقه‌تان، مانند کلاسیک (روغن، نمک و فلفل)، پنیر (با پنیر گیاهی یا مخمر مغذی) یا BBQ (باربیکیو) (فلفل قرمز، فلفل دلمه‌ای قرمز، سیر، شکر قهوه‌ای و خردل خشک) بپزید.

ا این چیپی‌ها در دسته‌های بزرگ درست کنید و آن‌ها را در قسمت‌های کوچک تقسیم کنید تا در حال فعالیت چیزی برای میان‌وعده داشته باشید.


۲) سیب‌زمینی سرخ‌شده با سبزیجات به‌جای سیب‌زمینی سرخ‌کرده

با سیب‌زمینی سرخ‌کرده خداحافظی کنید و به سیب‌زمینی سرخ‌شده با سبزیجات سلام کنید. شما می‌توانید همان بافت ترد و نرم در داخل سیب زمینی سرخ کرده، اما با فواید سلامتی زیادی دریافت کنید. نوارها را برش دهید و در فر قرار دهید. شما می‌توانید از بین انواع سبزیجات انتخاب کنید، حتی آن‌ها را با سیب‌زمینی مخلوط کنید. هویج پخته، جعفری، سیب‌زمینی شیرین، بروکلی یا هر سبزی دیگری را که دوست دارید را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید این وعده را با سس‌های خانگی که خودتان درست کرده‌اید، میل کنید.

۳) میوه با ماست به‌جای بستنی‌های یخ‌زده

جایگزینی بستنی معمولی به جای ماست یخ‌زده و انواع توت‌ها یک راه آسان برای غلبه بر این هوس‌های بد و در عین حال سالم ماندن است. به سادگی یک کاسه را با ماست، توت‌های مورد علاقه خود یا سایر میوه‌ها پر کنید و در فریزر قرار دهید. حتی می‌توانید آجیل، شکلات تلخ یا سایر مواد را برای طعم دادن به این وعده اضافه کنید. چند ساعت صبر کنید، آن را از یخچال خارج کنید و با قاشق میل کنید.

9 جایگزین سالم برای حذف غذاهای ناسالم
بستنی ماست و میوه

۴) توپ‌های انرژی به‌جای دونات‌های پر از چربی

هوس‌های دونات را با توپ‌های قدرتی و پرانرژی سالم برطرف کنید. شما حتی نیازی به پختن این توپ‌های پرانرژی ندارید. درست کردن آن‌ها بسیار آسان است و  همچنین سرشار از مواد مغذی است. برای خوردن این وعده، بدن شما برای سلامتی که به آن هدیه می‌دهید، از شما تشکر خواهد کرد. جو دوسر، کره بادام زمینی، نارگیل خردشده، دانه کتان، چیپس شکلات، عسل، عصاره وانیل و دانه چیا را با هم ترکیب کنید و با هم مخلوط کنید و به شکل توپ درآورید. حالا میل کنید و لذت ببرید.

۵) براونی لوبیای سیاه به‌جای کیک

کیک دوست دارید اما می‌خواهید به علت رژیمی که دارید مصرف کالری و شکر را کاهش دهید؟ از لوبیای سیاه می‌توانید براونی درست کنید. فقط مقدار زیادی پودر کاکائو بریزید و طعم لوبیا را تغییر دهید و دیگر متوجه طعم لوبیای سیاه نخواهید شد. این یک راه بسیار آسان برای تهیه یک جایگزین سیرکننده و سالم است. بدون لبنیات، بدون آرد، آجیل و بدون شکر است. دستور تهیه این غذای عجیب و غریب اما با طعم عالی را می‌توانید در اینترنت پیدا کنید.

۶) اسموتی‌های خانگی به‌جای میلک‌شیک

به‌جای میلک‌شیک معمولی، از مخلوط کن خود برای تهیه یک اسموتی خانگی سالم استفاده کنید. ماست (وگان)، شیر (سویا)، میوه، آجیل و سایر مواد را با هم ترکیب کنید و داخل مخلوط کن بریزید و با بالاترین درجه این مواد را با هم مخلوط کنید. شما یک نوشیدنی میوه‌ای، شیرین و سالم خواهید داشت که شما را از گرم‌ترین روزهای تابستان عبور می‌دهد. ما مطمئن هستیم که اسموتی‌های خود را حتی بیشتر از آن‌چه که میلک‌شیک‌های خود را دوست داشتید، دوست خواهید داشت.

اسموتی‌های گرم برای زمستان می‌تواند پیشنهاد خوبی برای علاقه‌مندان به این نوشیدنی باشد


۷) آجیل آغشته به شکلات به‌جای آب‌نبات

وقتی هوس خوردن آب‌نبات‌های خوشمزه و پر از شکر می‌کنید، می‌توانید به جای آن از آجیل‌های آغشته به شکلات استفاده کنید. به سادگی یک کیسه آجیل بدون نمک و مقداری شکلات تلخ تهیه کنید، شکلات تلخ را گرم کنید تا آب شود، سپس آجیل‌ها را به شکلات تلخ آب‌شده اضافه کنید. برای چند ساعت در یخچال نگه‌داری کنید تا شکلات سفت شود و تنقلات آب‌نباتی خود را درست کنید که برای شما بسیار بهتر از آب‌نبات‌های شکر است.

9 جایگزین سالم برای حذف غذاهای ناسالم
نوشیدنی میوه و آب گازدار

۸) آب گازدار میوه‌ای به‌جای نوشابه

دلیلی وجود دارد که چرا نوشابه گاهی اوقات “کالری مایع” نامیده می‌شود. بدون این‌که بدانید، می‌توانید هزاران کالری را در عرض چند دقیقه بنوشید. اگر تشنه هستید و میل به نوشیدنی شیرین دارید، چرا خودتان نوشیدنی با ترکیب آب گازدار و تکه‌های میوه درست نمی‌کنید؟ تضمین شده است در عین حال با کاهش کالری مصرفی، همچنین شما را شاداب می‌کند. این نوشیدنی برای مهمانی‌ها نیز عالی است: پارچ همراه با آب و میوه بسیار اشتهاآور و شیک و مجلسی به نظر می‌رسد.

۹) پیتزای خانگی و سالم به‌جای پیتزای بیرونی و ناسالم

وقتی به پیتزا فکر می‌کنید، باعث می‌شود که هوس خوردن آن را داشته باشید. پیتزاهای بیرونی شامل گوجه فرنگی، پنیر پیتزا، خمیر و سایر مخلفات است و شما را به هیجان می‌آورد اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که می‌توانید در منزل و با سبزیجاتی که در اختیار دارید یک پیتزای خانگی و در عین حال سالم و خوشمزه را درست کنید. حتی می‌توانید پیتزای بدون خمیر و همراه با مخلفات سبزیجات هم درست کنید. مثلا یک کدوی سبز یا سایر سبزیجات را به عنوان خمیر پیتزا در نظر بگیرید و مخلفات خود را بر روی آن بریزید. این کار هوس پیتزای شما را برطرف خواهد کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب