فریلنسری چیست؟

فریلنسری چیست؟

شغل فریلنسری این روزها زیاد به گوشمان می‌خورد و افراد بسیاری در دوستان و آشنایانمان ممکن است به این شغل مشغول باشند. اما واقعا فریلنسری چیست؟ یک فریلنسر چه کارهایی انجام می‌دهد؟ آیا فریلنسری می‌تواند شغلی باشد که من دنبالش هستم؟

چدلایل زیادی برای انتخاب شغل فریلنسری وجود دارد. ممکن است فرد از کار عادی خود که از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر است خسته شده باشد و به دنبال کاری با ساعات کاری منعطف باشد؛ و یا حتی ممکن است فرد به دنبال کاری با درآمد بیشتر باشد و برای این کار فریلنسری را انتخاب کند.

فریلنسری چیست؟

فریلنسری یک حرفه مبتنی بر قرارداد است که در آن فرد به جای استخدام در یک سازمان، از مهارت‌ها و تجربه خود برای ارائه خدمات به تعدادی از مشتریان استفاده می‌کند. به زبان ساده، فریلنسری زمانی است که از مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه خود برای کار با چندین مشتری و انجام وظایف مختلف بدون تعهد به یک کارفرما استفاده می‌کنید. تعداد وظایف یا کارهایی که می‌توانید انجام دهید به توانایی شما در انجام آن‌ها همانطور که خواسته می‌شوند بستگی دارد.

که معمولاً شامل مشاغلی می‌شود که به شما امکان می‌دهد در خانه کار کنید. اما فریلنسری صرفاً کار از خانه نیست. بسته به نوع کار و نیاز مشتری، ممکن است مجبور شوید در دفتر مشتری خود نیز کار کنید. علاوه بر آن کار از خانه شامل قراردادی بین شما و کارفرمایی است که به شما حقوق می‌دهد در حالی که کار فریلنسری این گونه نیست.


منظور از کار در خانه این است که بسیاری از مشاغلی که فریلنسرها انجام می‌دهند را می‌توان از طریق اینترنت بدون حضور آنها در شرکت یا محل مشتریان انجام داد.

فریلنسر کیست؟

دختری در حال کار کردن با لپ تاپ در کافی شاپ
فردی در حال کار فریلنسری

فریلنسر فردی خوداشتغال است که با ارائه خدمات به مشتریان متعدد درآمد کسب می‌کند. این خدمات به مهارت‌های فرد مربوط می‌شود و لزوماً فقط به مشاغل مربوطه محدود نمی‌شود. اما آیا انتخاب خوبی برای شغل است؟ آیا می‌توانید در حین کار فریلنسری زندگی مجللی داشته باشید؟

فریلنسری به عنوان یک شغل

ظهور فریلنسرها منجر به توسعه مفهوم جدیدی شده است – اقتصاد گیگ. در اقتصاد گیگ، یک فرد به جای اینکه برای یک کارفرما به طور تمام‌وقت کار کند و در ازای آن حقوق ثابتی دریافت کند، برای چندین مشتری با شرایط خودش و با قیمتی که فکر می‌کند کارش شایسته آن است کار می‌کند. فریلنسری شغل شگفت‌انگیزی است. به طور میانگین افراد فریلنسر ساعات کاری کمتری نسبت به افرادی که شغلی روزانه انجام می‌دهند را دارا می‌باشند.

همه اینها همراه با مزایایی مانند آزادی کار در هر مکانی در زمان دلخواه شما، رئیس خود بودن، حفظ تمام سود و هزینه کمتر عملیاتی مطمئناً افراد زیادی را به سمت شغل فریلنسری جذب می‌کند. اما بسیاری از آنها تمام‌ وقت آن را انجام نمی‌دهند. می‌پرسید چرا؟ خب، پاسخ اساساً در روان ما انسان‌ها نهفته است.

اگر شما یک فریلنسر هستید یک پیشنهاد عالی برای شما داریم! بصورت رایگان و خیلی ساده در سایت کارسپاری ثبت‌نام کنید و با انجام کارهای سفارش داده شده در موضوع فریلنسری از مهارت و تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید برای هر نوع تخصص و مهارتی که دارید بصورت رایگان و دائمی آگهی خدماتی خود را ثبت و منتشر کنید.

چرا افراد این شغل را به عنوان شغل تمام وقت استفاده نمی‌کنند؟

. یک شغل معمولی تضمین حرفه‌ای را برای ما فراهم می‌کند که در زمان مشخص‌شده به سرانجام می‌رسد. شما یک روال برای دنبال کردن دارید. علاوه بر آن این شغل همچنین مزایای تضمین‌شده‌ای مانند بیمه، مزایای بازنشستگی، صندوق تأمین اجتماعی، پاداش و افزایش حقوق را برای عملکرد خوب ارائه می‌دهد.

فردی که بین شغل تمام ‌وقت و فریلنسری، فریلنسری را انتخاب کرده است
وقتی شغل فریلنسری را انتخاب می‌کنید

وقتی شغل فریلنسری را انتخاب می‌کنید، تضمین هر یک از این موارد را از دست می‌دهید. هیچ اطمینانی وجود ندارد که مشتریان مکرر دریافت کنید و هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید این سبک زندگی را تا زمان بازنشستگی ادامه دهید، و حتی تضمینی وجود ندارد که درآمد شما افزایش یابد. علاوه بر این، باید کسر مالیات، بیمه و سایر امور مالی خود را خودتان مدیریت کنید.


فریلنسری معایب دیگری نیز دارد مانند:

  • تعادل بین کار و زندگی: اگر نمی‌دانید چگونه زندگی شخصی را از کار جدا کنید، فریلنسری از یک شغل معمولی از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر سخت‌تر می‌شود.
  • بدون مزایا بودن: فریلنسرها مسئول تعطیلات، روزهای بیماری و تعطیلات خود هستند و باید برنامه‌ریزی زمانی  و مدیریت مالی خوبی داشته باشند.
  • مشتریان مشکل: ممکن است مشتریانی پیدا کنید که مدیریت آنها بسیار دشوار است. آنها ممکن است در ارائه دستورالعمل‌ها و اطلاعات صحیح برای تکمیل کار خوب عمل نکنند. یا ممکن است برای رفع هرگونه شک و تردید در دسترس نباشند. این می‌تواند خسته‌کننده باشد و ممکن است باعث اتلاف وقت شما شود.

همیشه برای هر حرفه‌ای مزایا و معایبی وجود دارد و این شما هستید که باید آن را به درستی متعادل کنید تا زندگی کاری بهتری داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که خصوصیاتتان به این شغل می‌خورد و معایب آن چندان اهمیتی برای شما ندارد می‌توانید فریلنسری را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید سایر مطالب ما راجع به فریلنسری را بخوانید و یا اگر اطلاعات مورد نیاز را بدست آورده‌اید می‌توانید برای پیدا کردن شغلی متناسب با دانش و مهارتتان به «سایت کارسپاری» مراجعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب