تعریف صنعت در تجارت و سرمایه گذاری

تعریف صنعت در تجارت و سرمایه گذاری

صنعت طبقه‌بندی گروهی از شرکت‌ها است که از نظر فعالیت‌های تجاری اولیه با هم مرتبط هستند. در مورد صنعت در تجارت بیشتر بدانید.

صنعت چیست؟

صنعت به مجموعه‌ای از شرکت‌ها گفته می‌شود که بر اساس فعالیت‌های تجاری اولیه خود با یکدیگر مرتبط هستند. در اقتصادهای مدرن، ده‌ها طبقه‌بندی صنعتی وجود دارد. طبقه‌بندی‌های صنعت معمولاً در دسته‌های بزرگ‌تری به نام بخش‌ها گروه بندی می‌شوند.

شرکت‌های منفرد به طور کلی بر اساس بزرگ‌ترین منابع درآمدشان در یک صنعت طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، در حالی که یک تولید کننده خودرو ممکن است یک بخش تامین مالی داشته باشد که ۱۰٪ به درآمد کلی شرکت کمک می‌کند، شرکت توسط اکثر سیستم‌های طبقه‌بندی در صنعت خودروسازی طبقه بندی می‌شود.


اقلام کلیدی:

  • شرکت‌های مشابه در طبقه بندیهایی به نام صنایع مانند فروشگاه‌های بزرگ و خودروسازان با هم گروه‌بندی می‌شوند.
  • گروه بندی صنعت بر اساس خدمات و محصول اولیه‌ای است و این‌که یک شرکت سازنده است یا فروشنده. صنایع به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.
  • استاندارد طبقه‌بندی جهانی صنعت همچنین به هر شرکت یک بخش اقتصادی و گروه صنعتی اختصاص می‌دهد.
  • شرکت‌های درون یک صنعت اغلب به دلیل شرایط کلان اقتصادی که به همه شرکت‌هایی با پایگاه‌های مشتری یا محصولات مشابه کمک می‌کند یا به آن‌ها آسیب می‌رساند، عملکرد مشابهی دارند.

:درک یک صنعت

همانطور که گفته شد گروه‌بندی صنعت بر اساس خدمات و محصول اولیه‌ای است و این‌که یک شرکت سازنده است یا فروشنده در صنایع گروه‌بندی می‌شوند. این امر باعث ایجاد گروه‌های صنعتی می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای جدا کردن مشاغل از کسانی که در فعالیت‌های مختلف شرکت می‌کنند استفاده کرد.

سرمایه گذاران و اقتصاددانان اغلب صنایع را برای درک بهتر عوامل و محدودیت‌های رشد سود شرکت مطالعه می‌کنند. برای ارزیابی جذابیت نسبی یک شرکت در آن صنعت، شرکت‌هایی که در یک صنعت فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند با یکدیگر مقایسه شوند.

تعریف صنعت در تجارت و سرمایه گذاری

ملاحظات خاص:

سهام در یک صنعت اغلب به صورت گروهی افزایش و کاهش می‌یابد زیرا عوامل کلان اقتصادی یکسان بر همه اعضای یک صنعت تأثیر می‌گذارد. این عوامل کلان اقتصادی می‌تواند تغییراتی در روند بازار از سوی سرمایه گذاران باشد، مانند واکنش به یک رویداد یا یک خبر خاص. آن‌ها همچنین می‌توانند تغییراتی باشند که به سمت خود صنعت هدایت می‌شوند، مانند مقررات جدید یا افزایش هزینه مواد خام.

با این حال، رویدادهای مربوط به تنها یک کسب‌وکار خاص می‌توانند باعث افزایش یا سقوط سهام مرتبط و جدا از سایر سهام در همان صنعت شوند. این می‌تواند نتیجه رویدادهایی مانند انتشار محصول متمایز، رسوایی شرکتی در اخبار یا تغییر در ساختار رهبری باشد.

صنایع در مقابل بخش‌ها:

هر دو بخش و صنایع سیستم‌های طبقه‌بندی هستند که برای گروه بندی انواع مشابه عملیات تجاری استفاده می‌شوند. با این حال، بخش‌ها گسترده‌تر از صنایع هستند.

تفاوت بین یک صنعت و یک بخش چیست؟

یک بخش یک اصطلاح گسترده‌تر از صنعت است. به عنوان مثال، کالاهای مصرفی یک بخش است. سپس این بخش را می‌توان به بسیاری از مواد مصرفی مختلف مانند لباس یا بهداشت شخصی تقسیم کرد. بنابراین، بخش‌ها اغلب به صنایعی تقسیم می‌شوند که شرکت‌های مشابه را بر اساس سطح پایین‌تری از جزئیات در مورد محصولات و عملیات خود گروه‌بندی می‌کنند.

تفاوت بین یک صنعت و یک تجارت چیست؟

صنعت یک طبقه‌بندی گسترده است که چندین کسب و کار را در بر می‌گیرد. یک کسب و کار می‌‍تواند در هر صنعتی فعالیت کند. وقتی مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای منفرد به شیوه‌ای مشابه فعالیت می‌کنند و خروجی مشابهی تولید می‌کنند، ممکن است با هم گروه‌بندی شوند و در یک صنعت طبقه‌بندی شوند.

مشاور صنعتی:

هر صنعت و تجارتی برای رو به رشد بودن و پیشرفت کردن نیازمند یک مشاور است که در تمام مراحل رشد صنعت صاحب کسب و کار را راهنمایی کند. این مشاوران به کسب و کارها کمک می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهند.


اگر در زمینه‌ی خدمات مشاوره صنعتی و تولیدی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید. به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای مشاوره صنعتی و تولیدی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص مشاوره صنعتی و تولیدی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی مشاوره صنعتی و تولیدی کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات مشاوره صنعتی و تولیدی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

پیشنهادی برای شما صنعت‌داران عزیز:

اگر در زمینه‌ی خدمات صنعتی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای خدمات صنعتی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات صنعتی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات صنعتی کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات صنعتی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب